Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-13, 20:28

W zwiazku z tym,ze zaczalem moja przygode z 4x4 mam takie male pytanko;ile moze sie przechylic moje ex tak,zeby sie nie kopyrtnal?Ostatnio sie wystraszylem gdy wiechalem w row i zobaczylem jaki jest przechyl :eek: Wiem ze od strony kierowcy (ze srodka pojazdu) wyglada to troche bardziej przerazajaco no ale troche mokro mialem.Nie mam zadnego towarzysza do wypadow w teren wiec musze uwazac co robie,zeby gdzies nie utknac itd,no i sie nie przewrocic na boczek. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-11-03, 08:45 przez Dawid, łącznie zmieniany 1 raz.
smartpar.pl

BATORY
Posty: 458
Rejestracja: 2007-07-09, 21:12
Lokalizacja: Chełm

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-13, 20:36

To weź towarzyszkę :x , zawsze to raźniej ;-) - a i przechylać się wtedy można i obracać nawet :oops: :x
Ostatnio zmieniony 2008-01-13, 20:37 przez BATORY, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-13, 20:47

he he no tak...... poturlac to sie z nia moge gdzies na lace,bo ona do ex to tak nie za bardzo.Boi sie jezdzic w ciezkim terenie. :mrgreen:
smartpar.pl

manius

Re: ile mozna?

2008-01-13, 21:36

....ile moze sie przechylic moje ex tak,zeby sie nie kopyrtnal?
to zależny od wielu czynników miedzy innymi od środka ciężkości
-załadunek
-opony
-prędkość

źródła podają (http://www.nhtsa.dot.gov/)

dla Ford Explorer 4.0 V6 standard
-średni rozstaw kol 1488mm
-środek ciężkości 671mm

kąt przewrotu/wywrotki wynosi 46,9° :eek:

hehe
wyczytałem ze kierowca już przy 25/30° ma "mokro w portkach " :x
a do 47° jeszcze daleko

są na rynku instrumenty mierzące pochyl przód/tył i w bok 8)
Załączniki
M1.jpg
M1.jpg (3.1 KiB) Przejrzano 5718 razy
Navara.gif
Navara.gif (13.64 KiB) Przejrzano 5718 razy
Ostatnio zmieniony 2008-01-13, 21:52 przez manius, łącznie zmieniany 5 razy.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-13, 22:45

z doświadczenia: moje explo nie wywróciło się przy około 45 stopniach (mierzonych takim właśnie "mierzaczem")
może było trochę więcej może trochę mniej, ale ja miałem cieplutko... wrażenie jest koszmarne....
być może uratowało mnie to że przychył był na prawą stronę, a ja miałem dodatkowo po lewej (oprócz siebie, zbiornika paliwa) jeszcze hilifta :eek:

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-13, 23:02

Koło na dachu w takim przypadku to zły pomysł...

..tak jak u mnie :mrgreen:
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-13, 23:08

dokładnie, to zły pomysł, ale lans jest najważniejszy... :-D

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-13, 23:15

lans -bans ... ale mnie chodzi o miejsce na inny szpej w bagarianie...

Jak wcisne koło 33/12,5/15 cali do niego to juz mi tylko rękawiczki robocze wejdą.

a tu trzeba liny, szekle, zblocza, oleje, 3 skrzynki narzędzi, gumiaki i cholera wie jeszcze co - ze sobą zabierać w teren...

dziś gdyby nie przepastne czeluście mego pojazdu nie wytargali byśmy za nic jednej Dyskoteki z opresji...
nie mówiąc o tym że siekierka była nieodzowna bo albo szyba leci albo siekierka w ruch

wesoło było ... (zapodam linki jak będzie już w necie relacja z wypadu poorkiestrowego)

reasumując - jedyne rozsądne (idąc na kompromis) miejsce to dach.

koło kołem... ale syto wypakowany bagażnik wyprawowy na dachu to dopiero zabawa na trawersach i sranie po galotach :lol:
Ostatnio zmieniony 2008-01-13, 23:19 przez alban, łącznie zmieniany 1 raz.
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-13, 23:19

No to niezle.Juz myslalem,ze mnie panika laika ogarnela,ale nie......stare wyjadacze :mrgreen: tez sie wystraszyli.
Dzieki teraz moge srac w gacie ze spokojem. :mrgreen:

[ Dodano: 2008-01-13, 22:28 ]
to zależny od wielu czynników miedzy innymi od środka ciężkości
No tak,ale ja mam go mocno ''do gory'' no i oponki inne.
Pewnie sie dowiem dopiero jak sie przechyle za mocno :-D
smartpar.pl

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-13, 23:47

lekarstwem (choć nie dającym 100% pewności) jest poszerzenie auta..

mam na myśli odsadzenie kół - albo na felgach lub na dystansach
to wiąże się z poszerzeniem nadkoli itd. itd.

przeróbkom nie ma końca... :-D
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-14, 00:02

ale lans jest najważniejszy... :-D
lans -bans ... ale mnie chodzi o miejsce na inny szpej w bagarianie...
ale i tok chodzi obalans :-P
a kąt kątem a jak sie jeszcze bujnie :shock:
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: kąt przewrotu / wywrotki, ile można?

2008-01-15, 17:31

wszystko zależy też od momentu... najczęściej jest tak, że jak się przechylasz to teren jest nierówny i raz może to być 30 stopni a za moment już 50 i to z dużym bujnięciem... i nie ma bata... lecisz.

Podniesiony ma mniejszy kąt wywrotki bo podniesiony jest środek ciężkości... choć przy podniesieniu budy jest gorzej. Szersze koła, szerszy na oponach, to dodaje do tego, że jakoś sobie radzimy i nieraz w sytuacjach zdaje się bez wyjścia przejeżdżamy. Nie raz byłem świadkiem takich akcji kładzenia samochodu na boku... przyjemnie to nie wygląda no i nie obejdzie się bez wizyty u blacharza...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”