Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

silnik krokowy(regulator wolnych obrotów)konserwacja

2007-07-13, 17:27

przy exploatacji expo zwłaszcza na gazie wskazane jest okresowe czyszczenie silnika krokowego z osadów pochodzących z instalacji gazowej(dokładnie gazu)lub osadów spowodowanych recylkulacją spalin(expo po 94 roku)które powodują nieprawidłową pracę urządzenia(zbyt niskie obroty,zbyt wysokie lub falowanie wolnych obrotów.aby oczyścić silnik krokowy należy go wymontować(urządzonko na środku zdięcia) zalać rozpuszczalnikem nitro i pozostawić na kilka minut.następnie wypłukać osuszyć i zamontować.czynność tą lależy wykonywać okresowo-zapobiegawczo lub przy pierwszych oznakach niedomagań regulatora.zbyt długie zwlekanie z konserwacją może spowodować uszkodzenie urządzenia,przyczyną czego jest długotrwałe zmaganie się silniczka elektrycznego z ciężko pracującym mechanizmem regulacji wolnych obrotów.jeżeli jest już za późno to niestety allegro,sklepy z częściami do amerykanów lub aso.
Załączniki
silnik krokowy.JPG
Ostatnio zmieniony 2007-09-16, 20:46 przez chevidan, łącznie zmieniany 2 razy.

nemrod

Re: silnik krokowy(regulator wolnych obrotów)konserwacja

2007-07-13, 19:21

mam taki jeden, dostałem w spadku poporzednim włascicielu. :mrgreen:
Jak sprawdzic czy nadaje sie do regeneracji?

DB!

Nemrod

chevidan

Re: silnik krokowy(regulator wolnych obrotów)konserwacja

2007-07-13, 20:56

najłatwiej,żeby nie popsuć załuż go do siebie i zobacz czy działa.

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: silnik krokowy(regulator wolnych obrotów)konserwacja

2007-08-01, 21:51

Witam.

Chevidan.....mam malą prosbe.. :-?
Poprosze o załaczenie jeszcze raz fotki... i zaznacz (jak mozesz) ktory to jest silniczek kroczacy i zaznacz jakie sruby odkrecic? (sorki....za pytanie... ale jestem "zielony w te klocki" i wole czegos nie zepsuc...)
I jeszcze pytanko....
1. Czy jak odkrece ten silniczek... i cos sie spieprzy to czy mozna jechac samochodem bez tego silniczka..... (albo z zamontowanym uszkodzonym)... tyle zeby np. dojechac gdzies do warsztatu?
2. Czy jezeli taki silniczek sie zepsuje...to da sie odpalic Explo... i jakos jechac...?

Z góry Dzieki!

Aha... :-) i jeszcze jedno... tez mam w swoim takie czerwone klocki - to chyba wtryski od instalacji gazowej???? Czy to znaczyloby ze mam taką samą instalacje gazową jak ty?
:roll:
Ostatnio zmieniony 2007-08-01, 21:54 przez geos1, łącznie zmieniany 1 raz.
geos1
A.P.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: silnik krokowy(regulator wolnych obrotów)konserwacja

2007-08-01, 22:02

geos ty masz chyba explo II wiec krokowiec troszke inaczej u Ciebie wyglada - przypomina odrobine litere T i jest na samym szczycie silnika przykrecony - pod ta pokrywa na ktorej sa napisy 4.0 SOHC i ma wtyczke wpieta w siebie.

Krokowiec odpowiada za powietrze i glownie wolne obroty wiec jak wypniesz wtyczke przy wlaczonym silniku to sam sie przekonasz jak sie zachowuje - generalnie da sie dojechac ale moze ci zdychac i ta jazda taka sobie jest.

popsuc tak po prostu to mysle nie tak latwo :)

a czerwone wtryski sa dosc popularne - to bodajze listwa Valteka jesli sie nie myle ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: silnik krokowy(regulator wolnych obrotów)konserwacja

2007-08-01, 22:40

Hey :mrgreen:
Ok, dzieki za podpowiedz Rad.
Jeszcze nie odkrecalem pokrywy gornej ale korci mnie zobaczyc co tam jest :mrgreen:
Hmm.... poki co na wolnych mi dobrze pracuje....ale jezeli to latwa operacja z tym przeczyszczeniem to bym sobie zrobil jak bede sie nudzil...
A tą pokrywe odkręce moze w sobote.... jakbym nie byl pewny to zrobie fotki i sie zapytam.

Dzieki :lol:
geos1
A.P.

nemrod

Re: silnik krokowy(regulator wolnych obrotów)konserwacja

2007-08-01, 22:49

Geos!,
To są proste rzeczy.
Niemasz się czego obawiać.
No chyba że chcesz zacząć od kapitalnego remontu silnika.
Ja bym się za to nie szrpnął.
:mrgreen:

DB!

Nemrod

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”