Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Blokady EXII

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Klubowicz Wielka Stopa
Klubowicz
Posty: 536
Rejestracja: 2012-03-27, 22:13
Lokalizacja: skier-nie-widze

Re: Blokady EXII

2012-11-15, 22:07

a za wielkiej wody to jaki koszt
Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE. wielka stopa

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2012-11-15, 22:49

DamianPiła chyba pisał coś o 700pln ale pewien nie jestem...

Awatar użytkownika
Klubowicz Wielka Stopa
Klubowicz
Posty: 536
Rejestracja: 2012-03-27, 22:13
Lokalizacja: skier-nie-widze

Re: Blokady EXII

2012-11-15, 22:50

dzieki pawle najpierw sprawdze czy funguje u mnie jak dotre do domku
Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE. wielka stopa

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2012-11-15, 23:00

krzysiek740, pewnie nie bo to rzadkość po tylu latach ale zdarza się że tak :)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2012-11-15, 23:05

dokładnie to LSD - Limite slip differential - chodzi o to, że przy normalnej jeździe napędzane jest jedno koło, które z kolei poprzez przekładnię LS przenosi napęd na drugie koło - tarcze cierne są potrzebne do tego, żeby oba koła mogły obracać się z różną prędkością - na przykład w ciasnym zakręcie. Problem z tym mechanizmem jest jednak taki, ze jak jedno koło traci przyczepność (na śliskim bądź kiedy jest uniesione z ziemi) to drugie ze względu na właśnie tarcze cierne nie będzie się obracać - to nie jest więc blokada - blokada powodowałaby to, że to drugie koło napędzałoby samochód niezależnie.

Tarcze do dostania za kałużą - cena to około $425,00-$450,00 - plus ewentualnie uszczelniacze bądź łożyska.

pozdrawiam,
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Blokady EXII

2012-11-15, 23:19

700zł to u dealera w Polsce,sprawdzałem,tydzień czekania.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
404s
Posty: 173
Rejestracja: 2012-07-12, 19:54
Lokalizacja: Wawa

Re: Blokady EXII

2012-11-30, 19:51

Czy do montazu lock righta musze rozbierac caly dyfer , czy wystarczy , ze wydlubie satelity i wysune polosie ?
00 Lim + 3" BFG AT 33"+ Dragon HD 5,5T

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Blokady EXII

2012-11-30, 19:54

trzeba rozbierać co by sie szybko nie wysypało ( bo trzeba regulacje zrobić ) ;-)

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Blokady EXII

2012-11-30, 21:18

Zrób odrazu fotomanuala i zdaj relacje jak się z tym jeżdzi po mieście ;-)

Awatar użytkownika
404s
Posty: 173
Rejestracja: 2012-07-12, 19:54
Lokalizacja: Wawa

Re: Blokady EXII

2012-12-01, 12:21

trzeba rozbierać co by sie szybko nie wysypało ( bo trzeba regulacje zrobić ) ;-)
No ale jak nie rozczepie kola talerzowego z atakiem to co mam regulowac ? Z tego co sie zorientowalem to da sie bez rozbierania calosci .
00 Lim + 3" BFG AT 33"+ Dragon HD 5,5T

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2012-12-02, 23:55

Nie myślę, że uda ci się wsadzić blokadę bez wyjmowania wszystkiego... a przy okazji jak już tam jesteś to może warto łożyska wymienić oraz nowy uszczelniacz ataku założyć. Jeździ się z tą blokadą dość ciekawie - sam jeździłem z taką przez ponad dziesięć lat, ostatnio w Krakowie gdzie jak wiadomo i ciasno jest na ulicach i trzeba nieraz wykonać skręt 90 stopni ze startu zatrzymanego. Strzały, czekanie na blokadę żeby się zapięła... normalna. Kwestia przyzwyczajenia no i wyczucia... Najlepsze jest to, że nawet przód inaczej się zachowuje przy szybkości i w zakręcie - inaczej idzie kiedy masz nogę na gazie a inaczej kiedy ją zdejmiesz. Nie da się wszystkiego wytłumaczyć - niejednokrotnie trzeba wypróbować na własnej skórze.
Ostatnio zmieniony 2012-12-02, 23:58 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

123
Posty: 14
Rejestracja: 2014-09-24, 08:12
Lokalizacja: 3miasto

Re: Blokady EXII

2014-12-01, 19:49

Cześć Pany.
Czytam ten wątek i trochę zgłupiałem.
Czy jest dostępna blokada automatyczna typu Lock Right / Aussie Locker / Spartan Locker / Lokka do mostu z LSD?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Blokady EXII

2014-12-01, 19:54

nie niema jak chcesz
Lock Right / Aussie Locker / Spartan Locker
to załatw sobie most bez lsd lub sam dyfer ;-)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokady EXII

2014-12-01, 20:36

Da się założyć tylko trzeba wymienić kosz...
Ostatnio zmieniony 2014-12-01, 20:37 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Klubowicz Wielka Stopa
Klubowicz
Posty: 536
Rejestracja: 2012-03-27, 22:13
Lokalizacja: skier-nie-widze

Re: Blokady EXII

2014-12-01, 21:34

ja już tez zgłupiałem,marzy mi się żeby było jak w ciężarówce,pstryk i oba kółka idą równomiernie ( razem ),to żeby tak zrobić to most musi być z LSD czy bez ??? wiem że z LSD załącza się automatycznie przy uślizgu,ale żeby samemu ją załączać na sztywno :-/
Używajcie polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE. wielka stopa

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”