Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Kstor
Posty: 43
Rejestracja: 2007-10-13, 21:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-10-16, 23:59

Jak jeździłem poprzednim automatem (plaskacz bez 4x4) to w zależności od ciężkości trasy (mniejsze czy większe górki) najpierw wyłączałem OD, potem 2, a na końcu 1. Automat w większości wypadków zmienia biegi po kolei - 1,2,3, OD (jak 4 biegowy).
Wyłączone OD to zmian max od 1 do 3; 2 - to zmiana na 1 lub 2, 1 - tylko 1 (więc największa siła uciągu).
Podobnie jeżdżę Explo, z tym że jeszcze jest do dyspozycji 4x4High na lżejszy teren, lub 4x4 Low - na cięższy. Przetrenuj na jakim piaszczystym lesie albo co i pójdzie.
Pozdrawiam
Kstor
Pozdrowienia z miasta na 2 litery: UĆ

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-10-17, 08:48

Podobnie jeżdżę Explo, z tym że jeszcze jest do dyspozycji 4x4High na lżejszy teren, lub 4x4 Low - na cięższy.
Wjeżdżając w teren dobrze jest od razu przejść na 4x4low - utrzymasz swoją skrzynię przez długie lata w świetnej kondycji, bo nie będziesz jej zmuszał do ogromnych wysiłków tylko jazdy pyr pyr pyr :-D

nemrod

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-10-17, 09:22

Wjeżdżając w teren dobrze jest od razu przejść na 4x4low - utrzymasz swoją skrzynię przez długie lata w świetnej kondycji
święte słowa

Awatar użytkownika
wnuczek
Posty: 61
Rejestracja: 2007-09-05, 22:22
Lokalizacja: Polkowice

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-10-17, 10:56

siemka 8)

pytanko
co się stanie jak zacznę kręcić bączki na miękkim polu
przejeżdrzam często obok takiego ugoru i nie mogę się powstrzymać żeby nie zostawić tam słupa kurzu na parę minut :mrgreen: :smile:
na jakim biegu się bawić żeby się coś nie urwało :?

i jeszcze jedno pytanko
czy hamowanie silnikiem przy ostrym zjeżdzie w terenie musi być tylko na 1 biegu i LOUD :?:

manius

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-10-17, 11:09

co się stanie jak zacznę kręcić bączki na miękkim polu
przejeżdrzam często obok takiego ugoru i nie mogę się powstrzymać żeby nie zostawić tam słupa kurzu na parę minut
na jakim biegu się bawić żeby się coś nie urwało ?
hmm,
no jak nie mozesz sie powstrzymac :eek:
to pusc lepiej bąka :-)
zdrowiej dla ciebie i maszyny

w ogóle
to proponuje bieg 2 i 4x4High

a to dlatego
ze jak tylne kola straca przyczepnosc, to automatycznie zapina sie przod,
i zeby przy tych twoich baczkach sie za gwaltownie nie zapięło
i nie zmielilo czegos albo nie pourywalo



czy hamowanie silnikiem przy ostrym zjeżdzie w terenie musi być tylko na 1 biegu i LOUD :?:
raczej tak
LOUD - a co to?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez manius, łącznie zmieniany 3 razy.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-10-17, 11:18

co się stanie jak zacznę kręcić bączki na miękkim polu
przejeżdrzam często obok takiego ugoru i nie mogę się powstrzymać żeby nie zostawić tam słupa kurzu na parę minut :mrgreen: :smile:
na jakim biegu się bawić żeby się coś nie urwało :?

i jeszcze jedno pytanko
czy hamowanie silnikiem przy ostrym zjeżdzie w terenie musi być tylko na 1 biegu i LOUD :?:
ja mam trochę odmienne zdanie...
w samochodzie gdzie kierowca nie ma wpływu na zapięcie lub nie przodu taka zabawa jest conajmniej dyskusyjna jeżeli chodzi o trwałość układu napędowego
należałoby wcześniej spowodować jego zapięcie a dopiero później kręcić
ale.... na samym początku zapytać właściciela pola CZY MOŻNA? bo to może być kluczowe dla Twojego ocalenia :mrgreen:

jeśli kręcić to na 4x4Lo bo... skrzynia mniej dostanie, a większy moment łatwiej zerwie przyczepność
jeśli kręcić to na śliskim, a nie suchym, bo zmasakrujesz napędy

jeśli zjeżdżasz z b.stromego to oczywiście 1 jeśli z łagodniejszego to 2 oczywiście z reduktorem...

:-)


manius

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-10-17, 11:43

a moze o Low-bąk,

tylko czy aby nie śmierdzi?




edit.
ups sorry
bardzo brzydko manuis
zacząłeś świntuszyć
Ostatnio zmieniony 2007-10-17, 11:54 przez manius, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-01, 21:44

panowie a jedno pytanie

lecimy sobie na oesie.. robi sie dluga prosta - jako ze oes piaskowy to oczywiscie zapiety reduktor i 2 zaladowana i... zaczyna brakowac obrotomierza.. co wtedy ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

manius

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-01, 21:51

. zaczyna brakowac obrotomierza.. co wtedy ?
:-D :-D :-D
ewakuować się na spadochronie :evil:


a tak na poważnie
to odpowiem pytaniem
a musisz tam tak szybko jechać? :eek:
nie da się tam wjechać/przejechać tylko na 4x4High? :roll:
Ostatnio zmieniony 2007-12-01, 22:13 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-01, 22:19

hmm pytam bo mielismy taka sytuacje dzisiaj... byla prosta ktora pozwolila bujnac sie szybciej ale widzac obroty musialem odpuscic a z drugiej strony nie bylo sensu isc na HIGH bo za chwile znowu zaczynal sie odcinek blotno/lakowy wiec stawac, zmieniac etc to juz troche straty jesliby jechac na czas.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

manius

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-01, 22:30

nic tylko na obrotomierz jechac,


ale nie martw sie wszyscy maja ten sam problem :lol:
jest bardzo malo aut w ktorych reduktor w czasie jazdy zapniesz
(Cayenne, Tuareg, Rover) i watpie zeby ktos majacy takie autko
w bloto sie zapuszczal :eek:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-01, 22:33

ok dzieki :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-01, 22:44

wjeżdżając w teren ZAWSZE 4x4low, jeśli brakuje Ci obrotów to dlaczego jedziesz na 2 a nie dasz na 3?
w terenie nigdy na high - szkoda skrzyni, bo dostanie wtedy w d... tak jakbyś przyczepę ciagał...
już to kiedyś pisałem, ale co tam... ;-)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2007-12-02, 08:37

Mikado ja jezdze EX II :)

a tam jest P R N D 2 1

3 by sie przydalo :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”