Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Shellby

Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2008-12-05, 13:31

Witam Wszystkich.
Mam pytanko dotyczące prawidłowego korzystania z blokady układu różnicowego(LOW).
Czy mam ograniczoną prędkość, czy można skręcać itp.
Nie chciałbym uszkodzić, a czasem wyjazd na ryby, grzyby w trudnym terenie.
Pozdro

Piotr1963

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2008-12-05, 14:22

a, który rocznik? Generalnie jak włączysz low to pamietaj aby załączyć go na P lub N i z wciśnietym hamulcem. Powinienes uslyszec lekki stuk z tyłu i wtedy zapali Ci sie kontrolka na tablcy. Skręcac możesz, ale nie wolno Ci jeździć na Low po czarnym. Low tylko w bardzo trudnym terenie - błoto, piach, głeboki snieg - ale tu tez pamiętaj o oponkach. Bo ze słabą gumką tez daleko nie pojedziesz - szczególnie po błocku.

[ Dodano: 2008-12-05, 14:24 ]
a co do prędkosci - to im wolniej tym lepiej. Z tego co pamietam to nie wiecej niz 5o km/h, a jak sie myle to ktos mnie na 100% poprawi. Pobuszuj też po forum bo gdzies to juz było wałkowane lecz z tego co pamietam nikt tego nie poukładal w jeden watek.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2008-12-05, 14:58

Z tego co pamietam to nie wiecej niz 5o km/h
prędkość jest ograniczona przełożeniem. Możesz gnac szybciej tylko że obroty silnika będą dochodziły do maxa... :shock:
Szkoda reduktora. Jak możesz jechac 80 w terenie to wystarczy 4x4 bez reduktora, tam gdzie potrzebny reduktor to więcej niż 40 i tak nie pojedziesz :)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2008-12-05, 20:23

Witam Wszystkich.
Mam pytanko dotyczące prawidłowego korzystania z blokady układu różnicowego(LOW).
Czy mam ograniczoną prędkość, czy można skręcać itp.
Nie chciałbym uszkodzić, a czasem wyjazd na ryby, grzyby w trudnym terenie.
Pozdro
hmmm, albo za duzo wypilem albo cos jest nie tak

blokada mechanizmu roznicowego nie ma nic wspolnego z przelozeniem LOW.

blokada mechanizmu roznicowego spina obie osie na sztywno co powoduje, ze krecic sie beda na raz i podawac naped na dwa kola na osi.

przelozenie LOW to "wolniejsze" przelozenie reduktora pododujace podanie mniejszej predkosci obrotowej na waly i przez mosty na kola.

byc moze istnieja takie rozwiazania gdzie wlaczenie zredukowanego przelozenia zapina dodatkowo blokade mechanizmu roznicowego ale w EX tego nie ma.

a co do predkosci to faktycznie na LOW jest mniejsza niz na HIGH mniej wiecej o polowe (przy tych samych nastawieniach silnika i skrzyni biegow)

a i co do jazdy na LOW to tak samo jak na HIGH unikac nalezy jazdy po podlozu o duzej przyczepnosci bo EX nie ma Centralnego mechanizmu roznicowego i zapiecie napedow jest "na sztywno"

w razie zagmatwania prosze o pytania.... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2008-12-05, 20:24 przez piotr_z, łącznie zmieniany 1 raz.
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2008-12-05, 23:07

Też coś mi się nie zgadzało ale ogólnie wiedziałem, że chodzi o spięcie całości do jazdy w trudnym terenie... na normalnych wiejskich drogach czy leśnych duktach nie ma potrzeby zapinania 4LO - chyba, że mamy przed sobą jakąś większą kałużę do pokonania lub jakieś grząskie podłoże.

Nie wybierałbym się jednak na takie wycieczki w pojedynkę... chyba, że masz jeszcze do tego założoną blokadę przynajmniej na jednej z osi no i wyciągarkę... bo może być tak, ze będziesz zmuszony szukać ratunku u jakiegoś gospodarza z ciągnikiem.

:eek:

powodzenia,
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2008-12-09, 00:04

blokady układu różnicowego

w sumie ro mozna by przyjąć ze explo w momencie zapięcia napedów włacza blokadę cntralnego mechanizmu różnicowego, co było by godne, bo takowego nie posiada :D
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2008-12-09, 08:53

blokady układu różnicowego

w sumie ro mozna by przyjąć ze explo w momencie zapięcia napedów włacza blokadę cntralnego mechanizmu różnicowego, co było by godne, bo takowego nie posiada :D
a dokladnie rzecz ujmujac to blokuje ten "centralny mechanizm roznicowy". EX ma w koncu jego namiastke :-D
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2013-04-13, 19:20

na HIGH unikac nalezy jazdy po podlozu o duzej przyczepnosci
W takim razie, jadąc po trochę, okresowo śliski asfalt (mam na myśli okres zimowy) mogę czy nie powinienem używać takich ustawień napędu ???
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2013-04-13, 19:43

Jak jest ślisko tylko miejscami, to jednak nie powinieneś jeździć na spiętym reduktorze. Najlepiej zrób sobie włącznik do "legendarnego brązowego kabelka" i załączysz zawsze wtedy kiedy będzie ci niezbędne spięcie tyłu z przodem.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2013-04-13, 20:21

W naszym przypadku HIGH to swietna sprawa zimą bo i możesz jechać nawet ponad 100km/h. Niektóre nowe auta 4x4 mają blokadę do jakiejś tam predkość.
Używam tego zimą. Nawet jakbyś załączył 4x4 w czasie deszczu też nie powinno zaszkodzić. Wystarczy zobaczyć jaki jest uślizg na mokrym nawet zwykłej osobówki, tzw płyta poślizgowa.
A co do jazdy na reduktorze to raz przejechałem sie 70km/h ale z odłączonym przodem (odłączony brązowy kabelek), niezły gwizd reduktora :-D
A co do włącznia czy wyłączania samemu napędu 4x4 jak jest ślizgo to możesz nie trafić. :-? Jak już wpadniesz w poślizg to raczej nie zdążysz właczyć napędu. Wiesz,że asfalt może być 'czarnym lodem'.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2013-04-13, 20:34

Ok, w takim razie jak się powinno postąpić w następującej sytuacji: zimą jadę boczną zaśnieżoną i śliską drogą, dojeżdżam po górkę do skrzyżowania z drogą odśnieżoną, czarną i mam skręcić w lewo. Jadę na HIGH a następnie...???
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2013-04-13, 20:40

W takiej sytuacji nie zastąpiony jest włącznik "br. kabelka".
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2013-04-13, 20:49

Ok, w takim razie jak się powinno postąpić w następującej sytuacji: zimą jadę boczną zaśnieżoną i śliską drogą, dojeżdżam po górkę do skrzyżowania z drogą odśnieżoną, czarną i mam skręcić w lewo. Jadę na HIGH a następnie...???
W czasie jazdy możesz wł/wyłączyć HIGH. Ale bardzo u nas sprawdza się funkcja AUTO. Jezdzisz na tyle a przód dopina w razie uslizgu.
Wit.rys podam ci przykład na sobie, jak nie miałem tzw brązowego kabelka u siebie i możliwości samego napędu nas tył. Normalnie użytkujesz na AUTO i nawet nie zwracałem tak uwagi na uślizg. Samochówd zawsze sie prowadził po lini nawet na zakretach.
Kiedy odłączyłem AUTO to zwłaszcza na mokrych i śliskich rondach zobaczyłem jak było pomocne. Na samym tyle, czy na rondzie, czy wyjściu z niego i dodaniu więcej gazu samochód był ciężki do opanowania i od razu wpadał w poślizg i zarzucał tyłem.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2013-04-13, 20:51

Ale... nawet jak będę miał taki prztyczek, to kiedy powinienem go użyć ? Jeśli zrbię to jeszcze na śliskim, to nie wyjadę na asfalt, a jeśli zrobię to zbyt późno to "po ptakach" ???
A co się stanie, jeśli spokojnie wyjadę z drogi śliskiej używając HIGH na asfalcik, a tam kliknę i wyłączę to ustawienie ?
A przy okazji, mogę klikać w czasie jazdy ?
Ostatnio zmieniony 2013-04-13, 20:52 przez wit.rys, łącznie zmieniany 1 raz.
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Jak jeździć z blokadą ukł. różnicowego?

2013-04-13, 20:57

Ten pstryczek to w wersji SOHC sam napęd na tył. Bo tam jest niby sam na tył ale w razie uslizgu zapnie ci na 4koła. Ja używam ten wyłącznik jak chcę polatać bokiem czy pokręcić kółka.
Może ci się teraz to wydaje dziwne i tajemnicze, ale nie jest tak że zaraz coś po ptakach. I na suchym też opony się ślizgają. Ten brązowy kabelek to jest modyfikacja indywidualna i orginalnie czegoś takiego nie było.
Ostatnio zmieniony 2013-04-13, 21:00 przez Susel_125, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”