Strona 1 z 3
Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-19, 20:35
autor: deeppl
Witam. Jak w temacie poszukuję owego sygnału gdyż nie mogę zapiąć reduktora. Zrobiłem małe dochodzenie i po podaniu tego sygnału do sterownika załącza mi LOW. Chciałbym się dowiedzieć czy ten sygnał idzie bezpośrednio z wybieraka na skrzyni czy z ECU? Może ktoś to przerabiał? A stało się to po przymusowym postoju jakieś 15h w wodzie jak na foto. PS. Jedyneczka nie dała rady mnie wyrwać (stawiam na słabą linę), traktor tylko upalił sprzęgło dopiero koparka po porwaniu 2 linek mnie wyciągnęła, hardcore.
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 00:41
autor: resetx
. Chciałbym się dowiedzieć czy ten sygnał idzie bezpośrednio z wybieraka na skrzyni czy z ECU? Może ktoś to przerabiał?
w sumie to czego nie wiesz? 4x4lL włącza reduktor a nie komputer silnika
jeżeli nie załączył się LOW to szukaj gdzieś przy reduktorze
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 08:10
autor: Pietras
a ustawienie Motor shift na znakach jest dobrze w reduktorze? To tez chyba ma znaczenie? może sam Motor Shift jest do bani
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 08:58
autor: deeppl
Chyba niejasno napisałem. Postaram się konkretniej, a więc:
- reduktor działa
- shiftmotor działa
- auto odpala na P i N
Ale żeby przełączył na 4x4 LOW muszę podać sygnał "N" do sterownika od napędów i wtedy włącza się LOW.
Pytanie brzmi:
Czy ten sygnał że skrzynia znajduje się na N i można zapiąć reduktor pochodzi bezpośrednio z czujnika na skrzyni (był pod woda 15h ale chyba jest nierozbieralny z tym że auto odpala na N wiec niby działa) czy z ECU silnika.
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 09:04
autor: Rad-T
podejrzewam pozycjoner na skrzyni. Oczyść wtyczkę, albo zdejmij cały i wysusz porządnie.
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 09:29
autor: resetx
deeppl, No teraz to faktycznie trochę inaczej zabrzmiało
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 15:22
autor: deeppl
Wtyczkę tego pozycjonera już czyściłem. On jest rozbieralny? Dziwi mnie tylko fakt że można silnik odpalić na P i N oczywiście tylko.
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 15:32
autor: decania
A w ogóle w automatach da się odpalić na D 1 2 i R ?
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 15:34
autor: MirEx68
Automata można odpalać TYLKO na P lub N.
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 15:35
autor: decania
Dlatego się dziwię że kogoś to dziwi. Dziwne nie?
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 15:39
autor: Rad-T
Dziwi mnie tylko fakt że można silnik odpalić na P i N oczywiście tylko.
Oj Patryk Patryk.... dziwi deeppl dlatego, że oznacza to dochodzenie sygnału z pozycjonera o P lub N i że w związku z tym może odpalić silnik, ale reduktor nadal nie wie, że skrzynia jest na N i niechce się załączyć
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-20, 15:46
autor: decania
Aaaaaaaaaa......
A hamulec wciska przy tym?
A skąd wiadomo że shift działa? I reduktor?
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-21, 01:58
autor: deeppl
Hehe Rad-T dzięki za obronę. Oczywiście jestem świadomy jak się odpala automat i chodziło bardziej o fakt że np na D nie odpala i wszystko jest jak najbardziej OK. Hamulec trzymam a low milczy, shift dobry bo jak podam sygnał N na moduł to załącza i rozłącza bezbłędnie.
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-03-21, 08:31
autor: decania
No teraz to rozumiem.
Tylko nie rozumiem jak to sprawdzasz? Podajesz sygnał na co? Na shift motor? Skąd? Shift zdjęty czy cały czas na reduktorze? Mam rozumieć że kręcenie pokrętłem nic nie daje a podany sygnał daje zmianę? Na AUTO czy na LOW?
Czy podajesz sygnał bezpośrednio i kręcąc przełącznikiem w kabinie zmienia wszystkie położenia a bez sygnału nie?
Kurde zagmatwane to
Re: Sygnał "NEUTRAL" niezbędny do włączenia 4x4 LOW zg
: 2014-06-22, 10:45
autor: karolb863
podłączę się tu,wróciłem właśnie z małego wyjazdu,niby wszystko jest ok,ale cuś porobiło mi się z pozycjonerem (tak mi się wydaje),stałem na dość stromym wzniesieniu (przodem w dół) przez około godzinę,najpierw na hamulcu a później silnik wyłączony,wajcha na P i ręczny,jak już ruszyłem przejechałem kawałek,wyjechałem z terenu i stanąłem żeby wyłączyć LOW,no i nie mogłem,wajcha na N,pokrętło w lewo i nie chce się wyłączyć,dopiero jak włączyłem P to się wyłączyło,nie włącza mi się też światło wstecznego biegu tzn włącza się jak wajcha jest pomiędzy R a N,dodatkowo sama wajcha zaczęła ciężko pracować,pytanie-czy regulacja linki może coś pomóc,czy może pozycjoner się "przestawił",a może gdzie indziej szukać przyczyny?