Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-07, 09:41

alban śmigał na 33 sportem jedynką więc w sohc tym bardziej powinno być OK :) w miarę :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-07, 10:32

trzeba jeszcze pamiętać że simex 33" razem z bieżnikiem ma średnicę 35" :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
tomb2
Posty: 696
Rejestracja: 2009-06-02, 23:36
Lokalizacja: Warszaw/Błonie

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-07, 12:24

dobra przekonali MT 32" i chyba BF nie ma co kombinować :)

pytanie, czy z odejściem/dystansami ?

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-07, 16:44

dobra przekonali MT 32" i chyba BF nie ma co kombinować :)

pytanie, czy z odejściem/dystansami ?
Jach chcesz fabryczne felgi i chcesz normalnie skręcać to dystanse by się przydały ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-07, 16:52

tomb2, Zainwestuj w felgi ET-25. Za tysiaka będziesz miał cztery jak nic.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-07, 18:15

dystanse albo odsadzone felgi to są potrzebne z innego względu - obcieranie to sobie można podciąć co już kolega zamierza... ale skoro i zawiecha i buda podniesiona to ja bym myślał o bezpieczeństwie... przeniesiony w góre środek ciężkości, ale ja tam stryjenka woli :) można i bez... :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
LukMan
Posty: 827
Rejestracja: 2009-10-17, 20:21
Lokalizacja: Kośmidry (Śląsk)

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-07, 21:13

ja jezdze na 33" (285/75/16) fakt, ze BF AT. Felgi ET-25. w malym terenie robia :-D . Latam tak juz od roku , jedyne co zmienilem przez wieksze gumy to tarczki cierne i klipsy "C" :-D
Трактор No.1....

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-08, 08:31

dystanse albo odsadzone felgi to są potrzebne z innego względu - obcieranie to sobie można podciąć co już kolega zamierza... ale skoro i zawiecha i buda podniesiona to ja bym myślał o bezpieczeństwie... przeniesiony w góre środek ciężkości, ale ja tam stryjenka woli :) można i bez... :P
Mi przy 31" 265mm grubość, oryginalne felgi, bez dystansów ocierało, ale o drążek stabilizacyjny jego raczej nie da się podciąć, miałem przez to sporo mniejszy promień skrętu. Oczywiście da się tak jeździć tragedia to nie jest.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-08, 18:54

Do ocierania o drążek można się przyzwyczaić.
33 dadzą radę ale na bank będzie podciąć nadkola a już na zylion procent jak się da dystanse lub odsadzenie felg zmieni.
Ja miałem w swoim założone 33/12,5/15 ale przy mostach "najkrótszych" z automata. A ja miałem manuala - było to nieodzowne ze względu nacierne sprzęgło.
W automacie nie powinno być aż tak to potrzebne ale ruszanie pod górę bez reduktora może katować skrzynkę, a już na pewno z przyczepą lub dużym obciążeniem.
Simex jest większy na pewno ale na 35 zali to bym nie szalał...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-09, 13:32

Witam, Julek1270, ja wyrażę swoją opinie na temat opon Yokohama Geolandar A/T-S G012 które zakupiłem na jesień z zamiarem jazdy całorocznej a i czasem zapuszczenia sie w teren. Wiekszość kupuje BFGoodridge AT, opona bardzo popularna i chyba ponad 30% terenówek na nich jeździ ( dane z czasopisma 4x4 ) i dostępna na całym świecie. Co do Geolandar to jestem bardzo zadowolony są ciche na czarnym (bridgestone dueler były poprzednio i buczały mi) a zimową porą spisują sie świetnie, na mokrym nie ślizgają sie i dobrze trzymają. Owszem naped na4 koła dużo daje nawet na kiepskich oponach ale jeżeli chodzi o przyczepność na śniegu czy hamomowanie to rewelacyjnie sie spisują. Jedynie na oblodzonej nawierzchni włączał mi sie ABS, na sniegu praktycznie wcale. Wiele sobie nawet czasem pozwalałem na tych oponach i nie zwiodłem sie. Nawet wciągnęły mnie pod 300metrowe wzniesienie na leśnej drodze gdzie było 30cm śniegu pod kątem ok 45'. Jak nosiłem sie z zamiarem ich kupna i szukałem opini w internecie to trafiłem na forum Jeep gdzie też je chwalili, a niektórzy jak ty narzekali na BFGoodridge AT. Opona mało popularna i czasem trzeba czekać na sprowadzenie jej przy zakupie, ale warto było i jestem zadowolony. A wiadomo że przy naszych smokach koszt drugiego kompletu to ok 2tyś zł. Może jeszcze ktoś sie wypowie na temat innych opon to coś znajdziesz dla siebie.
Załączniki
Geolandar.jpg
Geolandar.jpg (3.33 KiB) Przejrzano 4469 razy

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-09, 17:22

Panowie nie mieszajmy dwóch systemów walutowych jak to było w filmie.... każda opona zimowa bedzie w zimie lepiej robic niz opona terenowa jaką jest AT.
AT mówi o tym że jest to opona na każdy teren, a więc asfalt, kamienie, piach itp w temperaturach również -30 st C, ale też +30 st C, a więc musi mieć o wiele twrdsza mieszankę niż każda opona zimowa. A to już bardzo wiele w konfrontacji ze zmrożonym asfaltem, czy tez gruntem :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-09, 17:55

to ja tylko powiem że jesienią kupiłem General Graber AT2,z myślą o terenie,ale muszę powiedzieć że zimą na śniegu radzą sobie bardzo dobrze.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
AndyX
Posty: 30
Rejestracja: 2010-09-15, 00:07
Lokalizacja: Barszczewo

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-13, 13:21

Mam pytanie trochę z innej bajki
DOT -data produkcji wg znalezionych opisów:
dwie pierwsze cyfry oznaczają tydzień, a dwie ostatnie rok produkcji - przykładowo 2509 oznacza opony wyprodukowane w 25 tygodniu 2009
OK
a ja mam taki nadruk po DOT:
W2UU 1MX i dalej w następnej sekcji 473
jest to opona Firestone P225/70 R15
jak odczytać datę produkcji?
Niech moc będzie z Wami

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-13, 14:58

47tydzien 2003 ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
AndyX
Posty: 30
Rejestracja: 2010-09-15, 00:07
Lokalizacja: Barszczewo

Re: Opony pośrenie AT/MT

2011-01-13, 18:56

Adrian, dzięki
Niech moc będzie z Wami

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”