Przepraszam za ciszę... powiadomienia chyba się znowu wyłączyły i nie wiedziałem o tak wielkim zainteresowaniu tematem...
otóż wyjaśniam jeśli chodzi o awaryjność - skrzynia 6R60 to praktycznie skrzynia ZF 6HP26 produkowana przez Forda na licencji. Nie wiem na ile jest to ta sama skrzynia co w nowszych Mustangach (występujaca od roku 2011) gdyż w Explozji występowała jedynie od roku 2006 do 2008. Awaryjność tej skrzyni ma swoje podłoże przede wszystkim w błędnie określonym przez Forda interwale wymiany oleju (pomysł o pierwszej wymianie oleju po 150,000 mil był lekką przesadą) gdyż opiłki metalu powstałe podczas normalnej pracy skrzyni dostawały sie do gniazd elektrozaworów oraz do płyty głównej gdzie powodowały lekkie niestrawności. Skrzynia jest bardzo elektroniczna. Komputer sterujący jest wbudowany w skrzynię i nawet przy wymianie płyty głównej musi zostać w skrzyni. Wymiana komputera ciągnie za sobą potrzebę wizyty u dealera w celu wgrania oprogramowania odpowiedniego do tego samochodu (dobiera się po numerze VIN). Przy naprawie tej skrzyni więc potrzebne są warunki tak sterylne praktycznie jak na sali operacyjnej w szpitalu. Małą ilość awarii można w tym wypadku tylko zawdzięczać krótkiemu okresowi występowania skrzyni w samochodach Explorer. A co do uaktualnień oprogramowania... jest biuletyn na ten temat: TSB 08-4-16.