Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

Kalenica IV

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Kalenica IV

2008-04-08, 19:43

Wojtek... jakbyś miał 4.56 i troszkę więcej liftu i wyciągarkę to napewno i lepsze miejsce byś zajął... ale 11 jest jak najbardziej satysfakcjonujące.
:sugoi:

Daniel - następny zderzak zaprojektuj dla Wojtka i to taki, żeby wytrzymał zawiśnięcie Explo na linie wyciągarki.
:eek:

Dla mnie normalnie czad! Gratuluję odwagi... jak mówiłem Wojtkowi przed rajdem... mimo dobrze wypasionego auta nie ryzykowałbym wyprawy na taką imprezę...

jestem chyba mięczak ale na wszystko jest pierwszy raz, nie?

Jeszcze raz - :pada:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: Kalenica IV

2008-04-08, 19:54

Dla mnie normalnie czad! Gratuluję odwagi... jak mówiłem Wojtkowi przed rajdem... mimo dobrze wypasionego auta nie ryzykowałbym wyprawy na taką imprezę...
hahaha.. a ja jak przeczytałem opis rajdu i obejrzałem fotki to pomyślałem, że chyba tylko Jankes ma auto na taki rajd :-D

a to jednak auto tylko dla lansu ;) [żart oczywiście]
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Kalenica IV

2008-04-08, 20:26

:roll:

powiem tak: pewnie pierwszy wyjazd "Zielonym" wyprostuje mój punkt widzenia. Byłem nieraz w opałach... jestem jednak trochę zastały - nie wyjeżdżałem nigdzie od dwóch lat...

budowałem "zielonego" tak, by wytrzymał możliwie jak najwięcej - przełożenia 4.10, blokady przód i tył, 6" liftu no i zajerzyste fele i opony, wyciągarka z przodu...

a jak to wszystko sprawdzi się w terenie, zobaczymy... napewno zobaczymy.

Czasem to nie tylko wypasiony samochód cos znaczy... kierowca też jest ważny w tym wszystkim... i tu duża piątka dla Wojtka... bo mimo braku blokady z przodu i wyciągarki zajechał wysoko bo na 11 miejsce.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Kalenica IV

2008-04-08, 22:31

3.73? :eek:
Skoro 3.73 wytrzymuje takie opony i traktowanie, to jestem pelen podziwu, a zarazem uspokojony, bo balem sie ze zwiekszeniem o 1" srednicy kola nadwyrezam elementy napedowe.... ale widze, ze one spokojnie wytrzymuja 32" MT w pelnym eXtremie :thumbup: fajnie :-)
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Kalenica IV

2008-04-09, 00:19

Witam!
No to może i ja kilka słów.

Najpierw podziękowania dla Wojtak za umożliwienie startu z nim...
Następnie załodze drugiego i ostatniego pojazdu w rajdzie spod znaku FORDA za świetny klimat i nieopisaną współpracę dwóch FORDÓW.

Rajd (z mego doświadczenia) nawet w klasie EXTREAM nie należał do łatwych, a nawet można by powiedzieć że jak na EXTREAM poprzeczka była wysoka z tendencją zbyt wysokiej. Były miejsca bowiem że nawet podłubane samuraje (najlepsze auta na przeprawy-szczera i bolesna prawda) nie dawały rady.
Ogromne znaczenie miała technika jazdy i doświadczenie zarówno kierowców jak i pilotów. Wielokrotnie widać było, że auta "dobrze" przygotowane były nieumiejętnie obsługiwane, co prowadziło często do ich usterek i ZNISZCZENIA trasy a tym samym uniemożliwienia przejazdu lub zaliczenia pieczątki innym załogom. Stąd taka walka o start z jak najniższym numerem startowym lub jako jednym z pierwszych. Powtórzę też, że brakowało troszkę organizacji. Ale reasumując jak każda impreza z perspektywy czasu była fajną zabawą bo o to tu w tym wszystkim chodzi.
Jeszcze Explorery pokażą na co je stać a 11 miejsce jest bdb wynikiem!
Bo nie kwestia "ciśnienia" i zaliczenia pieczątki za wszelką cenę tylko rozsądek i "równe jechanie" dają zawsze wymierne efekty jeśli chodzi o zajęcie miejsca... Czasem trzeba odpuścić a zwróci się to z nawiązką.


PS.1 żałuję, że jednak nie zostałem do samego końca...

Jeszcze raz dzięki za wspólną zabawę i wiem że trzeba będzie to w innym rajdzie powtórzyć.


PS.2
[quote="Jankes"][/quote]

Nie potrzebnie się tak obawiasz - Twoja zmota dała by radę!
Ostatnio zmieniony 2008-04-09, 00:29 przez alban, łącznie zmieniany 1 raz.
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Kalenica IV

2008-04-09, 09:00

Wojtek troche pokasztanie temat jeszcze, ale powiedz jak sie blokada spisywala, jak zalaczanie i wylaczanie, jak z jazda po czarnym ? jakies zgrzyty, czy wszystko gladko i bez problemow ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

HAMME

Re: Kalenica IV

2008-04-09, 09:24

Na razie blokada spisuje się rewelacyjnie. Poza tym że na rajd nie zdążyłem zamontować włącznika, a była tylko wtyczka do zapalniczki. Alban dzielnie operował 5 wtyczkami do zapalniczek od różnych urządzeń :).
Założenie było proste jak się koledze popsują napędy to wypinasz most wtyczkę i pożyczasz koledze cały most z blokada i jedzie dalej :)
Na serio to blokada zapina się natychmiast w milczeniu , odłącza się i słychać ciche puknięcie. Na czarnym pierwsze 1000km momentami trzymała koła i auto przy 120km/h wpadało w rezonans. Teraz jest już ok przy 170km/h. nic się nie dzieje po prostu jak pisano musi się dotrzeć.
Mam małe zastrzeżenie dlatego jeszcze nie chcę Wam rekomendować tej blokady. Przy moich małych kołach 32" potrafi przeskoczyć. Z gazem trzeba bardzo delikatnie. Muszę zobaczyć jak będzie zachowywać się przy 34" ale to za tydzień. Może okazać się że moment na blokadzie będzie zbyt duży i będzie zrywać co w konsekwencji spowoduje do jej uszkodzenia.

Jankes Spokojnie ze swoim potworem mógłbyś startować. Jedyną wadą w tamtym terenie mógłby być duży lift i wysoko umieszczony środek ciężkości. Auta wielokrotnie trzeba było dociążać pilotem aby się nie przewróciło.

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Kalenica IV

2008-04-10, 01:14

... było też kilka łatwych pieczątek :lol:

http://img369.imageshack.us/my.php?imag ... 062ae9.jpg
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Wróć do „Rajdy”