Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

"Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-06-11, 23:53

A więc temat może trochę na wyrost ale nie da się ukryć, że nasze jedynki i dwójki niestety starzeją się i wcześniej czy później będziemy zmuszeni przesiąść się na coś nowszego... i oby to był Explorer!

ZACZNIJMY OD LIFTU...

Dla zatwardziałych off-roadowców niestety jedynka w dalszym ciągu pozostaje najlepszą bazą do przeróbek - w miarę łatwo jedynkę podnieść. Dwójka, ze swoim przednim niezależnym zawieszeniem już stwarza pewne problemy (a do tego jeszcze te drążki skrętne!). A co dopiero trójka gdzie każde koło jest zawieszone niezależnie. W tym wypadku najlepiej wiec w celu uzyskania tych "paru" extra centymetrów potrzebnych do założenia większych opon to instalacja liftu budy bądź instalacja podkładek pod (nad) sprężyny. Lift budy nie jest tak drogi a i nie stwarza zbyt wielu problemów montażowych. 3" jak najbardziej wystarczy by założyć opony 33" na oryginalnych bądź też odsadzonych felgach. Podkłądki nad sprężyny też nie sprawią dużych problemów montażowych. Zestaw podkłądek to dwie na przód +3" i dwie na tył +2.5". Więcej z tyłu nie da się założyć. Patentowane też były dłuższe sprężyny australijskiej firmy King Springs ale przednie nie wytrzymywały obciążenia. Takich możliwości liftowych pozazdrości nam niejeden właściciel heepa. Na początek więc dotknęliśmy tematu liftu - w dalszej części będę dodawał informacje o blokadach... bo takowe możliwości też istnieją.
Ostatnio zmieniony 2011-06-12, 01:17 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

MoC

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-06-12, 00:07

Świetnie że ktoś kto się zna napisze co i jak. Sam osobiście powolutku robię coś w mojej III bo niestety brak stałych środków finansowych to mocno utrudnia, ale myślę że i w końcu lift się pojawi :).

No i mam nadzieje że więcej właścicieli trójek sie zdecyduje na przeróbki, amerykańskie forum pokazuje że da się a i efekt jest świetny.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-06-12, 00:22

wszystko się da... kwestia chęci no i oczywiście pieniędzy.

Na załaczonych fotkach dwie z podniesionych trójek...
Załączniki
truck001.jpg
truck001.jpg (177.25 KiB) Przejrzano 17049 razy
P1010027.jpg
P1010027.jpg (184.66 KiB) Przejrzano 17049 razy
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-06-12, 01:22

Pierwsza z trójek z powyższych fotek ma założone właśnie podkładki nad sprężynami. Przód 3", tył 2.5". Opony to 285/75/16 na felgach DC-1.

Na zdjęciu podkładki oraz zestaw do podniesienia budy.
Załączniki
Spacers2.jpg
Spacers2.jpg (27.12 KiB) Przejrzano 17050 razy
aaa.jpg
aaa.jpg (83.89 KiB) Przejrzano 17048 razy
Ostatnio zmieniony 2011-06-12, 01:34 przez Jankes, łącznie zmieniany 3 razy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
FOX
Posty: 397
Rejestracja: 2010-10-18, 23:20
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt: Strona WWW

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-06-12, 21:36

fajne te trójeczki brakuje u nas takich zabawek
catch me rollin in my Explorer

Awatar użytkownika
Albański Góral
Posty: 242
Rejestracja: 2008-04-15, 13:53
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-06-12, 22:40

mam nadzieje że wątek bedzie kontynuowany. Myslałem o podniesieniu ale tylko na 2"
Nie jeździj rowerem po balkonie.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-06-13, 01:36

2" - całkiem możliwe - podkładki są robione na 2" też. Prostsze i lepsze jest takie rozwiązanie niż montaż liftu budy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Albański Góral
Posty: 242
Rejestracja: 2008-04-15, 13:53
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-07-04, 14:58

będzie dalszy ciąg? :-P
Nie jeździj rowerem po balkonie.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-07-04, 18:30

Wątek jak najbardziej może być kontynuowany - czekam na pytania. Nakreśliłem ogólny zarys możliwych rozwiązań - możemy drążyć temat głębiej - chciałem ppo prostu zasugerować, ze coś takiego jest możliwe i że zostało zrobione i sprawdzone.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Albański Góral
Posty: 242
Rejestracja: 2008-04-15, 13:53
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-07-07, 08:41

To mi jak mógłbyś przyblizyć lift 2" co i za ile?
Troche szukałem na amerykańskim forum, przeglądałem foty ale bez znajomości fachowego słownictwa połowy nie zrozumiałem. dzieki że Ci się chce.
Nie jeździj rowerem po balkonie.

MoC

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-07-07, 15:44

Też interesuje mnie ile to może kosztować, taki lift 2'' na podkładkach.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-07-07, 19:24

A więc trochę więcej informacji na temat liftu do trójki.

Jeśli ktoś zdecyduje się na instalację liftu budy to zestaw taki jest dostępny od ręki (+3") za około 1150,00zł (wysyłka w cenie). Zestaw będzie wymagał małych przeróbek przy instalacji uchwytów zderzaka a także przeróbki haka jeśli takowy jest fabrycznie zainstalowany (chyba, że ktoś zechce hak zachować w pozycji w jakiej teraz jest). Instrukcja montażu jest oczywiście dołączona do zestawu.

Podkładki pod spręzyny są dostępne na zamówienie - zazwyczaj instaluje się podkładki w zestawie 2.25" z przodu oraz 1.75" z tyłu co ogólnie daje około 3" liftu. Podkładki są robione na zamówienie więc można zamówić różne wysokości praktycznie od 0.5" do 2.25". Nie zaleca się montażu podkładek wyższych niż te, o których mówiłem ze względu na zbyt duże obciążenie górnych wachaczy z przodu. Zestaw podkładek kosztuje około 1400,00zł (wysyłka w cenie) i podejrzewam, że pierwsza osoba, która je zakupi zechce pomysł opatentować i zacząć robić kopie bo chętnych zapewne znajdzie się więcej. Po zainstalowaniu podkładek należy ustawić zbieżność.

Przy instalacji podkładek górne wachacze przednie pracują pod dość wysokim kątem - dostępne wiec są górne wachacze pod lift (z unibalem) robione także na zamówienie. Koszt wachaczy jest dość wysoki (2300,00zł) ale na pewno zwróci się po jakimś czasie - gdyz nie będziemy musieli wymieniać zużywających się w szybkim tempie sworzni.

Zdjęcie wachacza w załaczeniu - proszę o pytania w razie jakichkolwiek niejasności.
Załączniki
upperarm6.jpg
upperarm6.jpg (105.89 KiB) Przejrzano 16745 razy
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-09-06, 20:05

Ja byłbym chętny na zakup zestawu liftowego do III
pod warunkiem że znajdzie się jeszcze jeden chętny (koszta)
napisz proszę ile twoim zdaniem da się podnieść III bez wymiany wachaczy itp.
chciałbym poprzestać na samych tulejach

EX II miałem podkręconego na drążkach tylko chyba (takiego kupiłem)
i było to w zupełności wystarczające


EX III niestety ma nisko puszczoną ramę do tego mam zamontowane progi-stopnie do wsiadania (nawet dobrze bo trochę maskują tą ramę)

Chce zamontować oponki BF gudriś AT (miałem w EXII) bo uważam że są rewelacyjne a do tego potrzebny jest lift bo bez liftu będzie wyglądał niezaciekawie


chętni do spółki proszeni o kontak piotrek16v@wypas.pl
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-09-06, 22:06

Jeśli znajdzie się drugi chętny to na pewno będzie ci lżej na kieszeni jeśli chodzi o wysyłkę.

Podnieść możesz o 2.25" z przodu, 1.75" z tyłu co powinno dać ci około 3" liftu i wyrównać samochód w relacji przód/tył.

Opony? no tu już od ciebie zależy co tam włożysz... standardowo 285 musi wejść po lifcie... z tym, ze musisz założyć inne felgi (bardziej wysunięte na zewnątrz) bądź dystanse.
Ostatnio zmieniony 2011-09-06, 22:09 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
piotrek16v
Posty: 379
Rejestracja: 2007-10-22, 16:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

2011-09-08, 12:13

felgi to Twoim zdaniem jakie powinny mieć ET ?
chciałbym stalowe typu mangels czy jak to się tam pisze

np takie tylko może czarne
http://moto.allegro.pl/felga-stalowa-sr ... 07122.html
Był EX II 1997 4.0 SOHC
Był EX III 2005 4.0
zdrada Cherokiee 93 4.0 do zabawy w terenie

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”