Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-02, 20:51

Dziś dotarły łożyska jednokierunkowe, ale przed nimi zająłem się jeszcze uszczelnieniem pompy od strony dzwona. Jest tam simering oraz metalowe uszczelnienie - panewka.

Obrazek

W zestawie rebuild obydwa elementy są uwzględnione.

Jest tylko jedno ale - panewka założona na dzwonie ma dwa wcięcia z jednej strony (plus oczywiście frez od środka), ta nowa ma tylko frez, ale nie ma tych wycięć:

Obrazek

Obrazek

Ponownie używając home made tool :) wprasowałem nową panewkę, zabezpieczając mój tool gumą od strony pompy aby nie uszkodzić kanałów olejowych.

Obrazek

Jak już pisałem, dziś dotarły łożyska jednokierunkowe - zapakowane w cukierkowy różowy papier ( Jankes :mrgreen: ).

Obrazek

Rzeczywiście aby je wyjąć i zamontować nowe nie trzeba praski - trzymają się na zasadzie wcisku plus dodatkowo na plastikowych "haczykach" które zatrzaskują się na frezie wewnątrz metalowego pierścienia. A zatem aby je wydłubać wystarczy śrubokręt :) ale aby je założyć... wystarczy tylko mega hiper dużo cierpliwości :D

Obrazek

Obrazek

Od razu wykonałem test "hamowania" - nie dość, że są bardzo ciasne - wałek wchodzi na styk, to hamują natychmiast i reagują momentalnie - rzeczywiście moje były już dość zużyte.

Jutro dalsze składanie już w konkretnym kierunku :)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-02, 21:41

:thumleft: [smilie=clap.gif]
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 07:32

Tak żeby się czepnąć z rana :D
Te metalowe uszczelnienie to się nazywa panewka.
I mam nadzieję że jeden kanał smarujący panewki jest na wysokości wcięcia na obudowie.
Jeśli jest inaczej spaprałeś robotę.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 08:12

O właśnie panewka :) pamiętałem wcześniej ale przy pisaniu uciekło mi słowo :)
Już poprawiłem w opisie ze zdjęciami :)
I mam nadzieję że jeden kanał smarujący panewki jest na wysokości wcięcia na obudowie.
Te panewki mają w ogóle tylko jeden kanał, na zdjęciu jest oryginalna która jeszcze nie była wyjęta i obok ta nowa.

czy mówimy o tym wcięciu od strony pompy ?
Załączniki
5r55e_panewka_pompy.jpg
5r55e_panewka_pompy.jpg (64.06 KiB) Przejrzano 5307 razy
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 09:58

Jeśli jest inaczej spaprałeś robotę.
od razu spaprałeś - mówi się, że "nabrałeś doświadczenia" :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 10:47

Dokładnie o tym co zaznaczyłeś. Inaczej zatrzesz panewkę i wyciągniesz na konwerterze. Skończy się remontem :mrgreen:
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 10:49

Dokładnie o tym co zaznaczyłeś. Inaczej zatrzesz panewkę i wyciągniesz na konwerterze. Skończy się remontem :mrgreen:
no to jest git - zamontowałem dokładnie w pozycji takiej jak była stara panewka, zostawiając jeszcze całkiem spory margines odstępu od wcięcia.

a te dwa wcięcia w starej panewce od jej dołu (czyli od strony konwertera) - nie ma różnicy, że nowa panewka tego nie ma ?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 11:26

Nie istotne, wcięcia prawdo podobnie służą do montażu w fabryce.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 21:24

Ciąg dalszy zmagań :)

Dzisiaj złożyłem płytę sterującą oraz wstępnie skręciłem w całość pompę. W zestawie rebuild do płyty były wszystkie nowe kulki oraz m.in. ten mini filterek:

Obrazek

Wraz z kitem upgrade'owym, ten element normalnie plastikowy został wymieniony na aluminiowy:

Obrazek

Wstawiłem również nowe kulki - zaznaczone w które miejsca powinno się je wstawiać:

Obrazek

Obrazek

Następnie na swoje miejsce powróciły sprężynki z zaworkami:

Obrazek

Obrazek

Wykonałem też kolejny krok z upgrade'u płyty sterującej - zatkanie jednego otworu w płycie separującej:

Obrazek

Na płytę najpierw poszła pierwsza uszczelka, następnie płyta separująca. Przykręciłem całość 3 śrubami - na razie dokręcając palcami lekko, tak aby już nie gubić elementów ze środka. Docelowo śruby będą przykręcone odpowiednim momentem.

Zamontowałem też na swoje miejsce elektrozawory:

Obrazek

Potem zająłem się pompą. Wstawiłem w dzwon nowy simering z zestawu:

Obrazek

I zacząłem składanie pompy. Koła zębate muszą być włożone w odpowiednią stronę co już wcześniej pisali Albricht i Winiwini. Duże koło ma wyfrezowaną małą kropkę - musi się znaleźć na "spodzie" czyli duża zębatka kropką w dół. Zapożyczę zdjęcie z hamerykańskiego forum bo swojego nie zrobiłem.

Obrazek

Natomiast mała zębatka idzie frezami ku górze, tak aby potem nie było problemu z wsadzeniem konwertera.

Obrazek

Zakładamy płytę separującą tak aby pasowały wszystkie otwory i montujemy całość na dzwonie. Podobnie jak przy płycie sterującej, śruby póki co dokręciłem ręką, jutro wszystko będzie skręcone z odpowiednim momentem.

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 21:48

Jestem pod wielkim wrażeniem Radku :!:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 21:54

Jestem pod wielkim wrażeniem Radku :!:
Adam wstrzymaj się do czasu jazdy testowej :D żeby to wrażenie nie było przedwczesne :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 21:57

Wieżę w ciebie jak nikt,przecież wiesz ;-)

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 22:22

Radek a masz napisane co polepsza zatkanie dziury na płycie separującej?
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 22:41

Radek a masz napisane co polepsza zatkanie dziury na płycie separującej?
to jeden z kroków w celu "fix for the EPC limit problem" :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 22:52

Wszystko jasne likwidacja zbyt małego lub nie wystarczającego ciśnienia roboczego oleju.
Jak nie ma dobrego ciśnienia wiadomo co się dzieje uślizgi na elementach roboczych i co prowadzi do szybszego zużycia skrzyni. A zwłaszcza jak są upalane w terenie.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”