Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

wymiana maglownicy manual explorer II

2012-06-13, 21:07

Niestety z powodu nie dopatrzenia posypały się w maglownicy uszczelniacze, co skutkowało częstym dolewaniem ATF do układu (w ciągu miesiąca 2L)!!.Więc zakupiłem Nową Używaną maglownice. Przy okazji wymiany porobiłem parę fotek i postanowiłem zrobić z tego manual, choć, choć niema z tym większej filozofii to może kiedyś się komuś przydać. A teraz do rzeczy.
:idea:
Pierwsza czynnością jak nam ułatwi działanie jest odkręcenie stabilizatora. Ja jedynie główna lagę odkręciłem, nie chciało mi się walczyć z tymi śrubkami od łączników. Oczywiście lepiej jest zdjąć całość zgięcie nr 1

Dalej luzujemy śrubę do regulacji końcówki drążka, odkręcamy śruby mocujące z zwrotnicą, zalecany klucz nasadkowy o rozmiarze 22, po wykręceniu i parokrotnym popukaniem młotkiem :-D wyskakują z gniazda. Demontujemy je. Foto nr2

Aby wyjąć maglownice bez zbędnego demontażu innych elementów, dobrze jest wykręcić drążek kierownicy, ja wykręciłem prawy. Foto nr 3

Następnie odkręcamy chłodnice układu klucz nr 18, foto nr4

Odkręcamy przekładnie tu klasycznie występuje klucz nr 13, po odkręceniu powinna się wysunąć ze sworznia, z dostępem nie ma problemu.

Po tych czynnościach przygotowawczych odkręcamy główne nakrętki mocujące maglownice nasadka nr 24. dojście od spodu przez otwory widoczne na zdjęciu nr 6. Górna część posiada blaszki oporowe, lecz warto się wspomóc kluczem, bo mogą się odłamać ( u mnie nie jedna odpadła)

Tu przystępujemy do demontażu przewodów olejowych. Do zdjęcia maglownicy wystarczy zdjąć wąż między pompą z chłodnicą i odkręcić, kluczem 18 zasilanie z pompy jak na foto nr7. Resztę można przekręcić po demontażu maglownicy.

Teraz, gdy mamy uwolnioną maglownice musimy maksymalnie w lewo wysunąć "suwak" maglownicy. Prawa strona powinna się schować w obudowie. Całość przesuwając w kierunku wysuniętej części, po delikatnym manewrowaniu wysuwamy z "gniazda" fotka nr8
W ten o to sposób mamy zdemontowaną maglownice. Bez podnośników, domontowania kół i innych elementów.

Foto 9 przedstawia maglownice po demontażu. Teraz przekręcamy chłodnice do nowej. Całość zakładamy w kolejności od końca do początku. I nnowa maglownica na miejscu foto 10. Wlewamy ATF do wspomaganie odczekujemy chwile odpalamy samochód i czekamy aż pompa zaciągnie, monitorujemy stan i dolewamy do zalecanego poziomu. Odpowietrzenie polega na Maksymalnym skręcie w prawo, a następnie w lewo tak należy powoli parokrotnie zrobić, nadal monitorując stan oleju.
Pozostaje już tylko wizyta w celu dokonania zbieżność z ustawieniem kierownicy. Całość zajęła mi nie całe 3h z przerwą na "kawę". To by było na tyle
:chillout:
Załączniki
8całos przesówamy max w lewo i sprytnie wysuwamy.jpg
8całos przesówamy max w lewo i sprytnie wysuwamy.jpg (29.01 KiB) Przejrzano 10000 razy
7odkręcamy wąż od pompy i zdejmujemy od hłodnicy.jpg
7odkręcamy wąż od pompy i zdejmujemy od hłodnicy.jpg (29.13 KiB) Przejrzano 10000 razy
6odkręcamy dwie nakrętki trzymające maglownice.jpg
6odkręcamy dwie nakrętki trzymające maglownice.jpg (28.42 KiB) Przejrzano 10000 razy
5odkręcamy śrube przekładni i zdejmujemy ją.jpg
5odkręcamy śrube przekładni i zdejmujemy ją.jpg (28.25 KiB) Przejrzano 10000 razy
4odkręcamy chłosnice klucz 18.jpg
4odkręcamy chłosnice klucz 18.jpg (28.46 KiB) Przejrzano 10000 razy
3wykręcamy jeden drążek.jpg
3wykręcamy jeden drążek.jpg (28.6 KiB) Przejrzano 10000 razy
2odkrecamy swożnie i wybijamy.jpg
2odkrecamy swożnie i wybijamy.jpg (28.41 KiB) Przejrzano 10000 razy
1odkrecenie stabilizatora.jpg
1odkrecenie stabilizatora.jpg (28.2 KiB) Przejrzano 10000 razy
10nowa już na miejscu.jpg
10nowa już na miejscu.jpg (28.49 KiB) Przejrzano 9998 razy
9stara maglownica.jpg
9stara maglownica.jpg (28.27 KiB) Przejrzano 9998 razy
Ostatnio zmieniony 2012-11-18, 22:52 przez dyfrend, łącznie zmieniany 2 razy.
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: wymiana maglownicy manual explorer II

2012-06-13, 21:26

elegancki opis :thumleft:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: wymiana maglownicy manual explorer II

2012-06-14, 21:08

fotki za małe :(((
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”