Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: spaw & lock ford 8.8

2012-12-22, 01:54

sprężyna za mocno ściska elementy blokady i nie pozwala jej przeskoczyć i rwie elementy napędu tam gdzie koło ma lepszy kontakt z podłożem .
Masz taki efekt jak na spawloku czyli całkowicie zablokowany układ różnicowy ,kiedyś przerabiałem temat i mam pamiątki z tego parę porwanych półosiek ,krzyżaków i sprzęgów manualnych

thermos
Posty: 204
Rejestracja: 2011-12-15, 18:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: spaw & lock ford 8.8

2012-12-22, 08:58

Znalazłem ciekawą informację.
Otóż w Rangerach z lat 1993-97 i sinikach 4-ro cylindrowych i przy niektórych 3.0 V6 była z przodu taki dziwny most w stylu fusion, czyli z zewnątrz była to Dana 35, ale w środku była Dana 28. Może Ty masz taki przypadek? W końcu Twój był 3.0.

Poniżej daje linka do strony, tam możesz sobie poczytać i sprawdzić u siebie jaki masz most.
Może coś się wyjaśni. Bo z Twoich opisów mam wrażenie, że albo z blokadą jest coś nie tak (może źle złożona, nie wiem) albo to nie ta blokada.
http://www.therangerstation.com/tech_li ... Axles.html

Pozdro
Ostatnio zmieniony 2012-12-22, 08:58 przez thermos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pasek1983
Posty: 10
Rejestracja: 2011-02-09, 19:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: spaw & lock ford 8.8

2012-12-28, 10:06

Zgadza się, były takie hybrydy ale u mnie na pewno jest Danka 35 - sprawdzałem ilość frezów zanim zamontowałem blokadę. Poza tym półoś od Explorera by nie pasowała a jedną już taką zastosowałem i pasowała..

thermos
Posty: 204
Rejestracja: 2011-12-15, 18:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: spaw & lock ford 8.8

2012-12-28, 14:15

Aha, no to tutaj przynajmniej jest jasność.

Tylko nadal nie wiadomo co z tą Twoją blokadą, że tak Ci półosie mieli :(

Awatar użytkownika
pasek1983
Posty: 10
Rejestracja: 2011-02-09, 19:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-19, 15:38

Odgrzewam temat - zmieniłem półoś, złożyłem i.. działa i to jak!! :-D Panowie blokada rewelacja - własności terenowe nieporównywalnie lepsze.. Przeszkody, które wcześniej stanowiły problem teraz przejeżdżam na delikatnym gazie na dwójce na reduktorze bez piardnięcia.. :-P Mimo przygód z półośka - POLECAM !

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-19, 16:07

Z tylu tez masz locka?

Awatar użytkownika
pasek1983
Posty: 10
Rejestracja: 2011-02-09, 19:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-24, 12:45

Z tyłu mam tylko seryjne LSD. Po zmianie oleju tak jakby lepiej szpera brała..

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-24, 13:02

PRZÓD masz zespawany? :shock: No o tyle słyszałem,ale przód....trochę niebezpiecznie :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-24, 15:06

Czemu zdecydowałeś sie akurat na blokowanie przodu, powszechnie przyjęlo się ze lepiej zblokować tył, przód sie blokuje dla stromych podjazdów...Chociaz z drugiej strony exy z przodu nie maja sztywnego mostu a juz w dwojce to co rusz jedno kolo z przodu wisi w powietrzu... :roll:

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-24, 16:15

Tylko, że wtedy jazda po czarnym to dramat...
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-25, 08:16

Tylko, że wtedy jazda po czarnym to dramat...
Czemu dramat ma wolnobieżkę, więc po czarnym jeździ na samym tyle, trochę gorzej jest w warunkach takich jak teraz śliskich już sobie na asfalcie 4x4 nie zapnie.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-25, 10:35

Jak ma zespawany przód? To już nie ma znaczenia czy ma zapięty czy nie...Przednie koła toczą się z ta samą prędkością.W zakrętach bardzo ciulowo :mrgreen: :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
pasek1983
Posty: 10
Rejestracja: 2011-02-09, 19:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-25, 10:37

Dokladnie - po czarnym zasuwam na samym tyle a jak wjezdzam w ciezki teren to zapinam dopiero sprzegielka w piastach i wrzucam 4x4.. Czemu przod.. bo z tylu mam szpere w dobrym stanie a pozatym chyba nie ma tego typu blokad do mostow ze szpera tylko do otwartych.. Auto jezdzi albo po czarnym albo ciezki teren takze to rozwiazanie jest jak dla mnie ok. Roznica jest naprawde kolosalna - warto przyinwestowac. Most nie jest zaspawany tylko ma blokade typu aussie locker, lock-right, detroit itp - sa bardzo podobne. W ekstremalnym przypadku moze popuscic kokka zebow zeby nie rozwalalo polosi ale w trrenie baaardzo zadko mi sie to zdarza..

Awatar użytkownika
pasek1983
Posty: 10
Rejestracja: 2011-02-09, 19:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-25, 10:45

Ehh sorry, poszło kilka błędów - piszę z telefonu ;-) Blokada jest taka jak na foto.
Załączniki
Aussie.jpg
Aussie.jpg (10.38 KiB) Przejrzano 6895 razy

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: spaw & lock ford 8.8

2013-02-25, 11:50

Aaa...to zmienia postać rzeczy ;-)
smartpar.pl

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”