Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Wpasowanie tylnych lamp z dwójki do jedynki.

2009-02-09, 22:00

Zauważyłem pewną potrzebę rozpoczęcia opisywania pewnych pożytecznych czasem przeróbek i drobnych napraw, które każdy we własnym zakresie może wykonać. Zaczynam od przerobienia tylnych lamp dwójki tak, żeby można je było zamontować w jedynce. Może nie jest to najlepsze rozwiązanie ale lepsze to niż jazda z żółtą żarówką w lampie cofania... ;)

A więc, zaczynamy z lampą dwójki, która lekko różni się kształtem od kanciastej lampy jedynki. Najlepiej nabyć lampy z wiązkami elektrycznymi co ułatwi podłączenie do instalacji. Lampę dwójki trzeba ściąć by dopasować do otworu w błotniku a następnie szparę powstałą po ścięciu zakleić silikonem. Tak przerobiona lampa wchodzi dokładnie w otwór w jedynce, jak na załączonych zdjęciach. Jak wspomniałem, nie jest to najlepsze wyjście ale jakieś jest. W następnym poście opiszę pokrótce sposób w jaki ja osobiście wpasowałem lampy z dwójki w błotniki mojego smoka... A oto i zdjęcia:
Załączniki
Projectthread085.jpg
Projectthread085.jpg (53.78 KiB) Przejrzano 9684 razy
Projectthread084.JPG
Projectthread084.JPG (69.1 KiB) Przejrzano 9684 razy
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Wpasowanie tylnych lamp z dwójki do jedynki.

2009-02-09, 22:27

A tak właśnie wygląda wpasowanie lamp dwójki w błotnik jedynie w sposób bardziej inwazyjny. Tniemy po prostu błotnik by nadać otworowi odpowiedni kształt, zostawiając trochę miejsca na żywicę i włókno szklane, którymi to nadamy końcowy kształt otworowi. Kupujemy lampy z wiązkami. Odrysowujemy kształt lampy na kartonie, wycinamy a następnie nanosimy na błotnik. Kątówka w ruch i tniemy (pierwsze zetknięcie z blachą boli, później jest już łatwiej). Szlifujemy blachę koło otworu by żywica mogła lepiej się trzymać. Następnie nanosimy żywicę, na którą nakładamy wycięte płaty włókna szklanego i pozwalamy by całość przeschła przez co najmniej 24 godziny. Szlifujemy aż do momentu otrzymania odpowiedniego kształtu, malujemy podkładem a następnie lakierem. Wykonanie całości do najprostszych nie należy i wymaga jako takiej znajomości blacharki samochodowej ale nie jest strasznie trudne. Pytania?
A oto i zdjęcia:
Załączniki
06-10-02_004.JPG
06-10-02_004.JPG (50.8 KiB) Przejrzano 9656 razy
06-10-02_003.JPG
06-10-02_003.JPG (46.82 KiB) Przejrzano 9656 razy
06-09-17_002.JPG
06-09-17_002.JPG (38.5 KiB) Przejrzano 9656 razy
06-09-09_007.JPG
06-09-09_007.JPG (45.18 KiB) Przejrzano 9656 razy
06-09-09_004.JPG
06-09-09_004.JPG (45.2 KiB) Przejrzano 9656 razy
06-08-20_006.JPG
06-08-20_006.JPG (61.52 KiB) Przejrzano 9656 razy
06-08-20_003.JPG
06-08-20_003.JPG (35.75 KiB) Przejrzano 9656 razy
06-08-17_005.JPG
06-08-17_005.JPG (54.39 KiB) Przejrzano 9656 razy
06-08-17_001.JPG
06-08-17_001.JPG (44.6 KiB) Przejrzano 9656 razy
06-08-17_003.JPG
06-08-17_003.JPG (54.72 KiB) Przejrzano 9656 razy
Ostatnio zmieniony 2009-02-09, 22:29 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
misza SG
Posty: 380
Rejestracja: 2008-02-04, 15:12
Lokalizacja: Terespol n.Bugiem

Re: Wpasowanie tylnych lamp z dwójki do jedynki.

2009-02-10, 22:48

no to się chłopie napracowałeś przy tym

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”