Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: body lift exII

2008-06-25, 08:24

Dawid nie dawaj wiecej jak 2" - i tak podniesienie wplynie ci tylko na mniejsze narazenie na obcieranie kol i nic wiecej, a dodatkowy 1" to tez wiecej przerobek ktorych przy 2" nie musisz robic.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-06-25, 15:30

rozmawialiśmy między sobą któregoś dnie o tym, że do dwójki nawet lepiej nie zakładać więcej niż 2 cale liftu budy. Rama w dwójce jest inaczej zbudowana i choć wygląda tak samo jak w jedynce to jest bardziej podatna na skręty i naprężenia, które częściowo przenosi na budę. Podniesienie budy może spowodować pogorszenie współpracy między budą a ramą co spowoduje wyrobienie gniazd mocowania. Manius pisal o tym ale jakos nam umknelo.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-06-26, 19:57

No dobra. 2" na budzie. Grzesiek-jaki koszt? (pw)

Jankes, tak pamietam co Manius pisal dlatego troche zwlekalem,ale jak piszecie ze te 2" nie pourywa mocowan,ani nie spadnie mi buda to ide na to.

Rad-T, wlasnie dlatego chce go podniesc,zeby nie tarl w nadkolach.Pozdejmowalem juz plastiki (to szare cos) bo strasznie mi pociely opony.Daniel widzial co sie narobilo.

Teraz tylko jeszcze mam zagwostke z blokadami,bo teraz to jakies nieporozumienie.Wjezdza pod spore wzniesienia,w blocie tez ladnie idzie,ale potrafi mi zawisnac na byle pagorku.......no ale to nie teraz.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-06-26, 20:28

Dawid... zawisa na byle pagórku? To co? mało liftu czy brak blokady? bo jeśli to jest twój codzienny środek transportu to polecałbym coś załączanego... ale to na oddzielny temat.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-06-26, 22:26

Jankes, brak blokady. Ten samochod raczej po czarnym nie smiga.Czasami jak jest cos gdzies do zalatwienia,a zona wybyla swoim perszingiem.
Brak blokad mnie dobija,bo wszystko gra dopoki jedno z kolek nie zawisnie :-/
Zreszta chyba Tobie tego tlumaczyc nie musze,,, :mrgreen:

[ Dodano: 2008-06-26, 21:41 ]
PS.JAk jedno kolo wisi to czasami cos zazgrzyta i sie zakreci a czasami nie..........wkurza mnie to :-(

[ Dodano: 2008-07-07, 14:43 ]
No to mi Grzesiek wybil z glowy lift na budzie.Teraz mam problem,bo chce go podciac przy nadkolach,ale mi tylnie drzwi przeszkadzaja. :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-07-24, 08:53

dzien dobry wszystkim ;-)


przeczytalem wczoraj jeszcze wszystkie watki o wieszakach ale nie znalazlem 2 informacji (prosze powiedzcie mi), bo :

1. Wajc pisal, ze wymiar wieszakow, ktore montowaliscie jest wiekszy, ktore wymiary przedluzyc z fotki?
2. Te wieszaki montujecie tylko na tylnia czesc resora czyli w sumie zrobic ich trzeba tylko 2?
Załączniki
shakle_zeichnung_158_132_174.jpg
shakle_zeichnung_158_132_174.jpg (49.85 KiB) Przejrzano 3788 razy

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: body lift exII

2008-07-24, 09:07

[ Dodano: 2008-07-07, 14:43 ]
No to mi Grzesiek wybil z glowy lift na budzie.Teraz mam problem,bo chce go podciac przy nadkolach,ale mi tylnie drzwi przeszkadzaja. :mrgreen:
ale w zasadzie czemu ? czemu wybil Ci z glowy .. bo ?

Jankes specjalnie na nasze zyczenie zalozyl temat na forum amerykanskim na ktorym jak wiadomo czesciej sie robi lift na budzie jak nawet nasz sposob z wieszakami.

Wypowiedzieli sie w nim goscie ktorzy naprawde narazaja swoje auta na bardzo duze przeciazenia, wykrzyze etc - upalajac je w gorach, na skalach itd. Zaden z nich nie zauwazyl jakichkolwiek zmian w mocowaniu buda/rama, jakichkolwiek zagrozen ktore by sie z tym wiazaly. Tez dlugo wahalem sie czy robic lift budy, ale to mnie ostatecznie przekonalo... i nie musialem ciac :) a auto zawsze przed sprzedaza jak ktos sobie zazyczy moge przywrocic do stanu zero - zdjac kolki i juz. A po cieciu albo wymieniasz cale blotniki
albo nie wiem.. szpachlujesz/spawasz, etc
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-07-24, 09:55

Radek-chcialem go jeszcze dzwignac zeby mi nie wycieralo nadkoli (juz mam dziury),chcialem wstawic dystanse 45mm na strone itd.
Rozmawiajac z Wajcem doszlismy do wniosku,ze taki lift na budzie bez zadnego dalszego motania nie ma sensu.Nie bede wkladal mostu do przodu itd.
Do konca nie jestem jeszcze zdecydowany co robic,bo martwi mnie ten tylny blotnik ktorego nie idzie wyciac.Lift budy...hmm naprawde nie wiem.W tej chwili skupiam sie na snorklu i zabezpieczeniu wszystkiego co sie da przed woda.
Lift zostawiam sobie na jesien-zima.
Powiedz co Ci dalo te 2" na budzie i jak sie zachowuje samochod? Jak jest z trawersami?
Znajac pare opinii bede mial nad czym myslec.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: body lift exII

2008-07-24, 10:03

32" przestaly mi obcierac gdziekolwiek - jakbym przemontowal nadkola i zdjal plastiki 33" tez by weszlo bez tarcia.

dodatkowo co zyskalem to ze przestalem ryc zderzakami niby to tylko 2" ale zawsze idzie to ciut wyzej.

trawersy nie grozne bo mam kola odsadzone na ET -20 i szersze opony od standardu wiec to co zmienilo sie przez podniesienie auta w sporym stopniu zostalo zniwelowane przez odsadzenie felg i opony.

a czemu chcec wycinac tylny blotnik ? tyl to najmniej problematyczne miejsce w explo przy liftach, kolach wiekszych etc.... chyba ze planujesz wsadzic 35" ... ale jak widzisz u Wojtka tez idzie to zrobic bez wiekszego kombinowania.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-07-24, 10:11

Nie,nie 35" nie wkladam. Juz sie gubie w tym calym motaniu.
Generalnie chodzi mi o zniwelowanie niebezpieczenstwa,ze gdzies mi znowu dobije i nadkole do d...y.Jezeli lift to dystanse 4x45mm bo mam felgi standard (te polerowane).
Nie wiem tez jak wyglada sprawa zuzycia innych podzespolow po podniesieniu.
Wczoraj wymienilem amorki.... :shock: Wygiete,rozciagniete,wybebeszone itd.Nie wiedzialem ze jak go podniose to musze amory wymieniac :oops:
Jezeli up na budzie to co dalej...? Jakie czesci musze przerobic zeby nie bylo tak samo jak z amo?
Wiem,ze truje ale wole sie dowiedziec wczesniej niz pozniej ;-)
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-07-24, 10:15

dzien dobry wszystkim ;-)


przeczytalem wczoraj jeszcze wszystkie watki o wieszakach ale nie znalazlem 2 informacji (prosze powiedzcie mi), bo :

1. Wajc pisal, ze wymiar wieszakow, ktore montowaliscie jest wiekszy, ktore wymiary przedluzyc z fotki?
2. Te wieszaki montujecie tylko na tylnia czesc resora czyli w sumie zrobic ich trzeba tylko 2?
Cytując pierwszą wypowiedź odpowiem chyba na większość... nawet nie wiem jak temat wieszaki powrócił w temacie lift budy... ale nie moge znaleźć miejsca gdzie toto przenieść... zostawmy więc jak jest.
Wieszaki przedłużasz "po długości" - chodzi o dłuższy wieszak. Wymiar na fotce to wymiar jaki potrzeba zrobić. Ewentualnie można go regulować pomiędzy tym co na fotce a tym fabrycznym, żeby uzyskać potrzebną (dodatkową) ilość centymetrów na wysokości. Zakładasz je tylko na tył resoru - przód nie potrzebuje nic ponieważ jest zamontowany na stałe (no, na takim zawiasie powiedzmy).
Temat liftu budy powraca i powraca... a powiem wam, że przez siedem lat jeździłem moją jedynką z liftem budy 1.5 cala do czego dorzuciłem 1.5 cala dłuższe sprężyny i wieszaki plus dodatkowe pióro z tyłu. Hulało na oponach 33".

Dwójka, tak jak Dawida czy Radka po wrzuceniu 2" liftu i podkręceniu przodu plus dłuższych wieszakach z tyłu napewno lepiej prowadzi się w terenie bo ma większy prześwit. Na drodze może być gorzej bo przód nie jest na takie coś przygotowany i jak jest wykręcony na maxa to mogą być kłopoty z półosiami. Dawid - żeby ci nie obcierało dodaj ten lift budy 2" bo to najtańszy sposób na lift dwójki. Wsadzisz wtedy opony 31 czy 32" i będziesz miał auto i w teren i na czarne. Taki lift budy to najlepsze rozwiązanie dla dwójki. Pytałem wielu ludzi co mają taki lift i nikt nie narzekał, że mu się coś popsuło. Ba! jeździłem przecież po wertepach z facetami co mieli do swoich dwójek założone lift 3" i nic... mogę ci dać namiary na conajmniej trzech co przez ostatnie kilka lat śmigają na codzień swoimi Explo z liftem budy... i to nie tylko w teren ale i do pracy.

Według mnie zatem, lift budy dwójki to najlepsze rozwiązanie jeśli chcesz zwiększyć prześwit i założyć większe opony. Jedynka to co innego bo podnieść ją można o wiele prościej.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: body lift exII

2008-07-24, 10:17

przy lifcie 2" musisz opuscic chlodnice, zderzaki podniesc w gore i kilka takich pierdół, ale nie wiaze sie to z mechanika typu zawieszka czy cos....
Ostatnio zmieniony 2008-07-24, 10:20 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-07-24, 10:18

Aaa no to ok.Kurcze..za duzo na raz czlowiek by chcial zrobic. :-/

[ Dodano: 2008-07-24, 09:22 ]
Wsadzisz wtedy opony 31 czy 32" i będziesz miał auto i w teren i na czarne
Andrzej mam juz 32" i dlatego chcialem go dzwignac. Kurcze. Myslec,myslec.... :mrgreen: No nic trzeba fundusze zbierac i do roboty ....
Dzieki za wyczerpujace pomoce naukowe :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: body lift exII

2008-07-24, 10:25

dokladnie tak jak pisal Jankes - u mnie lift siedzi obecnie.... 3 miesiace - niby nieduzo ale wystarczajaco aby od siebie cos napisac, jezdzi sie normalnie - pamietaj ze ja explo uzywam wiecej na codzien jak Ty - smigam nim do pracy po 40 km w jedna strone dziennie wiec robie te 100-150 jak nic kazdego dnia. Przy okazji zaliczam rozne dziwne laski, laczki etc plus wyjazdy typu transpolonia itd. Poza tym ze mam lepszy przeswit, kola nie tra auto nadal prowadzic sie tak jak nalezy :) a teraz po zdemontowaniu tylnego drazka stabilizatora zaczal tez porzadne wykrzyze lapac i dzieki liftowi tylne kola nie napieraja w nadkola czy plastiki....
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: body lift exII

2008-07-24, 10:36

jankes - mozesz moje pytanie przeniesc tutaj:

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... i&start=60

chyba pasuje - faktycznie nie potrzebnie w tym poscie to napisalem, sorry :-|

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”