Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-19, 20:35

Witam. Jak w temacie poszukuję owego sygnału gdyż nie mogę zapiąć reduktora. Zrobiłem małe dochodzenie i po podaniu tego sygnału do sterownika załącza mi LOW. Chciałbym się dowiedzieć czy ten sygnał idzie bezpośrednio z wybieraka na skrzyni czy z ECU? Może ktoś to przerabiał? A stało się to po przymusowym postoju jakieś 15h w wodzie jak na foto. PS. Jedyneczka nie dała rady mnie wyrwać (stawiam na słabą linę), traktor tylko upalił sprzęgło dopiero koparka po porwaniu 2 linek mnie wyciągnęła, hardcore.
Załączniki
DSC_5839a.jpg
DSC_5839a.jpg (130.1 KiB) Przejrzano 7852 razy

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 00:41

. Chciałbym się dowiedzieć czy ten sygnał idzie bezpośrednio z wybieraka na skrzyni czy z ECU? Może ktoś to przerabiał?
w sumie to czego nie wiesz? 4x4lL włącza reduktor a nie komputer silnika ;) jeżeli nie załączył się LOW to szukaj gdzieś przy reduktorze ;)

Awatar użytkownika
Pietras
Posty: 170
Rejestracja: 2008-02-15, 09:26
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 08:10

a ustawienie Motor shift na znakach jest dobrze w reduktorze? To tez chyba ma znaczenie? może sam Motor Shift jest do bani

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 08:58

Chyba niejasno napisałem. Postaram się konkretniej, a więc:
- reduktor działa
- shiftmotor działa
- auto odpala na P i N
Ale żeby przełączył na 4x4 LOW muszę podać sygnał "N" do sterownika od napędów i wtedy włącza się LOW.
Pytanie brzmi:
Czy ten sygnał że skrzynia znajduje się na N i można zapiąć reduktor pochodzi bezpośrednio z czujnika na skrzyni (był pod woda 15h ale chyba jest nierozbieralny z tym że auto odpala na N wiec niby działa) czy z ECU silnika.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 09:04

podejrzewam pozycjoner na skrzyni. Oczyść wtyczkę, albo zdejmij cały i wysusz porządnie.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 09:29

deeppl, No teraz to faktycznie trochę inaczej zabrzmiało :)

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 15:22

Wtyczkę tego pozycjonera już czyściłem. On jest rozbieralny? Dziwi mnie tylko fakt że można silnik odpalić na P i N oczywiście tylko.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 15:32

A w ogóle w automatach da się odpalić na D 1 2 i R ?
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 15:34

Automata można odpalać TYLKO na P lub N.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 15:35

Dlatego się dziwię że kogoś to dziwi. Dziwne nie? ;-)
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 15:39

Dziwi mnie tylko fakt że można silnik odpalić na P i N oczywiście tylko.
Oj Patryk Patryk.... dziwi deeppl dlatego, że oznacza to dochodzenie sygnału z pozycjonera o P lub N i że w związku z tym może odpalić silnik, ale reduktor nadal nie wie, że skrzynia jest na N i niechce się załączyć :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-20, 15:46

Aaaaaaaaaa...... :-P

A hamulec wciska przy tym?

A skąd wiadomo że shift działa? I reduktor?
Ostatnio zmieniony 2014-03-20, 15:48 przez decania, łącznie zmieniany 1 raz.
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
deeppl
Posty: 104
Rejestracja: 2013-06-21, 01:53
Lokalizacja: Radzymin

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-21, 01:58

Hehe Rad-T dzięki za obronę. Oczywiście jestem świadomy jak się odpala automat i chodziło bardziej o fakt że np na D nie odpala i wszystko jest jak najbardziej OK. Hamulec trzymam a low milczy, shift dobry bo jak podam sygnał N na moduł to załącza i rozłącza bezbłędnie.

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-03-21, 08:31

No teraz to rozumiem.
Tylko nie rozumiem jak to sprawdzasz? Podajesz sygnał na co? Na shift motor? Skąd? Shift zdjęty czy cały czas na reduktorze? Mam rozumieć że kręcenie pokrętłem nic nie daje a podany sygnał daje zmianę? Na AUTO czy na LOW?

Czy podajesz sygnał bezpośrednio i kręcąc przełącznikiem w kabinie zmienia wszystkie położenia a bez sygnału nie?

Kurde zagmatwane to :-P
Patryk
723-371-234

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg

2014-06-22, 10:45

podłączę się tu,wróciłem właśnie z małego wyjazdu,niby wszystko jest ok,ale cuś porobiło mi się z pozycjonerem (tak mi się wydaje),stałem na dość stromym wzniesieniu (przodem w dół) przez około godzinę,najpierw na hamulcu a później silnik wyłączony,wajcha na P i ręczny,jak już ruszyłem przejechałem kawałek,wyjechałem z terenu i stanąłem żeby wyłączyć LOW,no i nie mogłem,wajcha na N,pokrętło w lewo i nie chce się wyłączyć,dopiero jak włączyłem P to się wyłączyło,nie włącza mi się też światło wstecznego biegu tzn włącza się jak wajcha jest pomiędzy R a N,dodatkowo sama wajcha zaczęła ciężko pracować,pytanie-czy regulacja linki może coś pomóc,czy może pozycjoner się "przestawił",a może gdzie indziej szukać przyczyny?
tel. 606414212

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”