Gdy zaczyna się przegrzewać silnik to może być początek poważnych problemów ale nie musi.
Czasem przegrznie może ustępować i pojawić się ponownie (poranki).
Na początku sprawdzamy poziom chłodziwa.
UWAGA!
Nie odkręcamy korka na chłodnicy gdy samochód jest rozgrzany.
... chyba że chcecie dorobić hirurga plastycznego.
Gdy samochód ostygnie sprwdzamy poziom płynu w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym (nie zakręcmy korka w chłodnicy).
Jeżeli brakuje uzupełnimy i włączamy silnik i szybko uzupełniamy płyn, który pompa zassała.
Jezeli stan cieczy się ustabilizuje zkręcamy korek i uzupełniamy płyn w zbiorniku wyrównawczym.
Nagrzewamy silnik i sprawdzamy czy nadal się przegrzewa.
Jeżeli nie to wstępnie problem mamy z głowy.
Jeżeli przegrzewa się to sprawdzmy czy chłodnic jest gorąca.
Jeżeli chłodnica jest gorąca to sprawdzmy wentylator (wiskoze) najprawdopodobniej on nawalił.
Jeżeli chłodnica jest zimna (letnia) to nawala nam termostat lub chłodnica jest niedrożna.
Najczęstsz przyczyną jest niesprawny termostat, który należy wymienić.
Przed montażem termostatu usuwamy ten mosiężny "dżinks"(odpowietrznik z kulką w środku) (1mm śred. i 2 mm dł.) i rozwiercamy otwór wiertłem 3 mm.
Montując termostat należy pamiętać żeby odpowietrznik (otwór) był na górze.
Jeżeli to nie pomaga to musimy sprawdzić drożność chłodnicy.