Ford Explorer Fan Klub :: forum użytkowników Forda Explorera

WARSZTAT - opony

chevidan - 2007-08-03, 22:21
Temat postu: opony
napisałem do gości z allegro którzy handlują oponami 4x4-janpol zdaje się.mają fajne oponki ale 33" zapytałem czy załatwią 32" z takim bieżnikiem.można by z nimi ruszyć temat reklamy u nas.
nemrod - 2007-08-04, 09:13

a ile ta opona? 500 - 700 pln?
chevidan - 2007-08-04, 09:20

430 zł tu masz link: http://www.allegro.pl/ite...f_wys_o_zl.html

kurde nie mają 32" a 33" ma 82 cm wysokości,trzeba by podnieść trochę expo.

nemrod - 2007-08-04, 13:49

lecę mierzyć czy mi wejdzie.
Karol budy mi niechce podnieść bo się obawia że się rozleci wiec mam ograniczone możliwości :-(

nemrod - 2007-08-04, 13:51

zaraz zaraz ale to 16" ;(
yony - 2007-08-04, 14:57

Na 15" też są. Ale żeby weszło, to trzeba mieć ze +3" conajmniej. Próbowałem do +2" założyć 33x12.5 i tarło dziadostwo przy skręcie o błotnik...
nemrod - 2007-08-04, 19:03

No właśnie,
2" cale chyba mam.
Niewiem jak sprawdzić dokładnie ile bo niewiem ile fabryka dała w standardzie.

Yony,
Czy miałbyś chwile obejrzec mojego trupa i powiedzieć czy nadaje się do liftowania budy?
Karol z WRSTATU jakoś sceptycznie do tematu podchodzi.
Żeby niepowiedzieć że ma seksualny stosunek do mojego EX. :-/

chevidan - 2007-08-04, 21:08

o 3" nie chcę podnosić bo auto straci stabilność(oprucz jazdy w terenie auto ma jeszcze służyć jako wycieczkowe oraz do pracy czyli do jazdy miejskiej) na 2" bym się skusił no ale wtedy 32"/11.5"/15".jak by ktoś widział takie opony praszę o wiadomość,najlepiej bieżnikowane.ostatnie trzy komplety przy różnych autach mnie przekonały do bieżnikowanych,są warte swojej ceny.
yony - 2007-08-04, 23:04

nemrod napisał/a:

Yony,
Czy miałbyś chwile obejrzec mojego trupa...

Spox, ale jak wrócę z działki, czyli jakoś okolice końca tygodnia...

Mikado - 2007-08-12, 11:56

chevidan napisał/a:
....najlepiej bieżnikowane.ostatnie trzy komplety przy różnych autach mnie przekonały do bieżnikowanych,są warte swojej ceny.


niestety bieżnikowane NIE SĄ warte swojej ceny
po pierwsze jest je masakrycznie źle wyważyć
po wtóre trwałość w porównaniu do oryginałów jest dramatycznie niska i nie ma tu znaczenia czy jest to insa, wola czy inny wynalazek
najgorszą rzeczą jest nie zużywanie się bieżnika (choć ono jest niewspółmierne do oryginałów) ale rant opony, który jest odpowiedzialny za uszczelnienie
w zależności na jaki karkas trafisz to będziesz lub NIE zadowolony
zrób jak chcesz, ale ja z własnego doświadczenia odradzam
lepiej odżałować i kupić np. BFGoodricha

:scratch: :mrgreen:

chevidan - 2007-08-12, 19:15

co do wyważania to faktycznie nie jest łatwo,chociaż zależy jak się trafi.na jednym kole nie mam wogóle odważników,na dwóch tak normalnie a na jednym pół felgi w ołowiu.co do trwałości się nie wypowiem bo nie miałem nowych ogyginałów i nie wiem jak się szybko zużywają,jednak nalewajki pod tym względem sprawują się ok.jedną oponę zozprułem w terenie ale powodem był brak bocznego bieżnika,jakoś przeżyłem ale rozwalić nowego goodricha to by był ból.
yony - 2007-08-13, 14:18

Mikado, ja bym tak nie histeryzował z tymi nalewkami. Mozna nabyć fajne za normalne pieniądze i działające.
Choć faktycznie, gdybym miał zapłacić 400 netto za szt nalewki a 500 netto za sztukę oryginała to faktycznie - skórka za wyprawkę.
Ale jest też inna sprawa: bieżnik
Mickeye 33" będą kosztować ponad 1000 zeta za sztukę, a to nie tanio jest, to raz, dwa Mickeye szybko znikają na asfalcie. Jeżeli chcemy gumy typu M/T do przebiegów 50/50 szosa/teren to tylko BFG. Najwytrzymalsze są i już.

Rad-T - 2007-08-13, 14:29

a jak wam sie widza takie BFG ? przy zalozeniu 20% teren, 80% czarne

http://www.opony.com/opon...ain_t_a_ko.html

Mikado - 2007-08-13, 20:03

róbta co chceta wszak wolność mamy chyba... :mrgreen:
mogę tylko jeszcze swoje 3 grosze dołożyć do pytania Radka
bfg są najmniej wrażliwe i trudne do zdarcia na czarnym i tutaj mam nadzieję yony się zgadzasz :evil:

nemrod - 2007-08-13, 21:07

Mikado, Samolubie wrzuciłbyś fotki swojego explo.
Pokaz co tam motasz!
:evil:

jarq - 2007-08-14, 00:27

Cytat:
a jak wam sie widza takie BFG ? przy zalozeniu 20% teren, 80% czarne

http://www.opony.com/opon...ain_t_a_ko.html


Przy takim założeniu BFG proponuje inne oponki.

http://www.netcar.pl/opon...17717,5,i2.html

yony - 2007-08-14, 15:37

Mikado napisał/a:

bfg są najmniej wrażliwe i trudne do zdarcia na czarnym i tutaj mam nadzieję yony się zgadzasz :evil:

yony napisał/a:
tylko BFG. Najwytrzymalsze są i już.

Napisałem, nie? :)

Adrian - 2007-08-15, 08:45

Właśnie się zastanawiałem między BFG T/A i tymi Bridgestonami, wczoraj były jeszcze 20zł tańsze ;-) . Poczytałem popytałem i jednak wybrałem Bridgestony, jakoś przełknąłem te 300zł na komplecie, będą we wtorek zobaczymy, co są warte, mam nadzieje, że na długo starczą.
manius - 2007-08-15, 09:44

dobry wybor,
w normalnym uzytkowaniu sa o niebo lepsze jak BFG,
(nie tak twarde, cichsze no i po mokrym lepsze)
a i w ostatnim tescie opon mieszanych i AT
Bridgestone bija na leb Goodyear Wrangler ATR , General Grabber AT i
BF Goodrich Allterain

Rad-T - 2007-08-16, 16:47

a na zimie warto kupowac oddzielnie M+S ? np

http://www.opony.com/opon..._4x4_yukon.html

czy lepiej wlasnie zapodac takie bridgestone o ktorych pisaliscie ewentualnie BFG T/A ?

mam felgi z zimowkami juz zjechanymi i musze je zmienic ale nie moge sie zdecydowac co zalozyc ...

Mikado - 2007-08-16, 16:54

ja tam jeżdżę cały czas na mtkach, ale uczciwie przyznać muszę , że w zimie mtki to jak łyżwy... :D

:mrgreen: :mrgreen:

manius - 2007-08-16, 17:17

:mrgreen: M+S nie oznacza wcale opony zimowej,
kiedys tak moze bylo, ale od paru lat prawie kazda firma wali M+S
obojetne czy zimowa czy nie,
nawet na slicks'y :mrgreen:

ja zakupilem typowe zimowki, mimo ze w köln prawie nie ma zimy
(snieg lezy godzine moze dwie) ale jestem czesto w polsce no i w gorach

cytat:
Każdy, komu zależy na bezpieczeństwie swoim i swoich bliskich powinien zakładać
opony zimowe, ponieważ opony letnie/mieszane/terenowe przy niskich temperaturach
są znacznie mniej elastyczne i co za tym idzie mają bardzo słabą przyczepność.
Natomiast, „zimówka” wykonana jest z miękkiej mieszanki "silica", która zachowuje elastyczność nawet przy siarczystych mrozach i dzięki temu lepiej trzyma się drogi
oraz skraca drogę hamowania.

Tylko prawdziwa opona zimowa ma sniezynke,
jest to miedzynarodowe oznaczenie
i wylacznie dla opon zimowych

radek czemu uparles sie na 275 przeciez 265, 255 czy nawet 245 tez sa dobre,
a w zimie im wezsza opona tym lepiej

Shogun - 2007-08-16, 20:26

Manius a co z oponami wielosezonowymi takie też oferują ,nie lepsze rozwiązanie mniej problemowe?
BliG - 2007-08-16, 20:35

Shogun, ja kiedys uslyszalem ze jak cos jest do wszystkiego, to tak naprawde jest do niczego... i raczej zawsze sie to sprawdza...
tak samo z oponami wielosezonowymi; moze sa dobre na kraje o umiarkowanym klimacie (np. srodziemnomorskim), ale nie u nas, gdzie czasami w lecie jest +35°C, a w spada do zimie -35°C... :roll:
Ja tam na oponach nie oszczedzam i w lecie jezdze na letnich - w zimie na zimowych.
Pauje mi tylko kupic drugi komplet felg, zeby na jednym miec lato, na drugim zime... :-? jakby ktos gdzies widzial w dobrej cenie to prosze o info :)

Shogun - 2007-08-16, 20:45

Na pewno masz rację ,ale jako to autko ma być trochę terenowe to są przypadki że w lato jedziesz w wysokie góry a tam śnieg po pas i co oponki wozić i samemu zmieniać ,bo w dolinie przecież sucho i upalnie ,myślę że po to wymyślili terenowe auta żeby w każdych warunkach jeździły tylko na jakich oponach . Z ciekawostek podam test opony w katalogu jako letnia badana w warunkach zimowych i o dziwo nie odbiegała od opon zimowych nawet trochę lepiej.
BliG - 2007-08-16, 21:06

Fizyki chyba nie da sie oszukac... :/
Zawsze jakas opona bedzie lepsza w zimie, a inna w lecie (ze wzgledu na konsystencje; sklad mieszanki z jakiej jest wyprodukowana)... pomijam kwestie zaawansowania ksztaltu bieznika (ktory oczywiscie takze ma wplyw na trakcje).

Zalezy do czego glownie uzywasz auta... jak auto ma byc terenowe to MT :mrgreen: (wtedy nie ma problemu z wyborem lato/zima)... a jak ma byc SUV to wtedy lato/zima, a tam gdzie wjedziesz SUVem w lecie w gory to nie masz -35°C, tylko kolo 0...

manius - 2007-08-16, 21:16

Shogun napisał/a:
Manius a co z oponami wielosezonowymi takie też oferują ,nie lepsze rozwiązanie mniej problemowe?


pewnie ze to by bylo lepsze rozwiazanie,
tylko ze z oponami niestety sie to nie sprawdza,
jak jest dobra w lato to nienadaje sie na zime i odwrotnie
to tak jak z tymi mieszanymi AT na szose i w teren :-/
jak dobra w terenie to katastrofa na szosie i odwrotnie

pewnie ze taka opona jest to jakies wyjscie (mniej kosztowne jak dwa komplety)
ale na pewno nie 100 procentowe

zobacz test opony zimowej i wielosezonowej
ta wielosezonowa na sniegu to totalna pomylka

Shogun - 2007-08-16, 21:39

Fajnie że taki odzew ,jak kij w mrowisko .Podpowiem opinie i testy opony Yokohama Geolander A/T-S G-012 na stronie producenta a nie u naszych sprzedawców, podaję jako ciekawostkę bo też zgadzam się z opinią letnie na lato zimowe na zimę ,ale dla bardziej oszczędnych myślę ze ten wariant jest lepszy niż niejedna zimówka ,dodam że na twoim teście nie widzę tej firmy i tak prawdę mówiąć nie wiele widzę z tego Twojego testu mało czytelny ale wierzę na słowo że wielosezonowe to totalna klapa bo potwierdzają to opinie użytkowników.I co ciekawe opinie użytkowników dali więcej pozytywnych ocen tej letniej oponie za zachowanie w warunkach zimowych nawet lepiej ją ocenili niż same zimówki.Ale.Ja nie jestem tu wyrocznią tylko luźno podałem temat w nadziei że ktoś napisze ta opona w zimie to klapa a ta dobrze się sprawuje ,ta głośna itd bo wiadomo producenci swoje zawsze chwalą.
manius - 2007-08-16, 21:45

Shogun napisał/a:
Z ciekawostek podam test opony w katalogu jako letnia badana w warunkach zimowych i o dziwo nie odbiegała od opon zimowych nawet trochę lepiej.


tak ale tylko na suchym/mokrym, bo na sniegu nigdy


Shogun napisał/a:
dodam że na twoim teście nie widzę tej firmy i tak prawdę mówiąć nie wiele widzę z tego Twojego testu mało czytelny

sorry poprawilem troche, ale nie dalo sie inaczej

zobaczcie sami:
test opon zimowych i opony letniej w zimowych warunkach

Shogun - 2007-08-16, 23:10

No to teraz nawet takie niedowiarki jak ja będą kupować i zimowe i letnie oponki.Warto było temat rozwinąć , jak widać wyżej to o nasze bezpieczeństwo dbamy.Manius dzięki za wsparcie techniczne.
Adrian - 2007-08-23, 22:41

no i mam już założone Bridgestone A/T 694 265/70R16, diametralna różnica, od razu dało się zauważyć, że samochód miększy, poza tym przestało go ściągać, huczeć i bić na kierownice, samochód lepiej się prowadzi i trzyma nawierzchni. Na błotku mniej więcej bez zmian. Porównanie trochę marne bo z nalewanymi firestonami, które nie dały się wyważyć...
lekwp - 2007-08-23, 23:18

wiele Ciebie to kosztowało? Pozdro W.
Rad-T - 2007-08-24, 19:44

manius w temacie o krymie wcialem sie z oponami i pisales ze trzebaby dospawac nakretke:

trza np. zwykla nakretke (najlatwiej) naspawac na obydwu wahaczach dolnych
tam gdzie juz jest taki cycek (to ogranicznik)
moja digicam sie zspsula, bo bym fotke zrobil

obejrzalem wlasnie moja zawieche - porobilem fotki nawet i ni cholery tam zadnej wypustki nie ma. Co ciekawe na tych oponach co teraz mam - na fabrycznym rozmiarze 255/70/16 ociera mi kolo o stabilizator wiec pytanie co sie bedzie na wiekszych dzialo. Poza tym znalazlem jeszcze jedno miejsce ktore widac albo ociera albo uderza o wachacz ? bo tez jest "czyste" - strzalka pokazuje o co mi chodzi.

Pomierzylem tez odstepny u siebie i wyszlo ze od podloza do krawedzi poszerzen blotnikow mam 87 cm (przod i tyl tak samo) a od srodka kola do tych samych krawedzi poszerzen mam 53/54 cm. Po bokach zarowno z przodu jak i z tylu w najciasniejszym miejscu do kola jest co najmniej 7 cm z kazdej strony. Wiec pytanie co uda mi sie wsadzic (bez skojarzen hehehehe) z oponek bez problemu ocierania - ewentualnie moge sciac te plastiki :) ale czy np 31" wlezie ? (czyli szerokosc wg tabelki okolo 790 mm)

fotki:

manius - 2007-08-24, 20:46

qrde trudno cos konkretnie powiedziec,
jak przy oryginalnych juz ociera, raczej tak nie powinno byc

moze dolny wachacz byl juz wymieniany, i jest jakis bez ogranicznika/cycka?
auteczko jest po jakims powaznym dzwonku?

robiles juz kiedys zbieznosc? (tylko taka komputerowa)


u mnie zaczelo ocierac dopiero jak zalozylem dystanse,
dlatego musialem poobcinac krawedzie zderzaka i zakonczenia progu,

bedac na ukrainie zauwazylem ze jak bryka jest zaladowana na maxa
to kola obcieraja o gorny brzeg blotnika i nie chowaja sie w nadkolu
(a to przez dystanse 40mm + szerokosc opony 265 )
bede musial podniesc troche bydle, ale to sie wiaze z zamontowaniem
dodatkowych progow/orurowania bo jak jest podniesiony to
familia ma klopot z wejsciem do srodka (szczegolnie w spodnicy)

Rad-T - 2007-08-24, 20:59

geometrie komputerowa robilem ostatnio - sprawdzali ze 40 minut - po wymianie drazka i wszystko poszlo OK tzn miescilo sie w normach - o dzwonku nic nie wiem... ale coz pewnie jeszcze wciaz o tym aucie jeszcze wiele nie wiem hehehehe w kazdym badz razie badanie powloki lakieru nie wykazalo nic podejrzanego.


a te elementy co strzalkami pokazywalem - co to w ogole jest - wyglada jak tez swego rodzaju ogranicznik/odboj

manius - 2007-08-24, 21:02

no to spoko,
w takim razie typuje na brak ogranicznika

manius - 2007-08-24, 21:05

Rad-T napisał/a:
Po bokach zarowno z przodu jak i z tylu w najciasniejszym miejscu do kola jest co najmniej 7 cm z kazdej strony. Wiec pytanie co uda mi sie wsadzic (bez skojarzen hehehehe) z oponek bez problemu ocierania - ewentualnie moge sciac te plastiki :) ale czy np 31" wlezie ? (czyli szerokosc wg tabelki okolo 790 mm)


a mierzyles przy skreconych kolach,
chociaz jak zakladalem moje 265 to bylo jeszcze duzo luzu
dopiero dystanse namieszaly

Rad-T - 2007-08-24, 21:09

ale dawales dystanse ze wzgledu wlasnie na ocieranie o stabilizator czy cos innego ? nie mierzylem przy skrecie - jutro posprawdzam.
manius - 2007-08-24, 21:15

Rad-T napisał/a:
ale dawales dystanse ze wzgledu wlasnie na ocieranie o stabilizator czy cos innego ?


nie, chcialem poprawic zachowanie sie autka na zakretach
(polepszylo sie teraz prowadzi sie o niebo lepiej :-) jak gocart)
no i optyka wyglada bardziej mesko
(no jak esesman na szerokich nogach) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
dostalem dzis moja digicam to porobie jutro fotki
no ioczywiscie mojej nowej konsoli :eek:

Rad-T - 2007-08-24, 21:29

o kurde - zmotales ta konsole wreszcie ? no to zaczynaj masowke ;)
BliG - 2007-08-25, 01:15

manius, czekam z niecierpliwoscia na zdjecie konsoli :D
Radio wymienilem na zwyklego kaseciaka, ale dorobilem mu wejscie na RCA i zakupilem przenosny odtwarzacz DVD z LCD 7", ktorego podpinam pod radio jak jade w trase... a jak stoi na parkingu to DVD idzie ze mna do domu, a kaseciaka za kilka zlotych...kto by chcial :P
Myslalem wlasnie zeby mu zrobic jakies miejsce na stale, bo poki co ma miejsce na tej wykladzince pomiedzy wycieraczkami :)

Rad-T - 2007-08-27, 20:27

znalazlem oponki na zimie - Cooper Discoverer M+S 265/70/16 po 470 brutto. Zna ktos te opony ? opinie maja niezle, bieznik tez taki sensowny. A i cena przyzwoita... tylko moze sie one do niczego nie nadaja ?

http://sklepopon.pl/opona...r_m+s_6974.html

Kurcze jakie najlepiej zimowki kupic do Explo ? Biorac pod uwage ze na wsi mieszkam i drogi sa klasy 3 albo 4 jesli chodzi o kolejnosc odsniezania wiec czesto lezy packa posniegowa albo sciete lodem wszystko.

Adrian - 2007-08-27, 20:42

265/70 bez problemu mi podeszły nie ma żadnego ocierania, mam tylko wrażenie, że troche więcej pali, ale to niepotwierdzone;
a kosztowały 2180 komplet - ktoś tam wcześniej pytał...

manius - 2007-08-27, 21:35

Rad-T napisał/a:
opinie maja niezle, bieznik tez taki sensowny. A i cena przyzwoita... tylko moze sie one do niczego nie nadaja ?


zgadza sie, tez duzo dobrego o tej oponce slyszalem,
nie ma wprawdzie testu z nia ale b.dobra na sniegu i blocie, dobra na mokrym
jedynie na suchym ma wydluzona droge hamowania
(no ale to widac jaka gleboka kostka, wiec musi sie ugiac)
ponoc jest tez w miare dobra w terenie, co by uzasadnialo taki gleboki profil,
no i co jeszcze zuzywa sie minimalnie (nawet w lecie)
czytalem kiedys test chyba navary, i bardzo chwalili te oponki
caly rok na nich jezdzili

dobry typ no i cena ok, u nas kosztuje 255/70 ~ 115€

tez sie rok temu nad nimi zastanawialem,
ale w koncu wzialem continental (dlatego bo byly w tej samej cenie)

Rad-T - 2007-08-28, 21:21

adrian - a probowales wstawic 275/70/16 ?
Adrian - 2007-08-28, 21:29

Nie próbowałem, miałem zamiar takie kupić, ale stwierdziłem, że mogą haczyć a i cenowo najbardziej się opłaca kupić 265/70 są, co dziwne tańsze od 255/70 i co mniej dziwne od 275/70 też...
Rad-T - 2007-08-29, 15:42

a ten na jakich bedzie oponkach ? 275/70 ?

swoja droga fajny rodzynek - manula hehehe :)


http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3272859

Adrian - 2007-08-29, 15:48

Wyglądają na niższe ale szersze, albo ma jakieś dystanse założone i takie wrażenie sprawia, kolor w środku też w dechę - seledynek jak w Freelanderze....
rkosa - 2007-09-06, 20:51

Szlag mnie trafia - wymienione wahacze gorne, komplet amortyzatorow i nowe opony Dunlop 265/70/R16. Jazda probna i sie okazuje, ze z przodu opony przy wiekszych hopkach dobijaja do gory nadkoli, a najgorsze, ze krawedz blotnika przy tym dobiciu tnie opone z boku. Co mam teraz zrobic? Wymienic sprezyny, odgiac blachy blotnika? Wczesniej mialem zalozone 255/65/R16 i bylo dobrze, ale nisko.
Jezdze teraz Seiko i dostaje klaustrofobii - tesknie za wolnoscia i przestrzenia w Expo !!!

chevidan - 2007-09-06, 21:16

jak się nie mylę to ustawia się kąty kół w twoim,sprawdź czy wszystko ok.jak wszystko będzie ok to podkręć trochę na drążkach skrętnych autko do góry i nie będzie obcierać.
luk_jag - 2007-09-06, 21:40

może troszkę odbiegnę od tematu ale powiedzcie mi koledzy ile jest zwoi w orginalnej sprężynie w ex I?
chevidan - 2007-09-06, 22:17

liczyłem,i o ile dobrze pamiętam 9.mogę jutro sprawdzić jak sobie życzysz.
kra - 2007-09-13, 23:36

hej :)

I ja wracam z tematem opon zimowych.
Cos byscie polecili?

Np. na opony.com w dolnej granicy cenowej sa takie dwie:

BFGoodrich WINTER SLALOM 255/70R16 109 Q
491 zł brutto dostawa gratis

Cooper DISCOVERER MS 255/70R16 111 S
569 zł brutto dostawa gratis

Która lepsza na zime na asfalt i jednoczesnie trwalsza?

Manius - pisales o continentalu, ze kupiles - to zimowa?

manius - 2007-09-14, 09:19

kra napisał/a:

Która lepsza na zime na asfalt i jednoczesnie trwalsza?


DISCOVERER

kra napisał/a:
Manius - pisales o continentalu, ze kupiles - to zimowa?


tak
Conti4x4WinterContact

a tak w ogole to zobacz inne wymiary np. 235, 245, 265 czy nawet 275
oferta jest bogatsza, a i ceny nizsze

kra - 2007-10-03, 23:37

hej :)

UWAGA ! :)

Na opony.com jest promocja

Cooper DISCOVERER MS 255/70R16 111 S

395 pln brutto dostawa gratis

Juz mam na kolach :)
Pierwsze wrazenia sa super - dosyc ciche, jedzie sie gladko.
Fajnie tez wygladaja.
Na marginesie (czego sie spodziewalem zreszta) po zdjeciu opon General Grabber AW - nie mlodych zreszta odczulem ogromna roznice w braku wszelkich wibracji (slabych ale zawsze) w trakcie jazdy - jednak opony z przebiegiem to juz nie to co nowe. :shock:

rkosa - 2007-11-06, 11:23

Czytam se newsy w Interii:
"Za jazdę na letnich oponach po pierwszych opadach śniegu w Niemczech zapłacimy mandat. Nowe przepisy wchodzą w życie jeszcze w tym roku.
Jeżeli na drodze leży śnieg lub błoto pośniegowe, to kierowca samochodu, który nie zmienił opon na zimowe zapłaci mandat w wysokości 20 euro.
Jeśli kierowca jest uczestnikiem wypadku kara może wzrosnąć dziesięciokrotnie nawet wtedy, gdy właściciel auta bez "zimówek" nie spowodował kolizji. "

Ciekawe kiedy u nas bedzie ten pozyteczny przepis? I czy bedziemy musieli wozic ze soba homologacje opony jako zimowej? :)
W gruncie rzeczy zgadzam sie z Niemcami - masz auto, to niech stac ciebie na jego prawidlowe i bezpieczne uzytkowanie. Zgadzam sie tez z Finami - wysokosc mandatu dla pewnych grup uzalezniona od wysokosci zarobkow.

Boni - 2007-11-06, 11:40

Ciekawe kiedy bedą mandaty za jeżdżenie na zimówkach w lecie. No i kiedy zanikną do reszty opony całoroczne (BTW czy w Niemczech za całoroczne też w zimie dostaje się mandat?). Welcome in the mad world.
Adrian - 2007-11-06, 12:24

Na to wygląda ze jak założę opony zimowe z wytartym bieżnikiem to nie zapłacę mandatu, a np. za MT które nie są zimowe zapłacę? Bzdura, jak juz się wgłębiać to powinno być zależne od stanu, a jak bierzemy stan ogumienia to i powinniśmy na rodzaj i stan samochodu patrzeć, np: mój matiz na nowych zimówkach gorzej sie zatrzymywał niż explo na nalewanych firestoanch, to może zacząć dawać mandaty za markę samochodu?
manius - 2007-11-06, 12:56

he he
nie wiem kto takie bzdury :crazy: wymyśla :-/ :eek:

a w rzeczywistości jest tak:
-w D nie ma obowiązku zakładania opon zimowych
jest tylko zalecane
-jeżeli będąc np. na oponach letnich utrudniamy ruch, bo jest ślisko, śnieżyca itd.
to wtedy zostaniemy ukarani mandatem <40euro
-jeżeli spowodujemy wypadek >40euro
-opony ze znaczkiem M+S są uważane za zimowe
-opona M+S powinna mieć min. 4mm bieżnika (dla ciekawostki letnia min.1,6mm)

fotomysz - 2007-11-09, 23:12

jestem zwolennikiem opon zimowych na zimę, letnich na lato, ale muszę kupić tylko jeden komplet (niestety żonka w swoim autku nie pujdzie na kompromis, na wiosnę dostanie nowe lato, a przyszłą zimą nową zime), na drugi będzie mnie stać chyba nie wcześniej jak wiosna 2009
nie wiem jaki kompromis wybrać na cały sezon + teren
1. opona zimowa:
Cooper DISCOVERER MS
BFGoodrich WINTER SLALOM
2. opona letnia:
A/T Yokohama GEOLANDAR A/T-S,
BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO
Pirelli SCORPION ATR
Cooper DISCOVERER A/T
Bridgestone A/T 694

może coś innego polecicie, powiedzmy że cena zbytnio nie gra roli +/- 500 na komplecie
cholera nie nawidzę kompromisów :-( ale cóż żona - siła wyższa :mrgreen:

Mikado - 2007-11-09, 23:23

BFGoodrich AT - jeśli sporadycznie i lekki teren oraz b.dużo po czarnym
MT jeśli ciężki i większe wymagania co do trakcji w terenie
...i będziesz zadowolony :mrgreen:

joss - 2007-11-10, 00:45

A jak się sprawdzają BFG AT w zimie po czarnym i w ogóle?
Mikado - 2007-11-10, 07:58

AT w zimie zachowują się dobrze, nie jest to typowa opona zimowa - mieszanka jest dość twarda, ale nie dramatyzowałbym z tego tytułu ;-)



ja jeżdżę na MT-kach i jest OK :-D

Adrian - 2007-11-10, 08:31

Ja mam 3 miesięczne Bringstony A/T i jestem, zadowolony - zobaczymy jak bedzie na śniegu, ale z tych opini co się naczytałem to powinno być dobrze, w tej chwili nie planuje ziomowych, jeżeli się na nich zawiode to wtedy w przyszłym roku pomyślę o zimówkach oczywiście tylko nowych...
Rad-T - 2007-11-10, 08:44

Coopery Discoverer to opona ktora i ja wybralem po dlugich poszukiwaniach, ale poki co nie kupilem i jezdze na nalewajkach AT podrobke Geolandara.

Ale z tego co czytalem i co Manius podeslal Discoverer jest naprawde niezly - ma fajny agresywny bieznik a i podobno malo sie sciera latem.

A jak sie spisza AT zima tez jestem ciekawy - zeszly sezon jezdzilem na zimowkach ale juz cienkich - teraz pojezdze na swoich nalewajkach a jak bedzie zle to kupie Coopery.

fotomysz - 2007-11-10, 10:31

Rad-T napisał/a:
Coopery Discoverer to opona ktora i ja wybralem po dlugich poszukiwaniach


ale zima czy A/T ?

kra - 2007-11-10, 10:43

ja teraz mam takie:
cytat z tego linku:
http://www.explorerclubpo...ight=discoverer


Producent / Nazwa: Cooper Discoverer / Zimowa
Zastosowanie: zima :)
Cena: 395 zl
teren: na malym blotku ok
oczyszczanie bieżnika: 5
sucho: 5
mokro: nie jezdze szybko wiec sie nie slizgam
snieg: zobaczymy jak spadnie
lód: jw
glosnosc (im więcej tym większe zadowolenie): troche szumia ale przyjemny dzwiek
trwalosc: zobaczymy

Ogolnie wrazenie super.

[ Dodano: 2007-11-10, 10:44 ]
To trzeba zalozyc fun club tej oponki jak sie grono uzytkownikow jej powieksza. :-P

Adrian - 2007-11-10, 10:51

A gdyby były na 265/70 to by nawet ładnie wyglądaly ;-)
Rad-T - 2007-11-10, 11:16

no ja pisalem o Cooperach zimowych.

i Zdecydowanie 265/70/16 - wiem wiem ze zima to powinna byc jak najciensza :) ale 265 w ExII juz wygladaj fajowo :) a sie jeszcze mieszcza bez ocierania... ledwo bo ledwo :) ale mieszcza

manius - 2007-11-10, 16:17

fotomysz napisał/a:
ale muszę kupić tylko jeden komplet ........
nie wiem jaki kompromis wybrać na cały sezon + teren.....
może coś innego polecicie, powiedzmy że cena zbytnio nie gra roli +/- 500 na komplecie
cholera nie nawidzę kompromisów


niestety nie ma opony uniwersalnej na lato/zime/teren/szose


wyroznia sie zwykle (chociaz te roznice coraz bardziej sie zacieraja):

opony letnie
w zależności od producenta 90-100% szosa i 10-0% teren
do najlepszych opon letnich naleza:


1.Pirelli Scorpion Zero
2.Continental CrosContact LX
3.Nokian NRVi
4.Bridgestone Dueler 680
5.Uniroyal rallye 4x4 street
6.Yokohama AVS S/T
7.Michelin Latitude Tour HP
8.Kumho Ecsta STX
9.Hankook DynaProHP
10.General Tires Grabber UHP


opony zimowe
sa to typowe opony na zime ze sniezynka ( M+S nie oznacza opony zimowej,
to oznaczenie moze se kazdy producent napisac nawet na letniej oponie )
do najlepszych opon zimowych naleza:


1.Continental 4x4WinterContact
2.Pirelli Scorpion Ice&Snow
3.Vredestein Wintrac 4Xtreme
4.Nokian YR
5.Goodyear UltraGrip
6.Bridgestone Blizzak LM25
7.Michelin Latitude Alpin
8.Fulda Kristall 4x4
9.Toyo Open Country W/T
10.General Tires XP2000 Winte


zimowe ktore sa dobre w terenie

1.Fulda Tramp 4x4 Yukon
2.Cooper Discoverer M+S
3.Bridgestone Blizzak DMZ3
4.Goodyear Wrangler UltraGrip
5.Dunlop Grandtrek SJ 6
6.Yokohama Geolander I/T
7.Kumho KC11
8.Dean Wintercat Radial SST
9.Mastercraft Courser MSR
10.BF Goodrich Winter Slalom

opony całoroczne/wielosezonowe
opony na lato i zime i w lekki teren
najlepsze


1.Continental 4x4contact
2.Goodyear Wrangler HP
3.Fulda 4x4 Road
4.Michelin 4x4 Synchrone
5.Pirelli Scorpion S/T
6.Yokohama Geolandar H/T-S
7.Dunlop Grandtrek PT4000
8.Matador MP81 Conquerra
9.Toyo Open Country H/T
10.Cooper Discoverer H/T

opony mieszane AT
opony na 50% szosa i 50% teren
najlepsze


1.Bridgestone Dueler AT694
2.Goodyear Wrangler AT/R
3.Continental Croscontact AT
4.BF Goodrich All Terrain
5.Yokohama Geolandar A/T
6.Pirelli Scorpion AT
7.Michelin 4x4 A/T XTT
8.Cooper Discoverer ATR
9.Fulda Tramp 4x4 Tour
10.General Graber AT2

opony terenowe MT
tu ktore sa najlepsze to zdania sa podzielone
wiec nie w kolejnosci


BF Goodrich Mud-Terrain
Goodyear Wrangler MT/R
Pirelli Scorpion Mud
Yokohama Geolandar MT
Fulda 4x4 Trac
Simex Extreme Trekker :eek:
Cooper Discoverer STT
Kumho/Marshall KL71
Mastercraft Courser MT
Matador MP75 Wisentta
Starfire Durango M/T
Maxxis MT-753

BliG - 2007-11-11, 19:15

Jakis czas temu kupilem nowe zimowki "4.Goodyear Wrangler UltraGrip"...
Pomimo, ze na stronie i we wszelkich materialach informacyjnych opisane sa jako "ZIMOWE", to jednak na oponie nie znalazlem znaczka sniezynki lub szczytu... hmmm :-?
Masz manius, moze jakis ich test, albo cos wiecej o nich...?

wnuczek - 2007-11-13, 14:42

KRA - ty masz chyba najlepsze opony bo jak będzie bardzo ślisko to możesz sobie jakieś kolce w te dziurki powtykać :-D
żaaartowałem :706:

fotomysz - 2007-11-14, 19:53

no i dostałem komplet nowiutkich COOPER DISCOVERER M+S w piątek zakładamy i testujemy :)
Wesa - 2007-11-15, 12:51

W sobote założyłem COOPERY DISCOVER/ M/S zimowe cena 402 pln a wieczorem spadł pierwszy snieg więc nie obyło sie bez testowania w/w .Przed zakupem bałem sie że nie będzie róznicy w jezdzie między dotychczasowymi oponami MICHELIN M/S no bo w zimie naped i do przodu A TU KUKU bez napedu opony na sniegu zachowuja się cudo(zaznacze .ze nie mam porównania z lepszymi markami opon w samochodzie 4x4)przy wchodzeniu w zakret 90 stopni bez napedu nie zarzuca tyłem co obserwowałem popdzednio nawet przy włączonym 4x4.wydaje mi sie,że sa może TROCHE głosniejsze ale bez przesady .Wiec na sniegu 5.Troche gorzej na mokrym ale może jak trochę sie przytrą bedzie OK.Wiec jestem zadowolony z zakupu przy tej cenie.
fotomysz - 2007-11-15, 22:02

no ja za swoje dałem 421,- i już założone, na razie cisza, bałem się , że będą głośniejsze ( miłe zaskoczenie), zobaczymy co będzie jak trosze pojeżdże

[ Dodano: 2007-11-15, 22:03 ]
oczywiście też cooper M+S 255/70/16

jarq - 2007-11-16, 00:08

Adrian napisał/a:
Ja mam 3 miesięczne Bringstony A/T i jestem, zadowolony - zobaczymy jak bedzie na śniegu


No i jak na śniegu ?

Może wiesz jaki wysoki/głęboki bieżnik mają te opony ?

Adrian - 2007-11-16, 00:49

Bierznik ci mogę zmierzyć, co do śniegu to na razie chyba go za mało przynajmniej u nas - jak spadnie to od razu topnieje :-(
BliG - 2007-11-16, 01:33

a Krakow tonie w sniegu.... :evil:
juz jakies 12h sypie bez przerwy :mrgreen:

w zalaczniku aktualne zdjecia, sprzed kilku minut :D

kra - 2007-11-16, 02:54

BliG - Wy szczesciarze!!!
A na DULNYM SLUNSKU nic - ino mgla - malo co saren nie przejechalem znowy przed chwila na polu :eek:
sniegu ni huhu - TYLKO CIEMNOM MGLISTO I JEDEN SYF

A NIECH TO LAVA ZALEJE! :cry:

BliG - 2007-11-16, 03:09

eeee....chyba nam zbytnio zazdroscicie, bo przestalo sypac :-x
tzn. pruszy, ale tak bardzo, bardzo lekko :evil:

Dobranoc! Ja ide spac :-)
...snic o jakims wypadzie na narty :-D

Adrian - 2007-11-16, 06:56

Nie no było we wtorek podobnie za miastem jak jechalem do pacy, ale jak wracałem to już koniec, a teraz lekko zapruszone jest :-D , pewnie przez zazdrość to co miało spraść u was spadło u nas...
nemrod - 2007-11-16, 08:11

#$!#*@!@!\ciekawe kiedy u nas dojdzie :D
Mikado - 2007-11-16, 08:29

powiem krótko: u nas nawaliło tyle śniegu, że jest masakra :shock:
kszesz - 2007-11-16, 08:36

Wesa napisał/a:
W sobote założyłem COOPERY DISCOVER/ M/S zimowe cena 402 pln a wieczorem spadł pierwszy snieg więc nie obyło sie bez testowania w/w . .....Wiec na sniegu 5.Troche gorzej na mokrym ale może jak trochę sie przytrą bedzie OK.Wiec jestem zadowolony z zakupu przy tej cenie.


Zimówki muszą się przytrzeć, pełną sprawność osiągają dopiero po ok 300 km.
Będzie dobrze tylko nie zapominaj, że posiadanie zimówek nie zwalnia od myślenia.
Pzdr kszesz

Wesa - 2007-11-16, 10:52

KSZESZ pierwsza zasada MYSLENIE pisząc o zakrętach mialem na mysli oczywiscie małe predkosci i to podczas testowania Chociaż dzisiaj u nas takze dosypało i rano jadąc do pracy troche mnie poniosło i pokazałem gością co potrafi EXPLORER na właczonym napedzie 4x4 i nowych oponkach ludzie slizgali sie jak oszalali a ja kierunkowskaz i pewnie do przodu.Chociaz ogólnie mam lekką noge i nie szarzuje w głupi sposób.Ale wiadomo trzeba uważać na wszystkich.Mikado no to jutro narty i na SKRZYCZNE.
Mikado - 2007-11-16, 11:03

nie ma jeszcze podkładu :-D



a jutro jadę ale pojeździć z chłopakami w terenie :evil:

Wesa - 2007-11-16, 11:15

No to musze zweryfikowac swoje plany na jutro.A wczoraj wieczorem juz głaskałem swoje FISCHERKI.
HAMME - 2007-11-16, 19:27

Witam
A ja właśnie zakupiłem piękne zimóweczki
Pirelli Scorpion Ice&Snow 265/70/16
które według dwóch testów zajęły 1 miejsce

AMS allrad (DE) 2006 - 255/55 R18

1) Pirelli Scorpion Ice&Snow ***
2) Dunlop Grandtrek WT M3 ***
3) Vredestein Wintrac 4x4 Xtreme **
4) Michelin Latitude Alpin HP *
5) Bridgestone Blizzak LM-25 *
6) Toyo W/T OpenCounty -

AutoBild allrad (DE) 2006 - 235/65 R17

1) Pirelli Scorpion Ice&Snow ***
2) Vredestein Wintrac 4x4 Xtreme ***
3) Goodyear Ultra Grip 4x4 **
4) Bridgestone Blizzak LM-25 **
5) Toyo W/T OpenCounty **
6) Michelin Latitude Alpin HP *
7) Colway C-Trax NK2 -

niestety o wrażeniach opowiem później bo mam je 3 dni

jarq - 2007-11-21, 23:30

A może ktoś coś wie o takich oponach ?


Yokohama

Jak wyglądają w porównaniu z BFG AT, albo Bridgestone A/T 694 ?

Rad-T - 2007-11-22, 08:04

hmm moge Ci powiedziec o typie bieznika jaki ma Geolandara - kilku z nas jezdzi na nalewajkach z podrobka geolandara i musze przyznac ze jako opony AT robia bardzo ladnie - piasek, letkie blotko (ale bez przesady to w koncu AT wiec i tak sie zakleji) szosa - wszystko OK i nawet jako nalewajki sa przyzwoite.
jash - 2007-11-22, 08:55

Oj, miałem Ci ja takie geolandary. Miałem. Ale niestety się zdarły. Były. Oj, prawie że zapłakałem nad nimi ale kupiłem inne ... yokohamy. Używki choć w dobrym stanie. Ale już nie geolandary. Jak bys miał okazję zakupić (a widzę, że cena niezła - sam chyba o nich pomyślę na lato) to polecam. Bardzo dobra opona. Tylko jak już napisano - to AT więc nie do wszystkich zadań specjalnych ;-)
manius - 2007-11-22, 09:21

jarq napisał/a:
A może ktoś coś wie o takich oponach ?Jak wyglądają w porównaniu z BFG AT, albo Bridgestone A/T 694 ?


TU

Bridgestone jest niby the Best
ale te roznice sa tak male 1,2 punkty dlatego
wrzucilem tam same najlepsze

jarq - 2007-11-22, 15:30

Chciałem kupić Bridgestone A/T 694 235/75R15 104 S.

Ze względu na ograniczony budżet muszą robić jako zimówki też.
Ale nie ma tych opon i nie wiadomo kiedy będą. W magazynie producenta są dwie i nie wiadomo kiedy będzie więcej- coś przebąkują o trzech czterech tygodniach oczekiwania.

Dlatego rozważam wybór pomiędzy Yokohama GEOLANDAR A/T-S 235/75 R15 104 S a
BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 235/75R15 104 S.
Poczytałem trochę i ponoć trochę lepsza Yokohama od bfg. Nie wiem jak z trwałością.

jash - 2007-11-22, 15:32

nie wiem jak bfg ale wrażenie mam takie, jakby się lekko szybko zdzierała yokohama. No, jakby za szybko bieżnika ubywało. Ale nie mam odniesienia do innych opon w terenówce więc to może być tylko subiektywne wrażenie me.
przemos30 - 2007-11-22, 20:29

Witajcie widze że jest ciekawy temat wiec coś dopisze. Ja mam w tej chwili założone oponki BF Goodrich 265/75/16 ALL-Terrain T/A , oponki są jak dla mnie nowe tzn. bieżnika jest prawie tyle co na początku ale... Tył jest ok, przód natomiast buczy jak tak że nie idzie po mieście jeżdzić.Dopier po przekroczeniu 90km/h robi się cicho. Ale co najciekawsze byłem dzisiaj je wyważyć i usłyszałem że zrobił co mógł ale same w sobie biją. Nic więcej żuciłem hasło że wymienimy je na nowe ale już innej firmy, na co usłyszałem że nie moge mieć różnych bieżników na przodzie i tyle????? Podobno samochody 4*4 muszą mieć równe. Czy możecie mi powiedzieć jak to jest. Oczywiście rozmiar z przodu byłby taki sam jak z tyłu?
kszesz - 2007-11-22, 20:54

przemos30 napisał/a:
na co usłyszałem że nie moge mieć różnych bieżników na przodzie i tyle????? Podobno samochody 4*4 muszą mieć równe.


Też o tym czytałem. We wrześniu przełożyłem koła między osiami bo mi się trochę bardziej przód ściął i miałem straszne wibracje do 90 km/h nawet ponowne wyważenie niewiele pomogło. Uspokoiło się po ok 1000 km jak się chyba same ułożyły.
Samonaprawialność Explo ciągle mnie zadziwia :eek:
Ostanio samonaprawił mi się przełącznik 4x4 a już się szykowałem do wyjęcia shift motorka :mrgreen:

przemos30 - 2007-11-22, 21:08

Mnie wibracje nie przerażają [tylko na prawej była wyczuwalna] ale hałas jaki robią te opony. Kupiłem EX we wrześniu ale do dzisiaj nie moge się przyzwyczaić , co dziwne tyłu nie słychać podobno to wina że EX... jest z przodu cięższy ale ja w to wątpie
manius - 2007-11-22, 21:09

przemos30 napisał/a:
Podobno samochody 4*4 muszą mieć równe. Czy możecie mi powiedzieć jak to jest. Oczywiście rozmiar z przodu byłby taki sam jak z tyłu?


nie musza byc
wazne zeby byly takie same na osi

ALE UWAGA
nie zawsze opony o tym samym wymiarze maja taka sama średnice!!!
np. Pirelli jest ~10mm mniejsza od BfGoodrich :eek:

przemos30 - 2007-11-22, 21:11

ale jeżeli dobiore wielkość opon do tylnych to mogę założyć inne na przód???

[ Dodano: 2007-11-22, 21:13 ]
manius przepraszam ale zapomniałem się przywitać od tego szumu opon :mrgreen:

manius - 2007-11-22, 21:37

przemos30 napisał/a:
ale jeżeli dobiore wielkość opon do tylnych to mogę założyć inne na przód???


TAK

przemos30 napisał/a:
[ Dodano: 2007-11-22, 21:13 ]
manius przepraszam ale zapomniałem się przywitać od tego szumu opon :mrgreen:


jaja se robisz? :eek:
nigdy nie pisalem zeby ktos przy kazdym poscie sie wital :eek:
bo jest bzdurne

zawsze chodzilo mi o tych nowo zarejestrowanych,
bo taki wpada tu ani bee ani mee ani kukuryku
nie wspomne o witam czy dzien dobry
i od razu z grubej rury
szukam albo pomocy

granatowy - 2007-11-23, 18:19

Przetestowane u mnie. Na tyle inne i na przodzie inne ( mam na myśli bieżnik ), 32x11,5x15 nie zauważyłem różnicy w pracy 4x4. Wszystko ok.
kszesz - 2007-11-23, 20:58

przemos30 napisał/a:
EX... jest z przodu cięższy ale ja w to wątpie


Spróbuj przy pierwszej okazji przetestować ruszanie na śliskim z/bez 4x4 jest różnica uwierz.
W ostatnią niedzielę pobawiłem sie tak na zalodzonym parkingu w Zamościu i na letnich oponach z zapiętym 4x4 ciągnie jak szatan a bez 4x4 prawie nie daje sie ruszyć z miejsca.

granatowy - 2007-11-23, 21:18

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodzi mi o to, że przy różnych oponach ( bieżnik )na przedniej i tylnej osi ( jeśli zgadza się rozmiar ) nie ma różnicy w pracy 4x4 w porównaniu do wszystkich 4 opon jednakowych.
kszesz - 2007-11-23, 21:27

To chyba pod warunkiem, że za bardzo nie będą się różniły :-) bo się wrażenie estetyczne popsuje.
Kiedyś testowałem zimą w audi zimówki r14 na przodzie a letnie szerokie r15 na tyle i ledwie nadążałem z łapaniem kierunku taki miałem szybki tył auta, normalnie widziałem go prawie przez cały czas przed sobą :lol:

Mikado - 2007-11-23, 21:31

niezależnie od zaleceń i wymagań kontroli technicznej najlepiej mieć wszystkie takie same opony (łacznie z zapasem)
wiem wiem zaraz mnie zakrzyczycie, że najlepiej być pieknym, bogatym i mądrym...

ale przy 4x4 kiedy jest sztywny rozdział na osie to MA znaczenie
powiedziałem, no :mrgreen:

geos1 - 2007-11-23, 22:56

Witam,
Odnosnie opon....to ostanio tez sie grzebalem w necie... i szukam czegos w miare taniego i dobrego... po przeczytaniu wielu opinii... skłaniał bym sie do zakupu opon General Graber AT2; bierznik niezly... podobno dobry i na snieg i na piach... oponki sa podobno lekkie i łatwo sie wywazają...
Moze ktos mial (albo ma) takie... to rowniez prosze o wypowiedz......

Naraze :-)

kra - 2007-11-23, 23:05

Ja mam general grabber aw - bardzo trwaly bieznik - predzej sie wypacza i ogolnie zestarzeja niz to sie zedrze :)
kszesz - 2007-11-23, 23:24

geos1 napisał/a:
General Graber AT2; bierznik niezly... podobno dobry i na snieg i na piach... oponki sa podobno lekkie i łatwo sie wywazają...


Też mi sie podobają i na przyszłą zimę mam zamiar je nabyć ( do użytku całorocznego)
chyba, że ktoś je kompletnie skrytykuje.

Hubi - 2007-11-27, 14:32

a co myslicie o takiej oponce?
225/70 R15 100H 4X4 M+S

jeśli standardowy rozmiar to właśnie 225/70 R15 to chyba bez problemu
powinny wejść, co?
Tylko co z komfortem jazdy? :)

Mikado - 2007-11-27, 15:26

wejdzie bez problemów... :-D ale dlaczego nie wiekszą, choćby 235/75/15?

komfort 100% ;-)

jash - 2007-11-27, 16:03

No, po mieście na niej to będzie ciężko się przemieszczać. Komfort żaden. A na dodatek po jeździe po asfalcie szybko ten bieżnik straci na ... bieżniku. Szkoda opony. Ale w teren fantastyczna.
manius - 2007-11-27, 18:31

hehe

powoli planujemy wyjazd do Bułgarii (w letnie wakacje)
ale przez Karpaty :eek: (Słowacja, Ukraina, Rumunia)
no i mam mały dylemat: OPONY
jako ze cześć trasy będą normalne drogi
zastanawiałem się nad dobrymi AT,
ale mi odradzono, bo jak wjadę w góry to będzie pssssst i po oponach
czyli zostają MT :x

tylko które?
dużo dobrego słyszałem
o BFG MudTerrain i Wrangler MT
ale co forum to inaczej
jeden zachwala Discoverer STT
inny Geolandar MT, Scorpion MUD, Dueler MT, Durango MT albo Kumho KL

moim cichym faworytem jest Wrangler,
ach sam już nie wiem :-|

no i jeszcze faktor jak bardzo one są głośne :eek:
(coby mi dziecka nie ogłuchły)
jedno wiem ze BFG są najgłośniejsze z tego grona
najcichsze STT (ale znowu nie ma wzmacnianych boków :-| )

i bądź tu chłopie mądry :sad:

co o tym myślicie :?:
jakieś doswiadczenia :lol:

Mikado - 2007-11-27, 19:33

jeśli chcesz objechać i nie zjechać bieżnika - bfg mt :-D


a czego się po mnie spodziewałeś :-D :-D :-D

geos1 - 2007-11-27, 19:44

Witam,

Zeby nie wprawiac cie w wieksze zaklopotanie Manius.... :-D ... to polecam rozwazenie General Grabber AT2


A tu masz link gdzie jest tabelka z testem roznych opon (na podstawie ankiety wykonanej przez uzytkowników)
http://www.tirerack.com/t...y.jsp?type=ORAT

manius - 2007-11-27, 20:59

@geos1,
nie AT nie wchodzą w grę
nie mam zamiaru ich łatać co 5km :-/
ja jadę w góry coś takie jak Tatry :-P
a tam to tylko MT

nemrod - 2007-11-27, 22:28

...też jestem za BFG MT. taki wypad to nie miejsce na experymenty.
Pzdr

NEmrod

Mikado - 2007-11-28, 09:42

no to teraz manius masz jeden telefon do przyjaciela i... kupuj BFG MT :-D
manius - 2007-11-28, 10:12

:-)
powoli mnie przekonywujecie
ale zostaly jeszcze Wranglery :-P
i na D-forum mi je szczegolnie polecaja
ponoc sa jedwabiste w gorzystym terenie
maja gleboko na boczne scianki zachodzacy bieznik
ktory je chroni zwlaszcza wsrod kamieni :eek


mam jeszcze sporo czasu, zobacze co Radek o BFG napisze
interesuje mnie jak one na czarnym sie zachowuja :eek:

Mikado - 2007-11-28, 11:03

ja jeżdżę i jeździłem na BFG MT i po czarnym i po błocie i jest super extra dures :-D

sprawdź sobie też co inni mówią / piszą o oczyszczaniu bieznika, zużyciu, pojawiającym się wadom, zachowaniu na mokrym, przy zmianie i jeździe jedną stroną po takim druga po innym podłożu...

dla mnie komfort to nie tylko fakt, że będzie cicho (bo nie jest) ale to że jest to pancerna, sprawdzona opona nie do zdarcia, a przebiegi rzędu 70-80tys km nie są rzadkością...

:-)

edit:
i jeszcze jedno: sprawdź głębokości bieżnika na nowej oponie... :-P

Rad-T - 2007-11-28, 11:16

ja swoje wrazenia z MT-kami BFG opisze chwile pozniej - impreza przeniesiona na nastepny weekend - no chyba ze mnie posra zupelnie i pojade na twierdzy modlin w czasowce ... tylko kto to potem do kupy pozbiera :P
Mikado - 2007-11-28, 11:38

ja ja ja ja.... :mrgreen:
Rad-T - 2007-11-28, 11:46

hehehe w to nie watpie :)

ale..ale.. po co Ci graty do dwojki ? taki trefny samochod przeciez .. eeee no co Ty :mrgreen:

Mikado - 2007-11-28, 12:21

po to żeby Cię potem poskładać :-D
fajnych kolegów nie sieją trza ich szanować :evil:

nemrod - 2007-11-28, 12:24

Mikado napisał/a:
po to żeby Cię potem poskładać

...a ja myślałem że update zrobisz swojej explozji :D

Rad-T - 2007-11-28, 12:35

no ja tez sie musze przyznac ze myslalem ze chce zrobic update :)

a tu prosze....nieladnie z mojej strony tak kolegow posadzac :P

nemrod - 2007-11-28, 12:39

no ja biję się w piers... mam nadzieję że nie każe na kolanach do częstochowy lecieć :D :D
Rad-T - 2007-11-28, 15:48

Manius - zapodaj w nowym temacie jakies informacje o Twojej planowanej podrozy - chyba ze nie zyczysz sobie towarzystwa z klubu :) to uszanuje decyzje.
manius - 2007-11-28, 16:40

Rad-T napisał/a:
Manius - zapodaj w nowym temacie jakies informacje o Twojej planowanej podrozy - chyba ze nie zyczysz sobie towarzystwa z klubu :) to uszanuje decyzje.


Nie no co ty :-)
im wiecej milych ludzi tym przyjemniej :-P
ale max. 4-6 Aut
bo z doswiadczenia wiem jak za duzo ludu
to bardzo ciezko cokolwiek zoorganizowac


planowana podroz
hehe prawdopodobnie :x
pisze tak bo to wszystko w powijakach jeszcze :-|
chcialbym takie cosik przezyc :evil:
ale najpierw musze moja moja druga polowe przekonac
jesli chodzi o informacje to na razie zbieram :eek:


ferie szkolne mamy od 26.06 do 08.08
i na pewno w tym terminie pojedziemy
a na przelomie stycznia/lutego bede dopiero wiedzial
dokladnie kiedy zona ma urlop (3 tygodnie)

hmm
jako punkt docelowy bedzie morze czarne
i tam z 7-10 dni powczasowac
musi to byc odludzie :eek: ale koniecznie nad woda/plaza piasek
max.1000m od kwatery
jako ze odludzie to na pewno nie bedzie to hotel :-)
moze jakies kampingi, pensjonat kwatera pryw. albo dom wczasowy
nie wiem jeszcze gdzie :-|
(moze ma ktos jakis dobry typ :-P )

sam przejazd przez karpaty tez jeszcze nic nie wiem
ale z 3 do 5 dni (oczywiscie ze zwiedzaniem)
noclegi tez nie mam pojecia :-/
ale chyba jakies hoteliki/schroniska
chociaz namiot to by byla frajda dla dzieci

powrot, normalnie po czarnym :x
ile fabryka dala, jak najszybciej do domu :-)
dlatego mi te MT nie pasily :-/

jak widzisz na razie biegam jeszcze w lesie 8)
tym bardziej ze kobitka mi cos o mazurach
przebakiwala no i ze nasza zaglowka juz drugi rok
tak bezuzytecznie stoi :oops:

Dawid - 2007-12-01, 21:39

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...=tab%3DWatching co o tym myslicie ? zupelnie nowe tylko ze troche waskie.

[ Dodano: 2007-12-01, 20:39 ]
Pytam sie bo w kraju to za ta cene nalewki kupie a nalewki to............ :-/

[ Dodano: 2007-12-01, 20:40 ]
insa turbo "dakar" 235/70/16- tak sie nazywaja

Rad-T - 2007-12-01, 21:49

hehehehe przeciez to nic innego jak nalewajki :)

INSA model turbo dakar to kopia MT-ka BFG:

http://www.pphjanpol.pl/o....php?prod_id=73

:)

Dawid - 2007-12-01, 21:57

no ale gosc twierdzi ze nowki i gwarancje daje :-/

[ Dodano: 2007-12-01, 21:04 ]
to znaczy ze nie dobre? gosc ma sklep z zabawkami do 4x4 wiec jutro jade zobaczyc bo ma otwarte.nie sadze zeby pisal ze to nowki dla picu bo tu za takie numery mozna niezle od urzedu ochrony konsumenta po dupie dostac.przy obecnym kursie funta (4,98) to chyba niezla cena i moze sie jeszcze uda cos zachachmecic

Rad-T - 2007-12-01, 22:21

alez one sa nowe - i daja gwarancje na nie - ja jezdze na AT insy (nazywaja sie RANGER) i tez mam 24 miesiace gwarancji wiec wszystko sie zgadza. Calkiem przyzwoite - nie bylo problemow z wywazeniem i ogolnie calkiem calkiem.

natomiast pewny jest ze chcesz na codzien pomykac na MT-kach ? pamietaj ze 80 to juz calkiem duza predkosc jak na takie opony a tym bardziej nalewajki (na oryginalnych BFG to jeszcze bym zaryzykowal).

Dawid - 2007-12-01, 22:36

Radek.Ja jezdze sluzbowym samochodem na codzien i robie ok 400-600km dziennie a smokiem mykam rekreacyjnie i to wiekszosc po tych ich angielskich sciezkach.Nie uzywam go do jazdy na zakupy czy do znajomych tylko doslownie na relax czyli pakuje dzieciaka zone i wypad gdzie sie da.Mam obecnie zalozone zwykle zobacz na "oponki Michelin nie nadaja sie na gline"-wjechalem na jakies pole i dupa,stoje a zona ..............................po co dlaczego ,przeciez ma 4x4 itd.Podjalem decyzje ze jak mam z niego korzystac tylko do takich celow to MT beda ok. Tylko ze w styczniu jade do Polski i............ myslisz ze bedzie ciezko? Zdam sie na twije doswiadczenie.A tak przy okazji to chyba mi przyznasz racje ze polskie drogi to prawdziwy FULL HARD OFF ROAD? :mrgreen:
Mikado - 2007-12-01, 22:40

ja jeżdżę na codzień na mt-kach lato / zima i nie mam uwag
autostradą jeżdżę 130 i bez żadnego problemu, nie zauważam minusow, autko zachowuje się nad wyraz dobrze :-D

Dawid - 2007-12-01, 22:52

Nooooooooooo.Dzieki Mikado - chociaz jedna pozytywna uwaga.Ale wiesz musze przyznac racje Radkowi bo nawet na tych moich szosowkach wozi mnie po autostradzie a raczej nie przekraczam 120km/h :-D

[ Dodano: 2007-12-01, 21:57 ]
No i masz.......to ja tu zone do Polski wyslalem,(ciagle marudzi ze tylko na forum siedze),drinka sacze i myslalem ze sobie pogadam a ONI spac poszli.......... :-|

Mikado - 2007-12-01, 22:59

wcześniej jeździłem na insa turbo dakar 235/75/15 i poza faktem iż są o wiele mniej trwałe od bfg to rzec mozna to takie same gumy... :-D

teraz mam bfg i sobie bardzo chwalę :evil:

Dawid - 2007-12-01, 23:03

Tzn ze nie wytrzymuja zbyt dlugo? Wiesz...nie chce wydawac tyle kaski co rok. :grin:

[ Dodano: 2007-12-01, 22:06 ]
Mozesz mi wyslac jakies zdjecia swojego potwora (moze na pw jak nie chcesz ujawniac tajemnicy sukcesu)? Powoli ale z uporem daze do tego zeby moj stworek chociaz troche przypominal wygladem i wlasciwosciami samochod terenowy,ale jak juz pisal Manius bez powaznych wydatkow sie chyba nie da. A moze.................

Mikado - 2007-12-01, 23:32

poszło... :-D

a zrobić mozna naprawdę za niewielkie pieniądze (relatywnie ;-) )

edit:
insa ma nietrwała mieszankę (żeby nie uzyć slowa kiepską w porównianiu do bfg)
zaryzykowałbym stwierdzenie, że jednym kompletem bfg objeździsz trzy insy

ja juz nie kupię nalewek, jak rownież nie dam sie omamić sponsorowanym artykułom jakoby są one porównywalne z nowymi oponami... :evil: :x

Dawid - 2007-12-01, 23:35

No to fajnie bo chlopaki mnie straszyli ze kupa kasy jest na to potrzebna.Przez 2 lata ujezdzalem Honkera i Mesia G i powiem Ci ze tak mnie wkrecilo ze historia ale..............Explo jest jednak "normalnie " wyposazone a Honkera to mylem z weza w srodku.Mysle ze z czasem dojde do zamierzonego celu ale finanse (czytaj ZONA) troche mnie ograniczaja. :-D

[ Dodano: 2007-12-01, 22:36 ]
Nic nie ma :-(

Mikado - 2007-12-01, 23:38

na maila poszło :-)
Dawid - 2007-12-01, 23:39

Aaaaaaaaaaa :oops:

[ Dodano: 2007-12-01, 22:40 ]
no to bedzie dlugo szlo bo ja daleko i strasznie wjeje a pewnie pod wiatr idzie :mrgreen:

Rad-T - 2007-12-02, 08:42

ale ja nie mowie ze MT-ki to zla sprawa - tylko zapalilem zaroweczke "zastanow sie" :)

sam lada dzien bede pomykal na MT-kach w kazdych warunkach - do pracy i do zabawy - niech tylko wreszcie uda sie je wsadzic heheheh

nalewajki AT kupilem bo akurat tyle kasy bylo wtedy - wczesniej jezdzilem na AT BFG - i tak jak Mikado mowi wytrzymaly cholernie dlugo.

Dawid - 2007-12-02, 10:56

No wlasnie o kase sie Radku roschodzi :-( ale wlasnie gadalem z gosciem ze mi zejdzie 20 funtow i przelozy za free :grin: wiec sie oplaca a BFG kupie sobie jak juz wroce do kraju na dobre,i mam nadzieje ze bede mogl je przetestowac na jakims zlocie z Wami.

[ Dodano: 2007-12-02, 15:16 ]
jak dlugo pojezdze na NALEWKACH?

nemrod - 2007-12-02, 16:46

Dawid Oles napisał/a:
jak dlugo pojezdze na NALEWKACH?

ja dopiero rok i to na takich jak Radek... zobaczymy ile wytrzymają :D

Boni - 2007-12-02, 20:00

Aż boję się pokazać co trafiłem, bo tu wszyscy MT i MT, nawet AT be ;)
Zakręciłem się za oponami, bo chociaż na Explo są jeszcze całkiem całkiem to są po poprzednich właścicielach różne tył przód :evil: no i na 4x4 jednak nijak nie da się jeździć, nawet po błocie i śniegu "skacze". Więc na szybkiego kupiłem coś żonie na śnieg:

http://moto.allegro.pl/it...5_warszawa.html

Co myślicie o tym? (teraz się pyta, idiota, jak już je kupił, zamiast przed ;) ). Tylko proszę bez "ale w teren na tym nie pojeeeedzie...", bo tyle to wiem :P :D I jeszcze głupsze pytanie - czy bfg to BFgoodrich właśnie czy inna firma? :oops: bo ja się nie znam...

ŁYSY - 2007-12-02, 20:45

Ja jeżdżę na takich drugą zimę i są ok. Zeszłej zimy jak miałem niesprawny napęd na przód, to dawały radę i w głębszym śniegu. Mogłyby lepiej wgryzać się w błoto pośniegowe na twardym ( być może wpływ na to ma już lekko zużyty bieżnik), ale to takie trochę subiektywne odczucia. Ja mam rozmiar 225x75x15. W sumie nieźle.
Adrian - 2007-12-02, 23:00

Brzydkie więc do 1ki będą pasować ;-)
BliG - 2007-12-03, 04:55

Boni napisał/a:
I jeszcze głupsze pytanie - czy bfg to BFgoodrich właśnie czy inna firma? :oops: bo ja się nie znam...

Tak, bfg to BFgoodrich :)

Mikado - 2007-12-03, 05:23

na zimę bedą dobre, a z przyczepnością lepiej niż na mt-kach

ale w terenie na tym nie pojeździsz :-D żartowałem :-)

Dawid - 2007-12-03, 19:07

No dobra kurczaczki-bylem dzisiaj kupic oponki DAKAR 265/70R16 bo ktos tu pisal ze beda pasowac do ExII bez liftu :-D ,ale jak mi pan taki jeden przyniosl,poyem pomierzyl i mowi;NIE WEJDA,to ja mu mowie ze mowili ze WEJDA,a on TO PRZYMIERZAMY,no ok.
Przymierzylismy przejechalem sie 2 metry ale trzeba skrecic - I DUPA myslalem ze mi bude podarlo.Wiec pan mowi ze mniejszych nie ma to tylko LIFT mi zostal a on nie robi Fordow tylko Range Rover"y i Defendery.No to prosze teraz kogos zeby mi przyslal jakis link na Allegro albo eBay zebym mogl cos kupic-BO TAK ZAJ...........E WYGLADAL ZE.. :eek: Tylko prosze bez obrazy to bylo w formie zartu oczywiscie

Rad-T - 2007-12-03, 19:18

hmm ja mam podkrecony lekko na drazkach ale nie na maxa i takie 265/70/16 to w ogole z palcem w nosie wchodza...

manius tez z tego co pamietam - i nawet specjalnie nie podnosil...

a lift to sobie mozesz sam zrobic - podkrec ciut (2 cm) na drazkach i juz ci nic nie bedzie obcieralo :) i powiedz Panu ze ty za to juz umiesz liftowac fordy hehehehhhe

Mikado - 2007-12-03, 19:29

Dawid Oles napisał/a:


[ Dodano: 2007-12-01, 20:40 ]
insa turbo "dakar" 235/70/16- tak sie nazywaja


265 a 235 to ogromna różnica... :-D
opisz gdzie Ci tarło i będziemy myśleć jak najmniejszym kosztem i najrozsądniej to zrobić
no i nie będź jak balon - nie pękaj ;-) :-D to ofc żarcik

Dawid - 2007-12-03, 20:27

No fajnie ale Manius chyba cos wspominal o jakims sensorze z tyl ze tez tam trzeba cos namotac,Jak mi pan zalozy te oponki to nie dojade do domu a sam nie przeloze a poza tym tu gdzie mieszkam (sklep jest 50mil ode mnie) za przelozenie 1 szt wolaja 30f x 4 to juz mam high lifta,komplet lin itd.Coprawda autostrada jest prosta ale w miescie.........przenosic?Dokladnie obciera o ta #@$#$@!*# nakladke na nadkolu ale nawet jak ja zdejme to i tak nic nie da bo tam jest juz potem blotnik.Chcialem wcisnac 265/60R16 ale maja tylko 70 i 75 i to jest problem a nie szerokosc. :-/

[ Dodano: 2007-12-03, 19:28 ]
Tak bardzo chcialem sie wybrac na te szalenstwa z angolami (linki ponizej) ze chyba mnie ponioslo.No ale jak sie juz zachoruje to ciezko sie odzwyczaic.

manius - 2007-12-03, 21:12

ech,
wystarczy ze w oryginalnym łączniku wywiercisz dodatkowy otwór
i już autko pójdzie w gore :-)
a jak będziesz miał czas to zmotasz porządnie :-P

ja mam 265/70R16 i nigdzie nie ocierają :-)

Dawid - 2007-12-03, 21:14

No tak... :oops: a jakis schemat albo cos bo ja wiecie dupa w tych sprawach a boje sie ze jak zaczne motac to zrobie z niego poloneza.......... :oops:

[ Dodano: 2007-12-03, 20:16 ]
No Manis to fajne BARDZO ladne zdjecie :roll: ale gdzie to a co to itd... :roll: Wiem wiem juz tam pewnie klniesz pod nosem: "a ten k......... z Marsa? " :grin:

manius - 2007-12-03, 21:18

:eek:
no wiesz :x do tego schemat :x
połóż sie pod auto, i z prawej strony dyfra znajdziesz ten łącznik :-P

Dawid - 2007-12-03, 21:18

Aha szukalem w dziale SZUKAJ ale nic nie znalazlem co by mi pomoglo tzn wizualnie

[ Dodano: 2007-12-03, 20:20 ]
Aha no ok wiedzialem ze na glupka wyjde... :oops: Jak sie wyrobie to jutro uderze w temat i zrobie zdjecie na paqmiatke zebym mogl sobie popatrzec jak kiedys wygladalo sprawne EXPLO :-D

manius - 2007-12-03, 21:27

8)
Dawid - 2007-12-03, 21:30

ok dzieki.co ja bym zrobil biedny bez WAS.............jutro sie odezwe a na dzisiaj dziekuje i dobranoc :grin:

[ Dodano: 2007-12-04, 17:13 ]
Pan mi zaproponowal ze mam sobie kupic dodatkowe felgi i na nie zalozyc nowe paputy ale za diabla nie moge znalezc takich zeby pasowaly bo albo na 6 srob albo do land rovera a te nie pasuja.Myslalem zeby zalozyc 15" ale nie wiem jak to wplynie na predkosciomierz i na inne sprawy.Podnioslem go lekko ale tylko przod bo o tyle to sobie pomysle jak bede mial mozliwosci bo tu ani narzedzi ani miejsca itd.Dopiero w maju jak bede w Posce na stale.Wyglada troche dziadowsko no ale...........
Ktos tam pisal o wstawieniu gumy pod resor:czy w EII to zda egzamin?

[ Dodano: 2007-12-04, 18:02 ]
a co by to dalo gdybym kupil tylko amorki? lift oczywiscie :?:

[ Dodano: 2007-12-04, 18:04 ]
http://www.explorerprocom...ers_ES3000.html

wajc83 - 2007-12-12, 17:04
Temat postu: a moze takie rozwiązanie
A może by nie kombinować zakupić drugi komplet opon mt. Jak sie gdzieś wybieramy na przechadzki w terenie to zakładać coś takiego a na co dzień zwykłe A/T. Co wy na to nadmienie ze mam 2 komplety felg.
yony - 2007-12-12, 22:51

Dawid, pasują od Cherokee.
Wajc, jak masz na to środki to bierz, zawsze fajniej. Poza tym ten bieżnik który pokazujesz(Yokohama Geolandar M/T) ma ...eeeee.... trakcję w terenie. Jedyny mankament to dość wysoki poziom hałasu.

Hubi - 2007-12-13, 09:46

a to nie są przypadkiem oponki bieżnikowane z allegro, które chodzą po 180-200 od sztuki?
wajc83 - 2007-12-13, 11:15

Hubi sa z allegro ale 31 " kosztuje znacznie więcej .
nemrod - 2007-12-13, 11:24

31" to troszku mała jak na taki tapczan. 32" tak jak u Radka to minimum.
alban - 2007-12-13, 12:57

Miałem takie opony w PAHERO (nalewki)




rzeczywiście w błocie robią ... rzucają gnojem na 5 m w górę :)
Ale jak zawsze jest jakieś ale - hałas to pikuś (nie ma MT które są ciche), problem to czarna mokra lub oblodzona nawierzchnia... trzeba bardzo uważać bo nie radzą sobie z tym - jak każde MT z resztą.

Tak więc reasumując jak ktoś chce taka oponę w teren - polecam
jak na co dzień i większość po czarnym i w zimie - radzę się zastanowić....

Hubi - 2007-12-23, 01:03

mam takie pytanko co do opon:

co daje wam zakładanie opon terenowych o rozmiarach rzędu 255-265 ?

Wiadomym jest, że węższa opona ze względu na fakt, iż większa masa jest rozłożona na mniejszą powierzchnię, daje znacznie lepszą przyczepność.
Jednak większość z was stara się założyć jak najszersze opony.
To dla lansu i wyglądu czy może istnieją jakieś konkretne przesłanki, aby używać tak szerokich opon?

Szersza opona to w końcu słabsza przyczepność i dodatkowo potrzebna jest większa moc aby takim kołem obrócić. No chyba że wychodzimy z założenia, że szersza opona, analogicznie do szerokiej łopaty, z większą łatwością "wykopie" nas z tarapatów w terenie ;)

Więc jak to jest w rzeczywistości - wytłumaczy ktoś laikowi? ;)

nemrod - 2007-12-23, 01:10

Nam nie tyle chodzi o szeroką co o wysoką. Zalezyy nam na większym prześwicie.

Na piach i kopny śnieg najlepsza szeroka, jak najszersza.

w błoto lepsza wysoka i węższa choc opinie są podzielone.

Pzdr

NEmrod

Mikado - 2007-12-23, 07:37

tak to właśnie jest, że lepsza na twarde to opona wąska, bo przy mniejszych oporach toczenia jest większa przyczepność, ale już przy miękkim błocie szrsza opona zapobiega szybkiemu grzęźnięciu...

dlatego wjeżdżając na miękkie spuszcza się ciśnienie nawet poniżej 1atm, a potem dopomowuje

zawsze niezbędny jest kompromis pomiędzy wysokością i szerokością - wysokość im większa tym lepsza (ale musi iść w parze z długością i szerokością, żeby nie dać dacha), a co do szerokości to tak jak wyżej plus ograniczenia wynikające z momentu silnika i przełożeń w mostach...

fotomysz - 2007-12-23, 11:58

Hubi napisał/a:
co daje wam zakładanie opon terenowych o rozmiarach rzędu 255-265


a po za tym Explo II ma fabryczny rozmiar 255/70/16 :-P

Jankes - 2007-12-23, 21:05

fabryczny rozmiar to chyba na europę... w USA fabryczne to 235... takie cieniasy, no.

Co do opon... szerokie w terenie i do tego za spuszczonym powietrzem do maksimum... im szersza i miększa tym lepsza trakcja... lepsza przyczepność i "branie" - na podjazdach, kamieniach, konarach i wszelkim innym badziewiu jakie tam napotkamy... a w błotku także chodzi o jak największą przyczepność... najszerszy "ślad"... bo im mniej mamy kontaktu z terenem tym mniejsze szanse na dalszą jazdę...

dwa zestawy są jak najbardziej zalecane - jeden do jazdy po czarnym drugi do terenu... i w terenie nic nie pobije "dobrych" MT... nic. Warte są nieraz większych pieniędzy.

najlepsze MT???
Pro Comp Xterrain lub Mud Terrain
BF Goodrich MT
Good Year Wrangler MTR
a najlepsze Super Swamper pod każdą prawie postacią.

Nie wiem jak z europejskimi ale pewnie też można coś znaleźć...

Rad-T - 2007-12-23, 21:11

good yeary i BFG oczywiscie od reki - nie wiem jak z pozostalymi

no i jeszcze simexy :)

Jankes - 2007-12-23, 21:13

no właśnie... reszta jest może mniej znana dla laika ale ktoś kto jeździ w teren wie o co chodzi...

a to jest coś z mego garażu, Super Swamper Trxus 33 X 12.5 - kliknij w zdjęcie - wieksze!!!

Rad-T - 2007-12-23, 21:16

ladne ozebrowanie na bokach :)
Jankes - 2007-12-24, 06:00

eee, takie sobie. Dopiero jak kupiłem to zobaczyłem, że Pro Comp robi lepsze opony nie mówiąc, że Interco są złe... jedne z najlepszych ale jedynie w teren... na czrne raczej się nie nadaja - hałaśliwe i do tego bardzo trudne do wyważenia.
fotomysz - 2007-12-24, 16:07

a po co te opony wywarzać ??
odrobina błotka sama je wyważy :-P :lol:

Jankes - 2007-12-24, 20:10

:sugoi:
alban - 2007-12-24, 21:56

Ja mam Wrangler MTR 33/12,5/15 i sobie chwalę....
Pomimo tego że są wyważane to i tak przy 100kmh na czarnym cała buda wibruje - taki urok MT-ków (wibracje i ogromny wzrost zużycia paliwa na czarnym).

Jankes zapomniałes dodać że na piachu bezwarunkowo upuszczone powietrze... :)

chevidan - 2007-12-24, 23:54

gdzieś już o tym pisałem,ale chwalę sobie bardzo nalewajki RENGER A/T 31/10.5/15

na suchym idealne trochę buczą przy 60 km/h,po mokrym prawie żednej różnicy,po śniegu spokojnie można jechać w góry zimą,nawet po głębokim śniegu(prawie jak zimówki)po lodzie no to już trochę nie bardzo,wiadomo inny skład gumy brak "gryzaków"(tak to się chyba fachowo nazywa)w bieżniku więc z rozwagą.

Jankes - 2007-12-25, 06:45

alban napisał/a:

Jankes zapomniałes dodać że na piachu bezwarunkowo upuszczone powietrze... :)


nie tylko na piachu... jak tylko zjeżdżam z czarnego to powietrze spuszczam do 20 PSI coś kolo 150 kPa lub nawet niżej, ile się da... w śniegu to nawet mniej żeby przyczepność była lepsza - tak tylko tyle tego powietrza zostawiam, żeby opona nie zsunęła się z felgi. Czasem może być kłopot jak lekko w zakręcie nagnie oponę a ta zsunie się z felgi... kicha bo naciągnąć znowu na obręcz 15X10 nie jest łatwo... :?

Zaś na codzień to raczej pompuję 40 PSI (280 kPa) - mniejsze zużycie paliwa i takie tam.

alban - 2007-12-25, 15:31

no tak - jak się ma końpresssor w aucie to tak można działać...
Jankes - 2007-12-25, 18:38

niestety jeszcze nie ma kompresora w aucie ale trzeba będzie pomyśleć.

Wyjeżdżając z błota jadę na pierwszą lepszą stację benzynową i dopompowuję no i jakąś myjnię żeby opłukać błoto zanim wjadę na podjazd pod domem...

alban - 2007-12-25, 21:55

No ja też nie mam kompresorka... :-/

I dlatego rzadko upuszczam powietrza z kół...
Bo czasem z miejsca topienia do najbliższej stacji benz... jest kilka kilometrów i na flakach szkoda jeździć...

BliG - 2007-12-26, 00:48

Ja swojego czasu myslalem o zakupie kompresora (troche wlasnie do celow spuszczania powietrza w terenie, a troche jako zapasowka) tylko wlasnie zastanawialem sie jaki jest OK do terenowek (ew. SUVow)...
Domyslam sie, ze taki co ma kabelek z wtyczka do zapalniczki raczej nie wydoli przy pompowaniu opon 275/70/R16 (takie ostatnio nowe zimowki zalozylem i chyba nawet nic nie ociera :D ), ale czy mieliscie jakies doswiadczenia na przyklad z takim: http://www.allegro.pl/ite...f_road_4x4.html (kabel do klem aku, z wygladu w miare solidne wykonanie)?

Jankes - 2007-12-26, 04:14

no nie wiem... jedyny, z którym miałem do czynienia to ARB więc trudno mi się na temat akurat tego wypowiedzieć. ARB ma max ciśnienie 100PSI więc ten tu ma nad nim przewagę. Miałem też do czynienia z jakimś chińskim ustrojstwem, które nawet basenu plastikowego nie mogło napompować i musiałem używać mój garażowy. Jaka firma? jaka gwarancja? jaka obsługa gwarancyjna? takie rzeczy bym sprawdził. A jak na stronach off-road.pl? jest tam coś?

Ten na Allegro to Central Pneumatic - firma hamerykańska produkująca sprzęt i narzędzia na sprężone powietrze. Chińszczyzna ale firma OK.

Rad-T - 2007-12-26, 09:16

jest jeszcze chinszczyzna typu t-max - troche juz bardziej firmowo, serwis na miejscu a taniej jak ARB.
andrzej - 2007-12-26, 09:33

T MAX jest naprawde O.K. mam go rok i daje sobie radę bardzo dobrze.
granatowy - 2007-12-26, 11:57

Blig własnie takim , jak podałeś linka pompowaliśmy koło z Wojtkiem w Łodzi . dawał sobie radę spokojnie.
BliG - 2007-12-26, 12:40

granatowy, tak mi sie wlasnie zdawalo, ze u kogos na zdjeciach cos takiego widzialem... dzieki za potwierdzenie :-)
joss - 2008-05-13, 14:16

Na stronie 2 tego wątku manius napisał o oznaczaniu tylko "prawdziwych" opon zimowych śnieżynką jak na zdjęciu.
Zakupiłem ostatnio BFG AT i widnieje na nich taki znak, a przecież nie jest to typowa opona zimowa.
Jak należy rozumieć to oznaczenie na tejże oponie?

BliG - 2008-05-13, 23:55

tez na to zwrocilem uwage :scratch:
ale guma faktycznie jest bardzo miekka; porownywalna, lub nawet bardziej miekka niz zimowki :?
Wszyscy posiadacze BFG AT tak maja, czy my tylko kupilismy jakies buble? :roll:

fotomysz - 2008-05-14, 10:31

w oponach terenowych do samochodów terenowych w standardzie piszą M+S i często dają gwiazdkę, ze względu na przepisy w niektórych krajach, o obowiązku jazdy na oponach zimowych. Bo każda taka opona robi w śniegu lepiej jak zimówka, ale nie jest z mieszanki gumy typowo zimowej i na czarnym lub ubitym śniegu trzeba uważać :P
w szosówkach tego niema :P

joss - 2008-05-20, 09:14

Wysłałem maila do BFG z zapytaniem jak wyżej i otrzymałem taką odpowiedź:

"According to your email you are asking what the snowflake on the sidewall of
the BFGoodrich All Terrain T/A KO signifies. It simply means this tire is
rated for extreme snow conditions."

Z tego wynika że śnieżynką oznaczają oponę, która powinna sobie radzić w konkretnym ("exterme") śniegu.

BliG - 2008-05-20, 10:19

No nic... zobaczymy (doswiadczalnie) ile wytrzymaja te opony uzywajac ich w lecie... bo na zime mam inny komplet...
ŁYSY - 2008-05-20, 18:36

Będzie dobrze. Trochę ludzi już nimi przejeździło i to głównie chyba jako na całorocznych. Właśnie założyłem je na swoje autko. Wyglądają super.Jazdę na asfalcie oceniam pozytywnie. Jak na razie nie testowałem w terenie.
Jankes - 2008-05-20, 18:53

Ja też mam komplet na moim "zielonym" w tej chwili... później wylądują na "czerwonym" i jako całoroczne. Zimą nie było absolutnie żadnych kłopotów a musicie wiedzieć, że tyle śniegu co ostatniej zimy już dawno w Chicago nie było... :roll:
BliG - 2008-05-20, 23:01

Coprawda czytalem o duzych przebiegach (ponad 100 000km) robionych na tych BFG AT, ale jak je dostalem i pomacalem (miekka guma), to jakos w to zwatpilem... :-?
Jankes - 2008-05-20, 23:41

BliG napisał/a:
Coprawda czytalem o duzych przebiegach (ponad 100 000km) robionych na tych BFG AT, ale jak je dostalem i pomacalem (miekka guma), to jakos w to zwatpilem... :-?


Zgoda bo coś za coś... albo ślizgamy się do 100 000km albo jeździmy jak przyklejeni przez 30 000km - BFG AT są i tak dość dobre i w jednym i w drugim. I na czarne i w lekki teren a do tego deszcze, śnieg, błoto - chyba nie ma lepszej opony do wszystkiego.

geos1 - 2008-05-21, 00:13

;-)
A ja 2 tyg. temu zalozylem komplet General Grabber AT2..
Poki co przejechalem okolo 700 km... i jestem zadowolony; opony mimo agresywnego bieznika (podobnego do BFG AT) sa sporo cichsze na asfalcie niż Wranglery ktore mialem poprzednio. Tez odniosle pozytywne wrazenie jezeli chodzi o jazde po mokrym asfalcie, w ciezkim deszczu... bdb trzymaja sie drogi; hamowanie tez OK.

ŁYSY - 2008-05-26, 19:07

Jestem od niedawna posiadaczem nowych opon BFG AT 31x10,5x15. Z jakim ciśnieniem na takich oponkach jeździcie?Każdy ma jakieś preferencje, ale jestem ciekaw. Osobiście na początku miałem w nich przód 2,2 tył 2,4. Jednak zszedłem niżej do praktycznie przód -1,9 i tył-2, mimo że mam nowe amortyzatory. Podałem wartości do jazdy po asfalcie. Teraz obawa, czy nie zjadę ich za bardzo przy tym ciśnieniu. Z tym wskazaniem może też być różnie. Co pomiar przy jakimś kompresorze, to nieco inna liczba.
BliG - 2008-05-26, 21:17

Moj na 2.2 smiga i jest OK (miekko).
Zeby zobaczyc jak przy takim sciera sie bieznik jest jeszcze zbyt wczesnie (przejechane moze 2000-2500 km).

Co do powtarzalnosci pomiaru, to nalezy pamietac o tym, ze temperatura wplywa na cisnienie, wiec nalezy wykonac pomiary zaraz po sobie. Ja sprawdzalem na Statoilu i Shellu (bo myslalem ze mam malo powietrza i dlatego jest tak miekko)i pomiary nie roznily sie wiecej niz 0.05 atm.

joss - 2008-05-26, 22:35

Ja na 32" jeżdże na 2,0 czyli tak jak fabrycznie na 30".
Ale podłączam się do pytania. Czy po zastosowaniu większej i szerszej opony powinno się skorygować ciśnienie.

Jankes - 2008-05-26, 23:24

Ciśnienia nie trzeba korygować. Zmiany stosujesz jedynie wtedy kiedy tego potrzebujesz... do jazdy w terenie najlepiej obniżyć do minimum żeby zwiększyć przyczepność... w celu obniżenia zużycia paliwa najlepiej podkręcić na maksimum jakie podaje producent opony.

Zazwyczaj jednak najlepiej trzymać się tego co podaje nam producent samochodu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group