Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 20:06

Mam takie pytanie gdyż po ostatniej usterce NIVO noszę sie zamiarem podmiany amorków przednich i tylnego nivo w moim EX2 na coś takiego.

Amorki do lift +2" Rancho 9000X lub XL i do tego system sterowania twardościa Rancho RS999705
miał ktos doczynienia z takim zestawem
Jaka jest różnica miedzy serja X a XL
Pytanie przede wszystkim do Jankiesa ale może ktos widział jak to dział . Koszt około 2400-2700zł
Ostatnio zmieniony 2013-02-12, 20:09 przez PLAYAUTO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 20:10

Fajna rzecz - miałbym chęć gdyby nie $$$
Jak zamontujesz to opisz jak działa, tylko że takie coś to........................ w naszym przypadku przerost formy nad treścią i podwajanie wartości autka której przy odsprzedaży się nie odzyska.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 20:17

Jacek nie zamierzam sprzedawać autka a wnerwia mnie juz ciągła naprawa sterowania NIVO . Komplet amorków Rancho i sterowanie jest w podobnej cenie jak nowy komplet ori amorków nivo i czujnik do mojego w ASO. Dostałem dziś wycenę.
Do montażu jeszcze daleka droga ale wprowadzono na listę życzeń .
i zbieram opinnie.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 20:24

U nas nikt ich raczej nie montował, ale gdzies mi sie rzucilo w oczy ze podobno nawala to całe sterowanie jak jest zimno czy wilgotno, teraz nie pamietam.

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 20:39

Własnie szukam info o tym zestawie sterowanie jest proste moznasterować manualnie lub za pomoca spręzarki i pulpitu z pojazdu i to mi pasuje

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 20:46

Tu coś było: http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ght=rancho

[ Komentarz dodany przez: Rad-T: 2013-02-12, 21:06 ]
zmieniłem linka bo dałeś do zawirusowanego forum, a u nas ten temat też leży... zresztą wystarczy wpisać rancho w szukajce..... jak zawsze :)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 21:55

To nie jest to sterwanie co na fotach ale amorek ten sam mi pasują ogólnie tylko zastanawiam sie nad tym sterowaniem . Druga opcja jest poprostu przerobienie NIVO na sterowanie z kabiny i przednie amorki do liftu.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 22:08

Po co Ci te sterowanie z kabiny, Ci co kupili te amory z manualnym sterowaniem przeważnie ustawili sobie jedną twardość i już więcej tego nie tykali pomijając fakt ze Jankes kiedyś pisał jak po zapindoleniu błotem sterowanie padało. Przerobienie nivo kiedyś mi chodziło po głowie ale nigdzie nie znalazłem infa jak się za to zabrac, nie podjal sie tego nawet nawet nikt za oceanem, jak rozbierzesz czujnik to zobaczysz ze to nie jest zwykly potencjometr tylko uklad scalony z chipem a poza tym wszyscy wywalaja nivo z powodu braku dostepnych pompowanych amorów dedykowanych pod lift
Ostatnio zmieniony 2013-02-12, 22:09 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 22:22

Samo ori Nivo wystarczająco sie wysuwa przy pompowaniu żeby wystarczało do liftu sterowanie potrzebne do obniżenia i podniesienia auta. Nie widzę większego problemu w przerobieniu czujnika na włacznik z kabiny. Miałem cos podobnego w lawecie i tez sam przerabiałem.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 22:26

Samo ori Nivo wystarczająco sie wysuwa przy pompowaniu żeby wystarczało do liftu sterowanie potrzebne do obniżenia i podniesienia auta. Nie widzę większego problemu w przerobieniu czujnika na włacznik z kabiny. Miałem cos podobnego w lawecie i tez sam przerabiałem.
Ale wykrzyż pozostaje ten sam :-) A jak wpadniesz na pomysl jak przerobic NIVO to zrób foto manual, dużo osób jest zainteresowanych :-D

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 22:30

I tak pozostaje bo to auto ma za dużo ograniczeń . Popróbować zawsze można jak ma się gdzie . Lift 2" to żadna rewelacja i niema co z tego wymagać rewelacji . Głównie chodzi oto żeby nie walczyć z wiecznie urywającym się sterowaniem NIVO w terenie a i ułatwić sobie sterowanie amorkami . Z tego co wiem to sa amorki pompowane innych firm do liftu pasujace do EXA
Ostatnio zmieniony 2013-02-12, 22:37 przez PLAYAUTO, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 22:36

Z tyłu amory ograniczają tylko wykrzyż bo resory są dość długie, następnie można go jeszcze zwiększyć poprzez dłuższe wieszaki (najlepiej karabińczyki), habrowanie resorów nie zwiększa wykrzyżu tak dla ścislości ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-02-12, 22:36 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PLAYAUTO
Posty: 417
Rejestracja: 2011-05-04, 20:11
Lokalizacja: Warszawa/Tarnopol

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-12, 22:40

Dzis rozmawiałem z człowieczkiem co zawodowo zajmuje sie zmotami i jest to wykonalne co planuje zrobić . Ale wszystko zalezy od floty jaka zbiorę.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Co sądzicie o amorkach rancho 9000x i xl i sterowaniu

2013-02-17, 03:41

a więc padło na przerobienie NIVO? Cały ten system NIVO to jedna wielka porażka - oczywiście w samochodach, które chcemy używać poza czarnym.

Druga sprawa to instalacja systemu zdalnego sterowania twardością amortyzatorów - a ja się tak po ludzku zapytam... po jaką cholerę ci takie ustrojstwo? no chyba, że masz jakąś lewą kasę i chcesz ją wydać. To co innego...
A więc trochę teorii - w przypadku samochodu z resorami (nawet choćby z tyłu) automatycznie po przerobieniu resorów - tudzież wzmocnieniu poprzez wstawienie dodatkowego pióra - usztywniamy zawieszenie. Amortyzatory w samochodzie tak naprawdę to co mają robić??? ano właśnie - tłumić! przede wszystkim tłumić.

Regulowane amortyzatory przy usztywnionym zawieszeniu nie pracują jak należy - wywalona kasa w błoto. Nawet jak wstawisz tez zestaw to nie zauważysz żadnej różnicy pomiędzy ustawieniami - zwłaszcza z tyłu. Co innego samochód ze sprężynami z przodu i z tyłu - tu już można wstawić takie ustrojstwo żeby zmieniać twardość pracy amorków na czarnym i w terenie - jeśli jednak w terenie szybko nie będziesz jeździł to nie ma sensu czegoś takiego dawać. Według mnie najlepiej wydaną kasą to zakup amorków dobrej firmy, na przykład TrailMaster - raz, że robione z myślą o terenie a dwa wytrzymają o wiele wiecej upalania niż jakieś składane małymi żółtymi rączkami Rancho, Skyjacker czy Superlift jakiś.

Wywal NIVO - w to miejsce wstaw po prostu Trail Master SSV i masz po zawodach - podnosisz tylko dwa cale przeca.

To tyle co ja o tym myślę...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”