Ford Explorer Fan Klub :: forum użytkowników Forda Explorera

WARSZTAT - Problemy z odpalaniem.

Sagi74 - 2008-08-28, 12:01
Temat postu: Problemy z odpalaniem.
Tak jak pisałem kilka postów wcześniej, dziś rano przestał zapalać - ani benzyna ani gaz...

Sprawdziłem bezpieczniki - są ok.

Na świecy brak iskry, ale jak wykręciłem świecę była sucha - nie podoba mi się to, ale na razie skupię się na iskrze.

Muszę sprawdzić cewkę (można jakoś to sprawdzić bez wymiany?) A może ma ktoś w Łodzi zapasową?
Czy uszkodzenie czujnika położenia wału może powodować brak iskry?
Jakieś przekaźniki powinienem sprawdzić?

Co jeszcze posprawdzać?

[ Dodano: 2008-08-28, 13:04 ]
Odczyt skanerem nie pokazuje żadnych błędów.

[ Dodano: 2008-08-28, 13:17 ]
Z tego co znalazłem na forum to by czujnik wału najbardziej pasował...

kra - 2008-08-28, 12:18

a kreci czy cisza?
u mnie kiedys immobilizer odcinal zaplon - bo mu sie tak chcialo :o

Sagi74 - 2008-08-28, 12:22

Rozrusznik kręci, zapłonu wcale.
kra - 2008-08-28, 12:31

u mnie byl taki sam objaw, krecil ale nie odpalal
kable mialem wtedy nowe, nowe swiece, wszystko posprawdzane
i czesc ukladu immo mi blokowalo zaplon

a Ty masz diode przekreslonego kluczyka czerwona na desce?
jesli masz to ona mryga kodami - jak szczytasz te kody to bedziesz wiedzial jaki blad - obd u mnie nie pokazuje tych bledow tylko sama dioda mryga "przyjaznie" ;)

Sagi74 - 2008-08-28, 12:36

wsadzam kluczyk dioda gaśnie.
kra - 2008-08-28, 12:57

jesli masz niemiecka wersje pilota to temat juz przerabialem (jesli to to samo co u mnie), natomiast jesli masz inna wersje (np. z polskiego salonu) to moze to byc inaczej zrobione,
choc jesli mryganie diody wskazuje jakis cykl, to sprobuj go odczytac;
innych przyczyn to raczej koledzy Ci pomoga, ja tylko sie znam na tym co sam przeszedlem z moim fordem :)

wariot - 2008-08-28, 14:33

się włącze!
nie chce straszyć ale u mnie jak poszedł rozrząd to objawy były identyczne :-| :?:

chevidan - 2008-08-28, 15:15

jak padnie rozrząd to może nie odpalić ale iskra będzie,poza tym Sagi ma nowy rozrząd.
stawiam na czujnik położenia wału lub raczej zaśniedziałą wtyczkę.
u kogoś ,ale nie pamietam u kogo jak wyjąłem silnik to zauważyłem że źle był ustawiony czujnik położenia wału.jest tam regulaca odległości czujnika od koła pasowego.czujnik był ustawiony za blisko koła i o nie obcierał co spowodowało jego przetarcie i być może rozszczelnienie.ustawiłem go poprawnie im wszystko działało ale mógł się w końcu popsuć.możliwe że to u Ciebie Sagi.

Sagi74 - 2008-08-28, 15:34

Daniel a dostęp do niego jest w miarę swobodny? Da się go wymienić bez wyjmowania czegokolwiek (np. silnika :-D ). jak blisko koła powinien się znajdować czujnik.
Pytam bo wieczorem będę go sprawdzał.

[ Dodano: 2008-08-28, 20:09 ]
Autko pali :mrgreen:
Nie łączyły styki przy czujniku położenia wału.

chevidan - 2008-08-28, 22:21

nie zdążyłem Ci odpisać,ale dostęp jest łatwy :-)
odstęp czujnika od koła powinien wynosić około0,5mm-1mm ale trzeba zwrócić uwagę na koło pasowe które często nie jest idealnie równe.chodzi o to że może bić i nawet nie samo koło co część która współpracuje z czujnikiem.można ustawić poprawną przerwę a będzie ocierać.najlepiej po przykręceniu czujnika przekręcić wałem za pomocą klucza i sprawdzić.
WAŁEM KRĘCIĆ ZGODNIE Z KIERUNKIEM PRACY SILNIKA

mika - 2008-08-29, 09:23

lokalizacja: w OHV / mysle ze w S jest tak samo
basstian - 2008-08-29, 20:58

Cytat:
WAŁEM KRĘCIĆ ZGODNIE Z KIERUNKIEM PRACY SILNIKA

zgodnie z ruchem wskazowek zegara :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group