Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
manius

wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-08-14, 11:18

oryginalny pasek wytrzymuje 80-100tkm,
napinacz wiecej ale lepiej nie oszczedzac tylko wymienic rownoczesnie.

Na dzien dzisiejszy istnieje 5 wersji paska
do modelu X P 0/1 OHV z klima
do modelu X P 0/1 OHV bez klimy
X P II OHV
X P II SOHC-Model do 09.98
X P II SOHC-Model od 10.98 (nawet trzy rozne dlugosci)

tu opisalem wymiane w 95 roczniku, ale pozostale roczniki robi sie podobnie

-odkrecic plastikowe oslony z dolu
-klucz nasadowy (Gedore) 3/8" zalozyc na napinacz paska i ciagnac zeby pasek byl luzny
-sciagnac pasek
-kluczem oczkowym 13 odkrecic napinacz

montaz odwrotnie
-srube napinacz najlepiej potraktowac zabezpieczaczem do gwintow

[ Dodano: 2007-08-14, 11:22 ]
hmm
fotki nie chca sie w kolejnosci ukladac
ale po numerach dojdziecie
Załączniki
1 (9).jpg
1 (9).jpg (35.43 KiB) Przejrzano 18243 razy
1 (8).jpg
1 (8).jpg (42.21 KiB) Przejrzano 18243 razy
1 (7).jpg
1 (6).jpg
1 (5).jpg
1 (5).jpg (39.42 KiB) Przejrzano 18243 razy
1 (4).jpg
1 (4).jpg (35.54 KiB) Przejrzano 18243 razy
1 (3).jpg
1 (3).jpg (43.86 KiB) Przejrzano 18243 razy
1 (2).jpg
1 (2).jpg (32.55 KiB) Przejrzano 18243 razy
1 (1).jpg
1 (1).jpg (29.95 KiB) Przejrzano 18243 razy
1.jpg
1.jpg (30.72 KiB) Przejrzano 18243 razy
1 (11).jpg
1 (10).jpg
1 (10).jpg (36.08 KiB) Przejrzano 18238 razy
Ostatnio zmieniony 2007-08-14, 11:24 przez manius, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-13, 00:38

Maniuś a może jeszcze zapodaj schemat układu paska, bo ja się motałem 10 min zanim dobrze założyłem :-P :evil:
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

manius

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-13, 08:44

normalnie jest opis w instrukcji obsługi
jak również naklejka na pasie przednim 8)

ale nie ma problemu, proszę bardzo :-)
Załączniki
Pasek w SOHC.jpg
Pasek w SOHC.jpg (141.5 KiB) Przejrzano 18134 razy
Pasek w OHV.jpg
Pasek w OHV.jpg (73.63 KiB) Przejrzano 18134 razy
Ostatnio zmieniony 2007-12-13, 08:46 przez manius, łącznie zmieniany 2 razy.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-13, 08:46

Maniuś a może jeszcze zapodaj schemat układu paska, bo ja się motałem 10 min zanim dobrze założyłem :-P :evil:
zdaje mi się, że każdy ma to namalowane (naklejka) na belce nad chłodnicą ;-)

nemrod

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-13, 09:38

zdaje mi się, że każdy ma to namalowane (naklejka) na belce nad chłodnicą
może kolega ma po crash-u :-/ i zamalowane

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-14, 00:07

u mnie są jakieś naklejki kontrolne klimy :)
może było pod spodem :-P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-14, 00:39

a na masce? pod spodem może być. Warto zainwestować w napinacz - krucho jak "puści" bez ładowania i chłodzenia daleko nie zajedziesz.

przekonałem się sam pare lat temu (o ironio pojechałem do sklepu zakupić napinacz bo juz rzęził a on rozsypal się jak odjeżdżałem - do domu dojeżdżałem etapami - jedziemy - chłodzimy, jedziemy, chłodzimy).
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-21, 19:29

Pytanie co do wymiany rolek i paska. Jeśli chcę zrobić całościowo, to wymieniam cały napinacz lub tylko jego rolkę ( czyli nr 5 z rysunku Maniusia ), pasek i coś jeszcze? W ogóle czy warto inwestować w cały napinacz ( 290 zł): www.usa.istore.pl/sklep,2602,,,03,,pl-pln,405575,0.html
Czy ten element jakoś zużywa się? Czy może wymienić tylko rolkę napinacza paska MICRO / rolka zwrotna paska MICRO do: FORD EXPLORER 4,0 1991-1994, środek 17 mm, średnica 100 mm, szerokość 28 mm, 121A( koszt 77zł ) Pasek DAYCO to 95 zł. www.usa.istore.pl/sklep,2602,,,03,,pl-pln,12671,0.html W "amerykanach" napinacz, producent: ACDELCO cena: 257,00zł. Paska nie mają. Czy ktoś ostatnio kupował taniej? Czymś kierować się przy wyborze producenta.
Muszę to zrobić po Świętach, bo zaczyna coraz głośniej chodzić. Być może jeszcze powodem "dźwięków" są łożyska alternatora. Po badaniu stetoskopem na 80 % jednak wychodzi na rolkę.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-21, 19:44

no cóż zużywa się w rolce leci łożysko , a jak trzaśnie sprężyna to d.....a blada, ja bym wymienił cały, nie lubię ryzyka :-P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-21, 20:30

taniej jest w rockauto (ale tylko wtedy gdy zamówisz więcej innych części, bo przesyłka kosztuje)
sugerowałbym wymianę całego napinacza właśnie ze względu na sprężynę, bo to ona w głównej mierze ulega zużyciu, rozgina się coraz bardziej aż w pewnym momencie brakuje jej regulacji i koniec....

:-)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-21, 21:36

też jakbys chciał kupić taniej to wyślij mi maila... i radziłbym nie oszczędzać natakiej rzeczy - jak trzaśnie to nie masz chłodzenia i ładowania...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-27, 12:19

Dzięki Jankes. Chyba muszę tą wymianę zrobić wcześniej niż ty wrócisz do kraju. Jeszcze raz chcę zadać pytanie. Czy przy całej operacji wymiany muszę tylko kupić pasek i rolkę z napinaczem, czy jeszcze coś tak aby było całościowo?

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-28, 01:27

pasek i napinacz...

a co do mojej oferty to mogę napinacz kupić i ci wysłać...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-28, 09:54

Dzięki, ale czas mnie goni. Odkładałem tą wymianę za długo. Gdzieś dalej to obawiam się jechać. Po Nowym Roku jadę na wypoczynek z rodzinką, więc autko muszę mieć już sprawne. Przesyłka szła by z USA chyba z 2,3 tygodnie . Dla mnie przy zakupie w PL na fakturę, gdzie odliczę sobie 22% Vat, to nie wyjdzie chyba źle ( napinacz około 210 netto) .

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: wymiana paska klinowego/rowkowego

2007-12-28, 16:59

czas to pieniądz jak mawiali nasi przodkowie - musimy o tym pamiętać.

z wymianą napinacza nie powinieneś mieć problemów... jakby co to pytaj.
pozdrawiam,
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”