Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
HAMME

III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 01:24

No dobra to po przespaniu 15 godzin postaram się opowiedzieć jak tam było

Ze względu, że na Polandtrophy z Mikado nie mogliśmy pojechać z przyczyn regulaminowych (wymagana klatka bezpieczeństwa) postanowiliśmy pojechać tydzień wcześniej do Kalisza. Był jeden mały problem bo regulamin wymagał wyciągarki, ale temu zapisowi łatwiej można było sprostać niż zrobić klatkę i to w trzy dni, bo tyle zostało nam do rajdu. Wyciągarkę zdążyłem zamontować 8 godzin przed rajdem więc można było już jechać.

Startowaliśmy w klasie extrem razem z 50 innymi załogami był to rajd 24 godziny czyli do zdobycia było 40 pieczątek na trzech trasach właśnie w przeciągu 24 godzin. Nam to zajęło 23 godziny i powiem, że mieliśmy dość.

Na drugiej pieczątce niestety utopiliśmy auto ale udało się je uruchomić na gazie więc dało się jechać dalej. Kolejne przeszkody systematycznie pokonywaliśmy to z użyciem dynamików, trap i oczywiście wyciągarki. Wieczorem kiedy atakowaliśmy pewną górę w piaskownicy podczas cofania tak wygiął nam się wydech że zawinął się nad koło. Wyprostowaliśmy go, ale sytuacja się powtórzyła. Piłka do metalu rozwiązała nam problem, teraz skrócony wydech już nam nie przeszkadzał.Połowę trasy jechaliśmy z mistrzami Polski i powiem że oni są naprawdę profesjonalistami. Opanowanie i doświadczenie było wprost porażające. Niestety na ostatnich trzech pieczątkach skończył nam się gaz i musieliśmy się rozstać. Po sholowaniu na stację dalej kontynuowaliśmy walkę. Wracając spotkaliśmy załogę która wcześniej nas wyciągnęła, teraz oni potrzebowali pomocy ponieważ przewrócili się na bok. Szybko i sprawnie podpięliśmy ich dynamika, ale chyba był uszkodzony, ponieważ zerwał się i uderzył w moją klapę i światła. No cóż tak też bywa dobrze tylko, że to urwała się lina a nie szekla albo mocowanie.
Znajomi podczas wyjmowania patrola przedziurawili sobie most ponieważ zerwało się mocowanie w patrolu i uderzyło w most.
Dalej pojechaliśmy po ostanie 3 pieczątki. Okazało się że są strasznie niewygodnie położone ponieważ nie było blisko żadnego drzewa ani innego punktu za który można byłoby się złapać. Oczywiście pieczątki były w błocie po kolana. Jak się można bylo spodziewać utknęliśmy. Cztery godziny podkładaliśmy trapy, cieliśmy krzaki, kopaliśmy aż udało nam się tak ustawić auto że dało się złapać o drzewo które było w odległości 45m. o 7 rano wróciliśmy na bazę gdzie po zjedzeniu kawałka mięsa usnęlismy na siedząco. Po 45 min drzemki zbudził nas głos muzyki ze sceny i ryk silników. Okazało się że była dogrywka 4 ekip które zdobyły komplet pieczątek. Jak się można było spodziewać to była ścisła czołówka wraz z mistrzem Polski krajowego off-roadu.
Po zakończeniu i rozdaniu nagród pojechiliśmy do domu gdzie nieprzytomni poszliśmy spać, ja na 15 godzin.
Dzisiaj rozpocząłem doprowadzanie auta do stanu używalności i usuwaniu usterek
Nie wiemy które zajęliśmy miejsce, ale jesteśmy zadowoleni że w ogóle go ukończyliśmy, bo dużo załóg się poddało i wycofało.
Poprzeczka była bardzo wysoko postawiona ze względu że (jak powiedzieli organizatorzy) ugoszczenie gwiazd polski zobowiązuje. Explorer wzbudził bardzo duże pozytywne zainteresowanie. Nawet organizator bardzo ucieszył się że przyjechaliśmy ponieważ nikt nie widział tego auta w akcji. I jak na turystyczne auto naprawdę ma w sobie duży potencjał. Udało się nam wziąć pieczątkę którą zdobyło tylko 9 innych ekip.
poniżej załączam kilka zdjęć
Załączniki
Pobrana klatka 61.jpg
Pobrana klatka 61.jpg (69.63 KiB) Przejrzano 8902 razy
Pobrana klatka 11.jpg
Pobrana klatka 11.jpg (135.91 KiB) Przejrzano 8902 razy
Pobrana klatka 10.jpg
Pobrana klatka 10.jpg (166.54 KiB) Przejrzano 8902 razy
Pobrana klatka 9.jpg
Pobrana klatka 9.jpg (146.55 KiB) Przejrzano 8902 razy
Pobrana klatka 6.JPG
Pobrana klatka 6.JPG (167.81 KiB) Przejrzano 8902 razy
Pobrana klatka 5.JPG
Pobrana klatka 5.JPG (142.61 KiB) Przejrzano 8902 razy
IMG_3191.JPG
IMG_3191.JPG (89.77 KiB) Przejrzano 8902 razy
IMG_3189.JPG
IMG_3189.JPG (103.01 KiB) Przejrzano 8902 razy
IMG_3187.JPG
IMG_3187.JPG (112.78 KiB) Przejrzano 8902 razy
IMG_3185.JPG
IMG_3185.JPG (96.06 KiB) Przejrzano 8902 razy
IMG_3184.JPG
IMG_3184.JPG (87.12 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00053.JPG
DSC00053.JPG (119.76 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00051.JPG
DSC00051.JPG (115.3 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00048.JPG
DSC00048.JPG (122.43 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00045.JPG
DSC00045.JPG (114.49 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00043.JPG
DSC00043.JPG (144.05 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00039.JPG
DSC00039.JPG (138.52 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00038.JPG
DSC00038.JPG (131.29 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00036.JPG
DSC00036.JPG (118.8 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00034.JPG
DSC00034.JPG (127.86 KiB) Przejrzano 8902 razy
DSC00023.JPG
DSC00023.JPG (140.63 KiB) Przejrzano 8902 razy
9.jpg
9.jpg (156.33 KiB) Przejrzano 8902 razy
4.JPG
4.JPG (138.59 KiB) Przejrzano 8902 razy
3.JPG
3.JPG (132.48 KiB) Przejrzano 8902 razy
2.JPG
2.JPG (128.14 KiB) Przejrzano 8902 razy
1.JPG
1.JPG (139.3 KiB) Przejrzano 8902 razy
0.JPG
0.JPG (132.78 KiB) Przejrzano 8902 razy

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 08:13

nie no gratulacje, kopara siada patrząc na to co wyrabiacie z tym biednym explo ;)

coś czuję, że niedługo wybebeszysz całą tapicerkę, zostawisz gołą blachę, wrzucisz jakieś kubełki i zbudujesz klatkę ;)

Ja wiedziałem, że masz fantazję, ale nie sądziłem, że aż taką ;) (w pozytywnym tego słowa znaczeniu)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 08:23

Ładna rzeźnia. Chłopaki jestem pod wrażeniem, wielkie gratulacje. Wojtek, doprowadzanie auta do porządku trochę czasu ci zajmie. Szczególnie suszenie autka w środku. Nie było obaw przy wjeżdżaniu w taką wodę, bez snorkela ? Na ostatnim zdjęciu widać, że filtr utaplany, a autko chodziło? Na takie zdjęcia i relację z rana, to fajnie popatrzeć. Szkoda, że nie mogłem tam być, choćby żeby poobserwować. Chciałem pojechać w klasie turystycznej, ale czasami siły wyższe nie pozwalają.

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 09:00

GRATULACJE
:peace: :peace: :peace: :peace:
Wojtek motaj tylny zderzak i w niego wprowadzaj rurę wydechową i nie będzie problemów :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 13:45

gratulacje,to się nazywa rajd

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 14:12

mam nadzieję tylko, że silnik jeszcze podoła po tym topieniu.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

ness

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 14:35

Powiem Wojtek tak...pozostaje Ci juz tylko explo na suze przerobic, w klatke wsadzic, obciac co za dlugie i wystaje... hmm dziwnie wyglada skora zatopiona w bajorku, ale gratuluje samozaparcia :) komplet pieczatek fiu, fiu :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 14:49

eee no bo twardym trzeba byc ... nie mietkim :)

gratulacje :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 14:53

Powiem Wojtek tak...pozostaje Ci juz tylko explo na suze przerobic, w klatke wsadzic, obciac co za dlugie i wystaje... hmm dziwnie wyglada skora zatopiona w bajorku, ale gratuluje samozaparcia :) komplet pieczatek fiu, fiu :)
to jak już otrząśniesz się z zachwytu Wojtka wyczynami przejdź do działu POWITANIA :P

qrde żona admina też się powinna przywitać :P :D
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 14:59

... a taki ładny Hamerykański był ;)

GRATULACJE !!
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

ness

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 15:04

Hubi bo mnie zdjecia porazily i nie wytrzymalam milczenia ;) no i przepadlo odezwalam sie.... "w razie gdybym znowu miala sie odezwac" powitanie juz jest na miejscu ;)

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 16:16

GRATULUJE!!

PS: za kazdym razem kiedy ogladam Twoje zdjecia, utwierdzam sie w przekonaniu ze Explo to nie tylko SUV (skoro tyle wytrzymuje)... ale mojego byloby mi szkoda na takie "taplanie" :roll:
Jak sie ma cala elektryka i elektronika po takiej kapieli?
Pozdrawiam,
Adrian

HAMME

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 18:54

Wystartowało 50 załóg skończyło 36

Kategoria Extrem:

Miejsce Załoga Numer Samochód Nagroda i fundator

1 Piotr Płocki i Andrzej Jarochowski 18 G Wyciągrarka - Remico Kaźmierczak
2 Grzegorz Głowacki i Zbigniew Górny 36 G Nawigacja - Novia Transport
3 Radomski Maciej i Szelerski Adam 10 Kopara Hi-Lift - Agora Firany
4 Wojciech Głowacki i Jakub Głowacki 35 YJ CB Radio - Pawpol
5 Sebastian Ornaf i Sylwester Kłos 1 Jeep Mp3 - Novia Transport
6 Jacek Chroszczewski i Tomek Trendowicz 28 Suzuki Mp3 - Novia Transport
7 Kiepura Piotr i Dyluś Marek 5 GR Mp3 - Novia Transport
8 Kiepura Przemysław i Galle Mateusz 6 GR Mp3 - Novia Transport
9 Choszczewski Dariusz 27 Terrano
10 Carsten Danne i Agata Zakrzewska 32 Samurai
10 Łukasz Walenczak i Jarek Sierakowski 8 Wrangler
12 Pawlicki Jacek i Pawlicka Joanna 12 GR
12 Antoniuk Wojtek i Ireneusz Roj 38 Explorer
14 Kosmala Tomasz 11
15 Marcin Burkietowicz 21
15 Błażej Balcerowiak i Kobylska 7 Samurai
17 Sobota Maciej 14
18 Mielcarek Rafał 13
18 Krystian Aksamski i Marek 22 Patrol V8
18 Piątek Bogdan i Marek Sudak 15 Nissan
21 Kuberka Bartosz i Kuberka Justyna 25 Uaz
21 Jarosław Piotrowski i Dariusz Kmiewski 37 Puch
23 Radosław Maciejak 31
23 Borowski Dariusz 24
23 Dariusz Tomczak i Przemysław Matuszewski 4 Mercedes
23 Grzegorz Iłowiecki i Górczyński Przemysław 3 Samurai
27 Boheński Przemysław 26
27 Twardowski Filip i Tomaszewski Piotr 30 Jeep
27 Obraniak Piotr 29
27 Marek Ostrowski i Radosław Maryszka 42 Wrangler
27 Bejme Tomasz 41
27 Gałązka Sławomir 16
27 Łachut Mateusz 40
27 Jarosław Deckert i Patrycja Strzelecka 2 Patrol
35 Gargas Jakub i Steral Zbigniew 9 Jeep WX
36 Tomasz Karcz i Tomasz Obiegły 23 Discovery
Ostatnio zmieniony 2008-04-15, 19:06 przez HAMME, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 19:43

:shock: :shock: :shock:

aż mnie serce zabolało...

Wojtek...aleś dał popalić :evil:
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

HAMME

Re: III Kaliski Rajd Samochodów Terenowych

2008-04-15, 20:16

coś czuję, że niedługo wybebeszysz całą tapicerkę, zostawisz gołą blachę, wrzucisz jakieś kubełki i zbudujesz klatkę ;)
Tapicerki już nie ma, blacha jest, kubełki mam ale nie założę ich do expo bo to ma być terenowy bulwar przeprawowy, a nie auto na czasówki. Nad klatką zewnętrzną się zastanawiałem, ale wtedy zostanie wykluczone z ruchu drogowego, a tego nie chcemy.
Cel jest prosty auto ma mież możliwość jechać 200 na asfalcie i wystarotwać w klasie extrem po małej modyfikacji

A teraz mała lista usterek po rajdzie

- zbite tylne lampy
- uszkodzona tylna klapa, wycieraczka
- woda zassała się do mostów i reduktora wbrew temu że odpowietrzniki są wyprowadzone bardzo wysoko i zabezpieczone. Najprawdopodobniej zassała różnica temperatur na uszczelniaczach
- woda w baku
- odcięta rura wydechowa już tak zostanie przynajmniej nie przeszkadza
- wygięte osłony reduktora baku

Inne spostrzeżenia
Wyciągarka spisała się wprost rewelacyjne. Było bardzo dużo odcinków przez które od początku do końca się ciągnęliśmy. A tu zwykły akumulator i do przodu.
Zderzak w 100% spełnił swoją funkcję i możliwość zawijania liny dookoła prostej rury naprawdę jest praktyczna. Trochę zbyt nisko obadają rolki ale tak zostanie. Dwa uchwyt muszą być bo w jednym masz szekle a w drugim hak od wyciągarki. Osłona już wielokrotnie oszczędziła chłodnice
Ewidentnie zawiódł brak snorkela, ale części leżą a czasu nie było.
Trzeba wywalić progi i zamontować profile
Zamknąć spód pełną płytą
Zgodnie z istniejącą opinia expo rewelacyjnie podchodzi pod bardzo ostre podjazdy i to się potwierdza.
Co do blokady to powiem, działała, ale w terenie bagnistym nie jest specjalnie obciążona. Oczywiście na wszelkich wykrzyżach robiła swoje.
No i oczywiście trzeba mieć najlepiej w bagażniku 50m taśmy albo i 100m

Co do wyniku to traktujemy go jako sukces. Pierwsze 4 miejsca to mistrzowie polski od których dużo się nauczyliśmy. 5 miejsce zajął mój mechanik na zmocie na unimogach+zwolennice i 37 calach traktorach.
Nasza dwunasta lokata maksymalnie mogła by się podnieść do 8 jeżeli byśmy mieli zrobione to co być powinno.

Wróć do „Rajdy”