Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-12, 22:02

Pewnie spaw-lock :-D
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-13, 04:07

Hamme zakładał nie ARB a E-Locker - a to jest różnica bo to pełny elektryk. A tak prawdę mówiąc to do tylnego mostu da się założyć blokadę niezależnie od tego czy ma się LSD czy też nie. Nikt mi nie powie ze nie da się... Po prostu trzeba mieć pojęcie jak to działa i wiedzieć jaki ma się most i którą blokadę zamówić. Kosz przy niektórych bolkadach i tak wywalasz przecież...
Ostatnio zmieniony 2013-08-13, 04:44 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
404s
Posty: 173
Rejestracja: 2012-07-12, 19:54
Lokalizacja: Wawa

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-13, 06:55

Hamme zakładał nie ARB a E-Locker - a to jest różnica bo to pełny elektryk. A tak prawdę mówiąc to do tylnego mostu da się założyć blokadę niezależnie od tego czy ma się LSD czy też nie. Nikt mi nie powie ze nie da się... Po prostu trzeba mieć pojęcie jak to działa i wiedzieć jaki ma się most i którą blokadę zamówić. Kosz przy niektórych bolkadach i tak wywalasz przecież...
Daj jakiegoś linka do blokady dedykowanej do mostu z lsd.
00 Lim + 3" BFG AT 33"+ Dragon HD 5,5T

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-13, 21:51

Mamy przynajmniej pięć opcji pełnych blokad do mostu Ford 8.8. Google jest najlepszym źródłem według mnie do wyszukiwania ponieważ różne sklepy on-line mają różniące się między sobą numery części tych blokad oraz rózne ceny. Zaznaczam pełnych blokad co znaczy, że instalując takową blokadę pozbywasz się kosza kompletnie.
I tak, najlepszym wyjściem byłoby zainstalowanie blokady ARB choć do tego trzeba wydać jeszcze pieniądze na kompresor. Eaton E-Locker jest też dobrą blokadą ponieważ sterowana jest elektrycznie. Detroit Locker, Grizzly Locker lub OX Locker to następne trzy blokady, które możesz zainstalować w moście z LS. Oczywiście jeśli zechcesz zainstalować blokadę kompaktową - po naszemu "Lunchbox locker" to będziesz niestety zmuszony wymienić też kosz na inny chociaż słyszałem gdzieś, że Powertrax robi blokadę, która wchodzi do kosza z LS... nie powiem, nie widziałem tego jeszcze. Poza tym Spartan robi kompaktową blokadę do otwartego mostu.

Ludziska narzekają na kosze w moście Ford 8.8 choć prawdę powiedziawszy nigdy nie miałem z tymi mostami kłopotów.

Jakbyś potrzebował więcej informacji na temat modeli blokad jakie możesz użyć w moście 8.8 z Limited Slip to daj znać... zdjęcie blokady E-Locker w załączeniu...
Załączniki
Elocker.jpg
Elocker.jpg (28.15 KiB) Przejrzano 5341 razy
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
404s
Posty: 173
Rejestracja: 2012-07-12, 19:54
Lokalizacja: Wawa

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-14, 06:28

Być może po wyjęciu kosza mosty są takie same . Mam tylko wątpliwości co do długości frezów na półosiach . Czy ktoś jest w stanie sprawdzić jak to jest z różnicą tych mostów LSD vs OPEN .
00 Lim + 3" BFG AT 33"+ Dragon HD 5,5T

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-15, 05:14

Nie ma żadnej róznicy - 31 frezów na półosiach, lewa jest o około 3" dłuższa od prawej.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
404s
Posty: 173
Rejestracja: 2012-07-12, 19:54
Lokalizacja: Wawa

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-18, 09:57

Jedno jest pewne po moich testach . Ex z blokadą robi w terenie tak , że szczena mi opada za każdym razem jak gdzieś wjeżdżam na wykrzyże albo na żwirownie . Z otwartym mostem słaba jazda . Założenie blokady tyłu jest z pewnością najwydajniejszą przeróbką jaką można zastosować w exie w celach offroadowych .
00 Lim + 3" BFG AT 33"+ Dragon HD 5,5T

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-18, 17:29

No właśnie, ja zauważyłem, po zamontowaniu blokad w moim zielonym, ze jazda w terenie dla tego samochodu to jak spacer po parku... Bez szczególnych trudnosci pokonuje wszelkie nawet najbardziej wyszukane nierówności terenu... na przykład tak jak na zdjęciu...
Załączniki
P1020773.JPG
P1020773.JPG (108.07 KiB) Przejrzano 5248 razy
Ostatnio zmieniony 2013-08-18, 17:43 przez Jankes, łącznie zmieniany 1 raz.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-18, 17:51

Mnie najbardziej boli prześwit w ExII akurat :-/

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Blokada mostu ARB

2013-08-19, 15:41

Mnie najbardziej boli prześwit w ExII akurat :-/
no i nie ma niestety sposobu aby to poprawić chyba, że wywalisz kompletnie przedni most i zastąpisz go prostym mostem (na przykład Dana44). Do tego niezależne zawieszenie przodu wcale nie pomaga przy wykrzyżach (praktycznie zero).
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

ADAŚ 4X4
Posty: 13
Rejestracja: 2009-11-27, 22:22
Lokalizacja: gdańsk

Re: Blokada mostu ARB

2013-09-11, 21:15

Witam ... od 5 lat mam blokadę ARB , z przodu w danie 35 -blokadę ARB <RD 102> a z tyłu w ford 8,8 <ARB RD 81> i jestem zadowolony z nich choć ostatnio zmieliłem satelitę z przodu , :cry: , z mojej winy bo na zapiętym przodzie wyskoczyłem w powietrze i było dup i po wszystkim . Pozdrawiam . ADAŚ 4X4
NISSAN PATROL K-160 33" FEDIMA
FORD EX I 4.0 AUTOMAT + LPG
35" silwerki + 2 x ARB przód i tył
+ zmiana przełożeń mosty i reduktor

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”