Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Blokady EXII

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Blokady EXII

2008-02-08, 16:38

Wrocilem znowu do tematu body liftu na hamerykanskich forach i znalzlem goscia ktory dosc powaznie zmodyfikowal swojego EXII '99 (to miedzy innymi on wyraza opinie ze body lift dziala OK i nic zlego sie nie dzieje a jak uzywa on auta to widac na linku ponizej)

natomiast zainteresowal mnie temat blokad ktore ma zalozone u siebie:

http://www.explorerforum.com/forums/sho ... adid=15264

Powertrax NoSlip Lockers front and rear

I z tego co mi moj angielski jako tako pozwala na zrozumienie wywnioskowalem ze i po czarnym da rade jezdzic z tym :) chyba ze cos nie skumalem :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

manius

Re: Blokady EXII

2008-02-08, 17:05

tylko ze w standarcie to niemozliwe :-/

Powertrax NoSlip Lockers to 100% automatyczna blokada
czyli na przednim moscie >97 nie jezdna
a do tylu nie zamontujesz bo jest lsd

moj angielski jest slaby, ale moze nasi Anglosasi :-P cosik wyczytaja

juz ostatnio doszlismy do wniosku:
z przodu most z 95-97 (z wolnobiezka)
a z tylu otwarty dyfer

no i tak se mysle ze gostek tak ma 8)

EDIT ;-)

wyczailem wlasnie w prospekcie Powertrax ze na tyl maja
Załączniki
PTRAXAPP10 Kopie.jpg
PTRAXAPP10 Kopie.jpg (227.23 KiB) Przejrzano 9129 razy
Ostatnio zmieniony 2008-02-08, 17:18 przez manius, łącznie zmieniany 2 razy.

nemrod

Re: Blokady EXII

2008-02-08, 18:09

no przy tym kursie USD mozna śmiało kupować :D

... tylko ja do siebie na przód nie widzę :(

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-08, 19:00

niespecjalnie mam czas tlumaczyc doslownie, wiec z grubsza:

na poczatku chwali fabryczny Ford 8.8 TracLoc - ze ponoc bardzo dobrze sie spisuje; on wymienil swoj LSD na lockera Poertrax'a przy przebiegu 51.ooo mil i kiedy go wyjmowal nadal dzialal, a tarcze sprzegla mialy na sobie nadal powierzchnie (cierną?).

Powody stosowania Powertrax No-Slip Locker:
- jesli auto jest uzywane na codzien do jazdy normalnej (po asfalcie), No-Slip wydaje sie byc blokada najbardziej "street friendly". Nowy Gearless Locker Detroit'a wydaje sie byc takze dobrym rozwiazaniem na szose, ale potrzebuje specjalnego "lube oil" (jakiegos oleju, ale co to znaczy "lube" - nie wiem :/ ) i pracuje na tarczach sprzegla, ktore teoretycznie zdzieraja sie tak jak tarcze LSD (Detroit twierdzi, ze jego tarcze sa "nie do zdarcia", ale to pokaze czas i testy)
- jest prosty w montazu; nie potrzeba profesjonalnych narzedzi, przyrzadow

Wada jest to, ze jest on "blokada wielkosci pudelka na lunch", wiec z natury jest slabszy (mniej wytrzymaly) od mocniejszych blokad jak np. pelny Detroit.

Montaz prosty. Zaklada sie, ze jest latwy do wykonania w jedna, dwie godziny. Mi sie udalo to zrobic w 4 godziny (poeplnil kilka bledow podczas montazu, przez co czas sie wydluzyl).

Przez kilka pierwszych mil ujezdzania, blokowal i odblokowywal sie ciezko. Bal sie, ze cos zepsulo sie w srodku. Potem, byl pod wrazeniem zachowania na drodze. Jest wszysko co reklamowane (pozytywnie). Podczas deszczu zachowuje sie nienagannie i takze na twardym podlozu; po dodaniu gazu na zakrecie nie blokuje sie. Po jednym dniu przyzwyczajania sie do brania zakretow bez uzywania nadmiernej mocy (gazu), moze szczerze przyznac ze blokada jest niemal niezauwazalna. Nazdwyczajne.

[ Dodano: 2008-02-08, 19:14 ]
Uaktualnienie z czerwca 2007: wykorzystujac jako przewodnik rewelacyjny watek Jefe'sa, ktory opisuje jak zdemontowac przedni dyfer ( http://www.explorerforum.com/forums/sho ... adid=53863 ) zainstalowal blokade Powertrax NoSlip na przoedniej osi. Jak na ten czas, jest ciagle jedyna dostepna blokada przedniego dyfra i gosc sie zmeczyl czekaniem aby inni rozwineli swoje. Musial zablokowac automatyczne dolaczanie przodu na twardym podlozu za pomoca watku http://www.explorerforum.com/forums/sho ... adid=81385
Jesli zdecydujesz sie zrobic to samodzielnie, badz swiadom, ze NoSlip na przod nie jest modyfikacja latwa (w przeciwienstwie do NoSlip'a na tyl). Przedni pierscien przelozenia dyfra (nie wiem czy dobrze przetlumaczylem - "front diffy ring gear", ale niestety z zakresu mechaniki nie mam dobrego zasobu slownictwa ;) ) blokowal "pinion shaft" (tu juz nie mam pojecia jak to przetlumaczyc :/ ), wiec musial wyjac "carrier" i "ring gear" (pierscien przelozenia?) aby wykonac ta modyfikacje dyfra.
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-09, 05:57

Przedni pierscien przelozenia dyfra (nie wiem czy dobrze przetlumaczylem - "front diffy ring gear", ale niestety z zakresu mechaniki nie mam dobrego zasobu slownictwa ;) ) blokowal "pinion shaft" (tu juz nie mam pojecia jak to przetlumaczyc :/ ), wiec musial wyjac "carrier" i "ring gear" (pierscien przelozenia?) aby wykonac ta modyfikacje dyfra.

pinion shaft to atak
ring gear - koło zębate w moście
carrier - do tego mocujemy koło zębate

Zazwyczaj do wstawienia blokady nie trzeba rozbierać mostu kompletnie a wystarczy tylko zdjąć pokrywę jednak przedni most w Explo jest rozwiązany w taki sposób, ze trzeba go do instalacji wyjąć i rozebrać. Gerald pisze wcześniej o wstawieniu blokady z tyłu (tył zajął mu 4 godziny). Gdzieś już wspomniałem o tym, że do przodu można spokojnie założyć blokadę Aussie co zresztą jest jakby kopią Powertrax. Przedni most w IFS Explo ma tak mało miejsca, że nie da się tam wsadzić "pełnej" blokady a tylko coś tak jak on mówi, lunchbox locker - czyli kompaktowy, mały. Po założeniu blokady do przodu należy zmodyfikować włączanie automatyczne napędu 4X4... czyli je po prostu wyłączyć. Przy włączeniu się napędów moglibyśmy mieć kłopoty na czarnym. Reasumując - instalacja blokady z przodu w Explo II - odłączamy automatyczne zapinanie się przodu przy poślizgu tylnych kół. Zresztą tak samo mają się sprawy z Explo I lecz w tym wypadku nie mamy i tak auto 4X4 no i mamy chociaż tą możliwość, że możemy odłączyć sprzęgiełka.

Tak wygląda blokada zainstalowana w Explo II przdni most:
Obrazek

zresztą... trochę żałuję, że kupiłem tego explo od mlodegowafla ;) bo teraz w Chicago namierzyłem 1999 Explo podniesionego 6.5 cala z przednią osią z Bronco - jedyne $4585

bajer...
Ostatnio zmieniony 2008-02-09, 06:29 przez Jankes, łącznie zmieniany 2 razy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-10, 00:27

znajdę, znajdę... ale narazie znalazłem cos co zaciekawi was... bo ktoś pisał, że przód można blokować tylko do 1997...

Detroit Locker 812A020
Axle Model Dana 35
Axle Location Front
Make FORD
Model EXPLORER
Beginning Year 1995
Ending Year 2000
Stock Case Style Open case
Application Notes IFS.

czyli blokada jest i będzie robiła a Detroit to jest to samo co ja mam w moim 94.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

manius

Re: Blokady EXII

2008-02-10, 09:56

. bo ktoś pisał, że przód można blokować tylko do 1997...
to ja pisalem :-P

do 97 podchodzi kazda blokada bo os ma wolnobiezke 8)
po 97 nie moze byc automatyczna poza tym kazda
tylko problem w tym ze nie znalezlismy jeszcze zadnej ktora by podchodzila :-/

temat byl przerabiany TUTAJ
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 09:58 przez manius, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-10, 17:49

manius, w opisie mojej blokady pisze jak byk, że podchodzi do Dana 35 od roku 1995 do roku 2000

z tymi blokadami jest tak, że nie ma różnicy czy koła kręcą w jedną stronę (jak w Explo I) czy w drugą... chodzi tylko o to żeby przerobić załączanie 4X4 tak by się automatycznie nie załączało. Do włożenia tej blokady i tak trzeba wszystko wyjmować. Chyba aż się skuszę i przywiozę tą blokadę ze sobą... nawet zestaw instalacyjny mam a na nim to samo - od 1995 do 2000. Wieć albo coś nie teges z tymi gościami w Summit Racing albo ja coś nie kumam. Pożyjemy, zobaczymy. Spróbuję wstawić ją do swego albo komukolwiek co będzie chętny do eksperymentu.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

manius

Re: Blokady EXII

2008-02-10, 18:36

manius, w opisie mojej blokady pisze jak byk, że podchodzi do Dana 35 od roku 1995 do roku 2000

z tymi blokadami jest tak, że nie ma różnicy czy koła kręcą w jedną stronę (jak w Explo I) czy w drugą... chodzi tylko o to żeby przerobić załączanie 4X4 tak by się automatycznie nie załączało. ....
wydaje mi sie ze to nie ma znaczenia czy jest 4x4xauto czy nie

tu chodzi bardziej o to ze ta automatyczna blokada
działa na różnice obrotów miedzy lewym i prawym kołem
i tu powstaje problem przy jeździe po zakręcie

nie życzę nikomu jak sie wtedy zapnie :eek:

w explo po 97 przednie półośki sa bezpośrednio wpięte w różnice

a w 95-97 prawa półoś jest dzielona tzw. wolnobieżna(12)
jak załączasz napęd na przód to
1 w reduktorze jest dołączana przednia os
2 prawa półośka jest spinana na sztywno
i tu nie ma znaczenia czy różnica działa czy jest zablokowana
bo dopóki nie włączymy przodu nic sie nie dzieje

ale wszystko to opisywaliśmy juz dość szczegółowo
poczytaj dokładniej 8)
Załączniki
234.jpg
234.jpg (112.03 KiB) Przejrzano 9020 razy
tutaj.gif
tutaj.gif (23.87 KiB) Przejrzano 9020 razy
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 18:39 przez manius, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-10, 19:04

hmmm, no właśnie to zapinanie się w zakrętach jest nie bardzo cool. Ja myślę jednak, że skoro inni to zrobili to znaczy, że idzie zrobić. Wiadomo, że z każdym rokiem Explo stawało się coraz bardziej skomplikowane, coraz więcej elektroniki wkładali... no i czasami trudno sobie z tym wszystkim poradzić... ale popatrzymy, zobaczymy.

Empirycznie...
Ostatnio zmieniony 2008-02-11, 06:43 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
wnuczek
Posty: 61
Rejestracja: 2007-09-05, 22:22
Lokalizacja: Polkowice

Re: Blokady EXII

2008-02-10, 23:59

NO WłAśNIE :eek:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Blokady EXII

2008-02-13, 14:12

a jak by wygladalo zamontowanie takiej blokady w EXII ?

http://ford4x4accessories.com/index.php ... oductId=29

nie wlaczona funkcjonuje jak LSD, wlaczona - pelna blokada.. :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

manius

Re: Blokady EXII

2008-02-13, 15:11

myślę ze nie było by problemu :-)
super rzecz :-P elektrycznie sterowana :lol:
za super cenę :eek:
tylko musi mieć 31spline (zębów na półośkach)

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2008-02-13, 19:43

hm a może jakąś przelotkę z 28 na 31 zmotać :P

[ Dodano: 2008-02-13, 19:46 ]
no ale tu jest na 31 ząbali :mrgreen:
http://ford4x4accessories.com/index.php ... oductId=27
Ostatnio zmieniony 2008-02-13, 19:45 przez fotomysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

HAMME

Re: Blokady EXII

2008-02-15, 14:24

Dobra to tu jest 31 zębów
blokada

Zobaczcie czy mam już z Radziem zamawiać czy może jednak lepiej
automytyczny Detroit Detroit

A jeśli mamy zamówić to koledzy eksperci zobaczcie czy są to dokładnie takie modele jak potrzebujemy
Mamy expo 2000, podobno 31 zębów Nie wiem co z przełożeniami chyba 4,56

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”