Ford Explorer Fan Klub :: forum użytkowników Forda Explorera Strona Główna Ford Explorer Fan Klub :: forum użytkowników Forda Explorera


FAQFAQ  SzukajREGULAMIN  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z GOOGLE
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z odpalaniem.
Autor Wiadomość
Sagi74 


Model Explorera: Explorer 98
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: 2008-08-28, 13:01   Problemy z odpalaniem.

Tak jak pisałem kilka postów wcześniej, dziś rano przestał zapalać - ani benzyna ani gaz...

Sprawdziłem bezpieczniki - są ok.

Na świecy brak iskry, ale jak wykręciłem świecę była sucha - nie podoba mi się to, ale na razie skupię się na iskrze.

Muszę sprawdzić cewkę (można jakoś to sprawdzić bez wymiany?) A może ma ktoś w Łodzi zapasową?
Czy uszkodzenie czujnika położenia wału może powodować brak iskry?
Jakieś przekaźniki powinienem sprawdzić?

Co jeszcze posprawdzać?

[ Dodano: 2008-08-28, 13:04 ]
Odczyt skanerem nie pokazuje żadnych błędów.

[ Dodano: 2008-08-28, 13:17 ]
Z tego co znalazłem na forum to by czujnik wału najbardziej pasował...
 
 
 
kra 


Model Explorera: Ex II 97 4x4 sohc lpg, EX I 92 4x4 lpg
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1031
Skąd: /'\dln.śl./'\
Wysłany: 2008-08-28, 13:18   

a kreci czy cisza?
u mnie kiedys immobilizer odcinal zaplon - bo mu sie tak chcialo :o
Ostatnio zmieniony przez kra 2008-08-28, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sagi74 


Model Explorera: Explorer 98
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: 2008-08-28, 13:22   

Rozrusznik kręci, zapłonu wcale.
 
 
 
kra 


Model Explorera: Ex II 97 4x4 sohc lpg, EX I 92 4x4 lpg
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1031
Skąd: /'\dln.śl./'\
Wysłany: 2008-08-28, 13:31   

u mnie byl taki sam objaw, krecil ale nie odpalal
kable mialem wtedy nowe, nowe swiece, wszystko posprawdzane
i czesc ukladu immo mi blokowalo zaplon

a Ty masz diode przekreslonego kluczyka czerwona na desce?
jesli masz to ona mryga kodami - jak szczytasz te kody to bedziesz wiedzial jaki blad - obd u mnie nie pokazuje tych bledow tylko sama dioda mryga "przyjaznie" ;)
 
 
 
Sagi74 


Model Explorera: Explorer 98
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: 2008-08-28, 13:36   

wsadzam kluczyk dioda gaśnie.
 
 
 
kra 


Model Explorera: Ex II 97 4x4 sohc lpg, EX I 92 4x4 lpg
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1031
Skąd: /'\dln.śl./'\
Wysłany: 2008-08-28, 13:57   

jesli masz niemiecka wersje pilota to temat juz przerabialem (jesli to to samo co u mnie), natomiast jesli masz inna wersje (np. z polskiego salonu) to moze to byc inaczej zrobione,
choc jesli mryganie diody wskazuje jakis cykl, to sprobuj go odczytac;
innych przyczyn to raczej koledzy Ci pomoga, ja tylko sie znam na tym co sam przeszedlem z moim fordem :)
 
 
 
wariot 
wariot


Model Explorera: Explorer '98 4,0 SOHC
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 32
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-08-28, 15:33   

się włącze!
nie chce straszyć ale u mnie jak poszedł rozrząd to objawy były identyczne :-| :?:
_________________
ale fajne jest życie .... za sterem EX
moje wyładowanie - czasem ostro czasem spokojnie ale zawsze twórczo http://clay.digart.pl/
 
 
chevidan
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-28, 16:15   

jak padnie rozrząd to może nie odpalić ale iskra będzie,poza tym Sagi ma nowy rozrząd.
stawiam na czujnik położenia wału lub raczej zaśniedziałą wtyczkę.
u kogoś ,ale nie pamietam u kogo jak wyjąłem silnik to zauważyłem że źle był ustawiony czujnik położenia wału.jest tam regulaca odległości czujnika od koła pasowego.czujnik był ustawiony za blisko koła i o nie obcierał co spowodowało jego przetarcie i być może rozszczelnienie.ustawiłem go poprawnie im wszystko działało ale mógł się w końcu popsuć.możliwe że to u Ciebie Sagi.
 
 
Sagi74 


Model Explorera: Explorer 98
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 122
Skąd: okolice Łodzi
Wysłany: 2008-08-28, 16:34   

Daniel a dostęp do niego jest w miarę swobodny? Da się go wymienić bez wyjmowania czegokolwiek (np. silnika :-D ). jak blisko koła powinien się znajdować czujnik.
Pytam bo wieczorem będę go sprawdzał.

[ Dodano: 2008-08-28, 20:09 ]
Autko pali :mrgreen:
Nie łączyły styki przy czujniku położenia wału.
 
 
 
chevidan
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-28, 23:21   

nie zdążyłem Ci odpisać,ale dostęp jest łatwy :-)
odstęp czujnika od koła powinien wynosić około0,5mm-1mm ale trzeba zwrócić uwagę na koło pasowe które często nie jest idealnie równe.chodzi o to że może bić i nawet nie samo koło co część która współpracuje z czujnikiem.można ustawić poprawną przerwę a będzie ocierać.najlepiej po przykręceniu czujnika przekręcić wałem za pomocą klucza i sprawdzić.
WAŁEM KRĘCIĆ ZGODNIE Z KIERUNKIEM PRACY SILNIKA
Ostatnio zmieniony przez chevidan 2008-08-28, 23:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mika 


Model Explorera: EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV ASB 4R55E
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 557
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-29, 10:23   

lokalizacja: w OHV / mysle ze w S jest tak samo
_________________
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum....58&postcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16
Ostatnio zmieniony przez mika 2008-08-29, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
basstian
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-29, 21:58   

Cytat:
WAŁEM KRĘCIĆ ZGODNIE Z KIERUNKIEM PRACY SILNIKA

zgodnie z ruchem wskazowek zegara :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej