Ford Explorer Fan Klub :: forum użytkowników Forda Explorera Strona Główna Ford Explorer Fan Klub :: forum użytkowników Forda Explorera


FAQFAQ  SzukajREGULAMIN  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z GOOGLE
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Rad-T
2009-10-09, 08:28
rozrzad 4.0 sohc 97' zdjecia, schematy - posze o pomoc
Autor Wiadomość
sylwek25
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-15, 23:04   rozrzad 4.0 sohc 97' zdjecia, schematy - posze o pomoc

witam wszystkich
szukam zdjęć , schematów wszystkiego co pomorze w zmianie rozrządu i założeniu zestawu naprawczego
zakupiłem rozrząd i zestaw naprawczy do mojego expo 97 sohc z usa
mam dosyć już słuchania grzechotania w silniku zaczęło się 2 lata temu zrobiłem 35 tys km
już gruch na każdych obrotach, obroty skaczą przy każdym odpaleniu czy zimny czy ciepły.
jestem od ponad roku w Angli znalazłem tylko 1 warsztat co się znają i zrobią to z gwarancja ale cena 1000 fontów :( mam zaufanego mechanika ale nigdy nie robił takiego samochodu i chciał bym mu pomóc jakoś, chodzi jak założyć ten zestaw naprawczy tam jest 6 gumek niebieskich w kształcie kola i 2 czarne po 3kola złączone jakieś śruby i śrubki i plastikowy patyk ale co do czego to nie mam pojęcia
proszę o pomoc fotki schematy cokolwiek co pomorze,
na forum lub email : sylwek25@yahoo.co.uk
z góry dziękuje i pozdrawiam
 
 
lysywujta 
AmericanCars lover


Model Explorera: Był: EX XLT 98 Jest: Grand Cherokee LTD 02
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 302
Skąd: Będzin
Wysłany: 2008-10-15, 23:28   

Każdy z Nas miał niepisany obowiązek przywitania się w dziale powitania.Następnie mozna użyc zakładki szukaj.Znajdzie Ci ona super fajny materiał o wymianie napinaczy po angolsku.
_________________
Manuale do EX i inne http://www.5fantastic.pl . Nick lysywujta
 
  mój status
 
fotomysz 
+48 697-064-506


Model Explorera: SOHC 4.0 '99 + LPG i OHV 4.0 '93 + LPG
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 2138
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-16, 00:09   

sylwek25, z patyczkami powinieneś dostac instrukcję wymiany :P
a jak bardzo grzecgoce to może już być za póżno na wymianę tylko napinaczy. Jeśli po rozgrzaniu silnika grzechotanie ucicha to tak, ale jak grzechocze to moze być ciężko (ale próbować zawsze mozna)
poczytaj sobie :P
http://www.explorerclubpo...hlight=napinacz
http://www.explorerclubpo...hlight=napinacz
http://www.explorerclubpo...hlight=napinacz
http://www.explorerclubpo...hlight=napinacz
wystarczyło w opcji szukaj wpisać napinacz :P
_________________
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK
 
 
 
piotrek16v 


Model Explorera: explorer III 2005
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 378
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-16, 09:26   

przyłaczm się do wypowiedzi kolegi raczej już za późno teraz to trzeba silnik targać i powymieniać wiecej części po twoim opisie stwierdzam że napewno za późno ale niech się wypowiedzą inni
chodzi o to żeby zaoszczędzić ci wydatków lepiej odrazu zacznij kombinować gdzie zrobić wszystko będziesz miał spokój a tak na raty to w sumie drożej wyjdzie i jeszcze ile pier......
pozdrawiam
 
 
 
sylwek25
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-16, 11:43   

wielkie dzięki jeszcze wszystkiego nie przeczytałem ale na pewno dużo mi no mojemu mechanikowi pomorze, gruchanie i stuki sa w 99% z przodu silnika od chłodnicy mam nadzieje ze to pomorze zakupiłem taki zestaw.nie przejrzałem wszystkiego materiału z forum ale czy wiecie co z tymi gumkami się robi z tymi kumkami czarnymi i niebieskimi jeszce raz dziękuje za pomoc

aaa.jpg
Plik ściągnięto 5506 raz(y) 31,45 KB

 
 
Rad-T 


Model Explorera: Explorer 99 4.0 V6 SOHC Frankenstein Edition
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 6067
Skąd: Kampinos
Wysłany: 2008-10-16, 15:35   

gumki to sa uszczelki kolektora ssacego - dol i gora....
_________________
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...
 
 
piotrek16v 


Model Explorera: explorer III 2005
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 378
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-16, 16:23   

a można z ciekawości gdzie i za ile taki zestawik bo pewnie prędzej czy później się mi przyda wymieniłem napinacze gumki i patyczek ale pozostała stara reszta
 
 
 
sylwek25
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-16, 19:53   

jeszcze raz dziękuje wszystkim za informacje a zestaw rozrządu i to co niżej na fotce kopiłem za 300 funtów na www.ebay.co.uk

a jeszcze jedno czy ten zestaw co mam 4 kołka i 2 łańcuchy 2 napinacze to na tył i przód rozrządu chce się upewnić :) żeby mnie żaden mechanik w konia nie zrobił :)
Pozdrawiam

bf54_1.JPG
Plik ściągnięto 5463 raz(y) 10,47 KB

Ostatnio zmieniony przez sylwek25 2008-10-16, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fotomysz 
+48 697-064-506


Model Explorera: SOHC 4.0 '99 + LPG i OHV 4.0 '93 + LPG
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 2138
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-10-17, 02:19   

sylwek25 napisał/a:
a jeszcze jedno czy ten zestaw co mam 4 kołka i 2 łańcuchy 2 napinacze to na tył i przód rozrządu chce się upewnić żeby mnie żaden mechanik w konia nie zrobił

tak zgadza sie, ale jak juz tyle bedziesz rozbierał to wymień sobie jeszcze dwa ślizgacze :P widoczne na tm zdjęciu. Łańcucha to juz może i nie koniecznie, ae ślizgi wart tym bardziej że będziesz miał na wierzchu a kosztyja coś ok 100 zeta za komplet w serwisie forda :P

wika2 079.JPG
Plik ściągnięto 5427 raz(y) 73,04 KB

_________________
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK
 
 
 
sylwek25
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-18, 13:19   

wracajac do tematu rozrzadu :)
pojechalem do warsztatu ktury uwazalem za najleprzy samochod przestal 2 dni i nic nieruszone na 3 dzien powiedziei ze niewezma sie za to poniewaz niemaja schematow itp dzwonili do warsztatow forda i wystraszyli ich, poprostu boja sie.
powiedzieli ze zrobia jak zostawie samochod na 1 miesiac i nieograniczony fundusz. to ich wysmialem i zabralem moje expo.
wczoraj sam wymienilem napinacze obydwa i olej . przez chwile bylo cicho radosc niesamowita a pochwili ponoownie dzwieki :( tylko teraz juz slychac stojac przed samochodem to po prawej stronie z przodu , oto chodzi ze przedni slizg wymieni kazdy mechanik a tylni wielkie wachania niechca sie zabierac zabardzo czy jest sens wymieniac przedni slizg tylko??
ps. przy wymianie napinaczy nie wsadzilem patyczka niemoglem odkrecic srubki klucz sie wyginał czy ma to wplyw jakis znaczacy??
 
 
fotomysz 
+48 697-064-506


Model Explorera: SOHC 4.0 '99 + LPG i OHV 4.0 '93 + LPG
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 2138
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-18, 13:31   

sylwek25 napisał/a:
przy wymianie napinaczy nie wsadzilem patyczka niemoglem odkrecic srubki klucz sie wyginał czy ma to wplyw jakis znaczacy??

jeśli nie było patyczka starego to może być znaczący wpływ.
przeniąkasetę możesz wymienić, jak zdejmiesz obie pokrywy zaworów to zobaczysz jak wygląda tylny ślizg i podejmiesz decyzję :P
_________________
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK
 
 
 
sylwek25
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-28, 16:58   

:mrgreen: i znowu powrot do tematu :)
znalazlem chetnych do roboty expo:) pokrywy sciagniete, chlodnice,, pompy itd a tu przedni slizg polowa zostala druga zmielona , tylni to samo, dolne slizgi prawy caly lewy tylko szkielet metalowy został :(
i mam pytanko zeby tylni tylko slizg wymienic trzeba rozlaczac skrzynie od silnika ?
chlopaki maja taki plan zeby caly silnik przesunac do przodu (chlodnice wyjete ) ze skrzynia i sprubowac wymienic tylko sliz troche warunki niepozwalaja na unoszenie silnika do gory ale jak trzeba na przymus to sie pomysli cos.
ps: czy ktos zamawial z USAllparts czy dlugo idzie przesylka.?
 
 
fotomysz 
+48 697-064-506


Model Explorera: SOHC 4.0 '99 + LPG i OHV 4.0 '93 + LPG
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 2138
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-30, 17:27   

sylwek25 napisał/a:
mam pytanko zeby tylni tylko slizg wymienic trzeba rozlaczac skrzynie od silnika ?

musisz rozpiąc bo pod obudową skrzyni w górnej części bloku jest brok pod którym jest jedna ze śrób trzymajacych tylną kasetę, musisz go wybić i zamówić nowy :P
sylwek25 napisał/a:
chlopaki maja taki plan zeby caly silnik przesunac do przodu (chlodnice wyjete ) ze skrzynia i sprubowac wymienic tylko sliz troche warunki niepozwalaja na unoszenie silnika do gory ale jak trzeba na przymus to sie pomysli cos.

myślałem o takiej koncepcji ale po zrzuceniu skrzyni, ale i tak będzie ciężko z dojściem, bo śróby od rozrządu musisz dokręcać kluczem dynamometrycznym, a potem jeszce dociągnąć 90', a tu już potrzeba przedłużki ok 1m :D
a jak zamówisz kasety to są one w zestawie razem z łańcuhem (stary już ledo zipie) i kołami zębatymi.
niestety nie ma żadnych znaków na wałkach i kołach, jak również koła nie maja żadnych klinów i trzymaja się ze sobą tylko i wyłącznie sile dociągu na śrubach :D
_________________
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK
 
 
 
sylwek25
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-30, 22:20   

ooo fack , skad ja teraz wezme jakies zaslepki, czy jest to czesc z jakims numerem zeby kupic w serwisie forda i sruba gorna co trzyma kasete tez ma jakis numer bo zajechana ladnie, w sklepach tu nic niema a jeszcze sie dogadac z chindusami to tragedia ciemnota na maxa :)
wielkie dzieki fotomysz za podpowiedzi:)
 
 
fotomysz 
+48 697-064-506


Model Explorera: SOHC 4.0 '99 + LPG i OHV 4.0 '93 + LPG
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 2138
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-02, 21:05   

sylwek25 napisał/a:
sruba gorna co trzyma kasete tez ma jakis numer bo zajechana ladnie
jak spojrzysz na schemat to sie dopatrzysz, są one takie same jak na przedniej :D
poczytaj tu co ja zamawiałem są w większosci nr. mam nadzieje że się nie pomyliłem wklepując :D
http://www.explorerclubpo...rz%B1d&start=90

[ Dodano: 2008-12-02, 21:09 ]
sylwek25 napisał/a:
skad ja teraz wezme jakies zaslepki, czy jest to czesc z jakims numerem zeby kupic w serwisie forda
pokrywa tylna aby dostać sie do wałka pośredniego
1025092 szt 1 po 28
sylwek25 napisał/a:
sruba gorna co trzyma kasete tez ma jakis numer bo zajechana ladnie

śruby do tylnej kasety
4615308 szt 1 po 14,-
1025489 szt 1 po 10,-
proponował bym jeszcze wymienic te śroby, bo one są dociagane na zasadzie elastyczności materialu i przy ponownym dokręceniu już nie ma takich samych właściwości, a to w końcu rozrząd :D
śruba wałka pośredniego tył
3045334 szt 1 po 8,-

śruby na koła zębate do wałków rozrządu
1025420 szt 1 po 10,-
1025421 szt 1 po 14,-

ogólnie w tym wątku jest raczej wszystko co ja wymieniałem robiąc rozrząd z tyłu, bo przód był robiony miesiąc wcześniej :D
jakcos to slużę pomocą :P
_________________
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej