Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-20, 21:53

z tego co sie orientuje to na mtkach nie jest az tak zle na szosie a z tego co opisujesz to dobre i nowe Ateki tez powinny dac rade, wszystko kwestia bieznika no i jak ktos wyzej napisal "kierownika" wiec moze tez tylko wystarczy troche pocwiczyc gdzies blizej domku na blotku albo zainwestowac w wyciagarke ktora zarowno jak trapy zasze moze sie przydac :D

Awatar użytkownika
julek1270
Posty: 345
Rejestracja: 2009-03-08, 20:11
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-20, 23:04

Tak czytam i czytam , i mogę podpowiedzieć tak-podstawa to dobre opony nie koniecznie MT-ki a nawet dobre zimówki też robią jak AT-ki i niestety musisz potrenowac jazdę w terenie ( błotku itp) , wyczuć EX-a (bo wbrew pozorom dużo potrafi, np. Koledzy z EFK jeżdżący na rajdy), ważna sprawa to dostosować obroty kół aby bieżnik się czyścił ( nie za wolne bo masz w tedy tzw. sliki , no i nie za szybkie bo przy dobrym bieżniku pociągną w dół , choć jest to wszystko zależne od podłoża )
Po prostu trening , trening i poznawanie auta , trapy są pomocne ale jak sam napisałeś po przejechaniu tylu kilometrów nie wiem czy by ci sie chciało z nimi mordować :roll:
Nie wiem jak Koledzy ale ja preferuje szerokie opony (mam 11,5 cala na 32 BF Goodrich ) i jak do tej pory nie mogę narzekać , co do MT-ków , samochód na pewno fajowo na nich wygląda ale jako jeden komplet do jazdy na co dzień to szkoda pieniędzy ( jest to tylko i wyłącznie moje zdania) a już nie wspomnę o jeździe zimowej na MT-kach po śliskim asfalcie :shock: .
A i jeszcze jedno omijać 100% -owe wlepy (chyba że po pieczątke :-P )
Pozdrawiam i większego błotka ...... :mrgreen:
Czarny Eddie Bauer 6"lift opony 35" Big Horn Maxxis tel. 533563182

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-21, 18:45

Mam dokladnie takie oponki z takim bieznikiem jak na zdjeciu tylko troszki bardziej zdartym. Czy powinny takie oponki sobie radzic w blotku? Sa to letnie opnki jak wyczytalem :-/
Załączniki
bridgestone-dueler-at-d693-large.jpg
bridgestone-dueler-at-d693-large.jpg (20.32 KiB) Przejrzano 3416 razy
Ostatnio zmieniony 2010-09-21, 18:47 przez cooki531, łącznie zmieniany 1 raz.
Piesek

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-21, 19:44

To AT brigistone po mojemu to powinny dać rade , tylko że jest błoto i Błoto :-)
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-21, 19:58

moze troszke powietrza sposzczac z oponki jak wjezdzam w blotko? Tylko ze bede troszke nizej zawieszony :-/ Jezeli tak to ile admosferek zostawic :?:
Piesek

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-21, 20:12

Mam dokladnie takie oponki z takim bieznikiem jak na zdjeciu tylko troszki bardziej zdartym. Czy powinny takie oponki sobie radzic w blotku? Sa to letnie opnki jak wyczytalem :-/
Mam takie opony na dwóch samochodach jedne nowsze drugie starsze, ale bieżnik inny niż twój, dają radę w lekkim błocie, na podłożu gliniastym już gorzej, ale tutaj tylko mt i tyle , są rewelacyjne na szutrze, i niezastąpione w deszczu na śliskim asfalcie (te nowsze na starszych jest tylko dobrze). Generalnie jestem zadowolony i twierdzę, że lepiej dołożyć do tych opon niż kupować bfg at.

Sprawdziłem, masz takie jak ja te starsze, jeździłem tylko w lekkim błocie na nich, więc za wiele nie powiem, na szutrze da się jeździć szybko to mogę powiedzieć :)
Ostatnio zmieniony 2010-09-21, 20:16 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-21, 21:43

jak bylo tam mniejsze blotko to radzily sobie ale teraz nie do konca radza bidaczki :-/ A czy na M/T po glebokim sniegu i po lodzie dam rade?
Piesek

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-21, 22:59

prawda jest taka że na lodzie to poza kolcami nic sobie nie radzi
każde "agresywne" opony bedą dobrze radzić sobie na śniegu
na głębokim AT nawet lepiej niż MT bo te drugie za bardzo będą szły w dół niż do przodu
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-22, 02:52

o kurcze to ile ja tych opon musialbym nakupowac zeby dojechac tam :-D Powiedzcie mi jeszcze tylko co robic jak juz by sie zdazylo gdybym przykopal w blotku jeszcze raz to jak probowac sie wydostawac bez wychodzenia tz. 4x4 low oczywiscie wczesniej wlaczone ale czy lepiej z 2 biegu?
Piesek

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-22, 15:18

Ty to masz niezłe teksty :D.

Pomyśl może o takim zestawie.

Na zimę:

- dobre zimówki z agresywnym bieżnikiem bo jednak większość jeździsz po asfalcie;
- łańcuchy na koła (niestety spory wydatek dlatego ja tej zimy robię sobie sam komplet łańcuchów na dwie osie) - łańcuchy jednak nie po to, żeby po śniegu jeździć (bo się zakopiesz jak koparka) tylko w przypadku zalodzenia lub przekształcenia śniegu w skorupę lodową, na łańcuchach się doturlasz w górę lub w dół do chaty;
- 2 łopaty;
- lina;
- trapy (tańsze stalowe lub droższe);
- dobry wysoki podnośnik;
- wyciągarka jak są tam drzewa;
- śpiworek i herbatka.


Na lato:

- dobre at bo jednak większość jeździsz po asfalcie;
- łańcuchy na wypadek załamania pogody ;) - zawsze na letnie założysz w razie w;
- reszta j.w.

Nawet w małej koleinie da się wkleić, różnie to bywa, o:
Załączniki
2.jpg
2.jpg (44.97 KiB) Przejrzano 3322 razy
1b.jpg
1b.jpg (67.11 KiB) Przejrzano 3320 razy
Ostatnio zmieniony 2010-09-23, 08:15 przez kra, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-22, 15:26

Dla rozwiania wątpliwości to ja przyjechałem na pomoc na Dualerach ;-)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-22, 21:03

Myślę że podstawa to dobrze wybadać przeszkodę i ocenić swoje możliwości czy tam się w ogóle pchać.
Poza tym to jak już koledzy pisali - brać okrakiem koleiny.
Trzecia opcja to ogień i do przodu aby nie stanąć, (możliwe uszkodzenia jak trafisz jakiś kamyk) a wszystkie miękkie przeszkody wyczeszesz jak nie staniesz. ;-)

A tak całkiem serio to z tego co piszesz to masz gorzej jak na extreme lub poligonie, i jedyne co poradzić to coś na gąsienicach lub jakiegoś "kraza" ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-22, 21:41

Cookie będziesz miał wesoło jak te głębokie koleiny zawieje śnieg. Nie będziesz ich widział tylko ładnie gładką zasypaną powierzchnię. I nagle może być zonk. :)

Tak jak tutaj :D dla przykładu:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O22b4ugT ... r_embedded[/youtube]

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-22, 22:02

no nie powiem ze troche sie obawiam ja snieg zasloni koleinki :roll: dlatego mysle o wiekszych oponkach jednak :sad: a moze i maly lifcik 8) albo bede po polu zasuwac i tak nie bede wiedzial gdzie droga :-D
Piesek

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Technika jazdy w terenie: lekkim i trochę cięższym

2010-09-23, 07:42

na polach z reguły jest najmniej śniegu :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”