Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-29, 22:59

Może poxipolem nie klej bo on z czasem chyba popęka,może lepiej sylikonem czerwonym do silników,dodatkowo uszczelni ci to dokładnie i żadne śmieci nie wlecą.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-29, 23:01

delikatnie to się nie dało ale z wyczuciem siłą w końcu zaczęło schodzić.
Ważne ze wyszło :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-29, 23:03

Taki pdf ,przyda się do składania płyty ,żeby wszystko powkładać do właściwych otworów :
Załączniki
5r55e_modyfikacje.pdf
(1.71 MiB) Pobrany 717 razy
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-30, 07:07

Taki pdf ,przyda się do składania płyty ,żeby wszystko powkładać do właściwych otworów :
o dzięki przyda się. Jedno mnie zastanawia, że w opisach sonaxa praktycznie wszystkie końcowe zatyczki mają oringi - u mnie te które wyciągałem nie miały i nie mają nawet miejsca na nie :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-30, 11:24

Taki pdf ,przyda się do składania płyty ,żeby wszystko powkładać do właściwych otworów :
o dzięki przyda się. Jedno mnie zastanawia, że w opisach sonaxa praktycznie wszystkie końcowe zatyczki mają oringi - u mnie te które wyciągałem nie miały i nie mają nawet miejsca na nie :)
Standardowo nie ma z oringami ,te zatyczki są w kitach sonaxa .Kompletny zestaw nazywa się :5R55E-ZIP KIT .
Ostatnio zmieniony 2012-12-30, 12:20 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-30, 21:06

Dziś dalszy ciąg demontażu... ciągle :) w celu oczyszczenia skrzyni ze wszystkich elementów, tak aby została sama obudowa, żeby potraktować ją karcherem.

Jak już pisałem, pozycjoner nie chciał zejść i w sumie nie ma się co dziwić.

Obrazek

Do tego ma pęknięcie na pierścieniu, o którym pisałem wcześniej, na razie nie mam koncepcji co z fantem zrobić.

Obrazek

Za to po wyczyszczeniu chodzi jak malina :)

Następne były tłoki serwa, trzymają się na pierścieniu zegera, potem albo wyjdą same, ale raczej trzeba je wypychać od środka. Oczywiście wg manuala potrzebny jest special tool. U mnie zrobiłem sobie swój :D ze starego ściągacza.

Obrazek

Obrazek

Tłoki oczyściłem, dostały oczywiście nowe uszczelki.

Obrazek

Następnie na ruszt poszła pompa - żeby dzwon też wziąć do mycia. 6 śrub torx i pompa wolna.

Obrazek

Przy okazji oczywiście czyszczenie i wymiana uszczelek - tu wewnętrzna uszczelka środkowego (mniejszego) koła zębatego od pompy - łatwo ją przeoczyć i jest bardzo cienka.

Obrazek

Wałek od pompy też wyczyszczony, plus nowe uszczelki.

Obrazek

W zestawie jest też uszczelka (ta łaciata), która rozmiarem pasuje na koniec wałka (tam gdzie oryginalnie siedzi taka żółta), jednak nie jest ona rozcięta i nie wiem czy aby na pewno jest właśnie w to miejsce przeznaczona.

Ostatecznie wszystkie elementy obudowy trafiły na mycie :) kilka porządnych płukań, potem płyn do silników, znowu płukanie i oskrobywanie z błota i znowu mycie i tak parę razy. Efekt nie powala wizualnie, ale to już tylko wierzchnia warstwa którą trzeba by piaskować żeby zeszła.

Obrazek

Ale od środka wszystko wypłukane, wymyte, oczyszczone benzyną i wydmuchane. Dzwon od środka nigdy chyba tak nie wyglądał :D

Obrazek

Obrazek

Na ruszt poszła też dziś płyta główna. Zanim jednak zacząłem ją rozbierać, przygotowałem sobie szablon do śrubek - aby potem odpowiednie śruby trafiły na swoje miejsce na płycie (mają różne długości).

Obrazek

Pierwszą uszczelkę można ściągać bez odkręcania płyty separującej.

Obrazek

Następny etap to odkręcenie trzech torxów, aby odeszła płyta separująca. Na tym etapie trzeba już uważać na elementy które mogą wypaść z kanalików - jak choćby kulki czy malutki "zaworek". Do tego płyta jest "pchana" przed dwie sprężyny zakończone tłoczkami. A zatem odkręcamy dociskając cały czas płytę ręką, a potem delikatnie i powoli odchylamy.

Obrazek

Tu widać jedną ze sprężynek i malutkie gówienko :) które już na tym etapie wypadło ze swojej dziurki. W zestawie mam zapasowe :)

Obrazek

I widok na kuleczki (w zestawie rebuild są nowe).

Obrazek

Teraz pozostaje zdjęcie ostatniej uszczelki - z reguły jest mocno przypalona i "przyspawana" do płyty sterującej, a zatem czeka nas mozolne ściąganie i odcinanie po kawałku. U mnie rozpadła się tylko na 3 elementy, a zatem poszło bardzo gładko.

Obrazek

Na tym etapie trzeba bardzo uważać na elementy płyty - oprócz kulek są tam zatyczki i blokady do tłoczków, które z łatwością mogą wypaść przy przewracaniu płyty - sam dziś szukałem jednej zatyczki po podłodze :D

Czas na pierwszy element upgrade'u - wymiana zatyczki - po lewej oryginalna, po prawej nowa z zestawu, w jej środek wchodzi kulka i sprężynka, całość blokuje zatyczka. Ogólnie te elementy trzymają się w płycie dzięki metalowym blokadką, wyciąga się je od góry i zatyczka albo wyjdzie sama, albo wypycha się ją delikatnie od strony kanałów.

Obrazek

Obrazek

Kolejny krok to wymiana sprężynki do tłoczka forward. Wszystkie sprężynki w zestawie mają różne kolory, a instrukcja dokładnie opisuje którą należy wykorzystać.

Obrazek

Po lewej ori sprężynka, po prawej nowa z zestawu.

Obrazek

Kolejny etap, to następne sprężynki - tym razem dostawiamy nowy element, którego do tej pory nie było. W przypadku naszych V6 instalujemy sprężynkę pomarańczową. Natomiast jeśli auto na codzień ciągnie przyczepy i chcemy mieć łagodniejszą redukcję z 3 na 2 należy oprócz sprężynki pomarańczowej - wstawić także żółtą.

Obrazek

W tym wypadku używamy też nowej zatyczki, która ma przygotowany frez na wstawianą sprężynkę.

Obrazek

Przy okazji powyciągałem też elektrozawory do czyszczenia oraz wymiany oringów, które też są w zestawie :) Jutro pomierzę też oporności aby sprawdzić czy wszystkie elektrozawory dają prawidłowe odczyty.

Obrazek

Obrazek

Na tym etapie zacznę wreszcie składać :) czekam wciąż na łożyska jednokierunkowe, które już do mnie lecą, a w międzyczasie dokończę upgrade płyty i zacznę składać te elementy które mogę np. pompę :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-30, 21:52

:-) Brawo, będzie świetny manual. ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-30, 22:41

Serwa tłoka wyjmuje się powietrzem tak jest najszybciej :D
Łaciaty teflon trzeba przeciąć ale po zakosie.
Włożyłeś koła zębate tak jak były??
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-31, 02:47

Włożyłeś koła zębate tak jak były??
:shock: :eek: czyżby już jakaś wtopa... tzn co masz na myśli ?
Chodzi o to, którą stroną ? zauważyłem przy rozkładaniu, że jedno koło ma zrobione malutkie nacięcie/nawiert jakby taką kropkę :)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2012-12-31, 05:48

chodzi o te koła zębate od pompy olejowej. Jak założysz odwrotnie, to na przykład konwertera nie wciśniesz na swoje miejsce :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-01, 16:15

jestem pod wrażeniem, Jestem również ciekaw rużnicy w pracy skrzyni po tak kompleksowym przeglądzie :-)
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-01, 16:58

Do tego ma pęknięcie na pierścieniu, o którym pisałem wcześniej, na razie nie mam koncepcji co z fantem zrobić.
Witam,

Jeżeli to jest jeden element to pomierzyć, rozwiercić, wytoczyć i wkleić nowy pierścień.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-01, 18:22

Jeżeli to jest jeden element to pomierzyć, rozwiercić, wytoczyć i wkleić nowy pierścień.
chyba tak łatwo się nie da, po pierwsze pozycjoner jest zanitowany - niby można porozwiercać i zanitować na nowo, ale sam pierścień wygląda jakby był na jakimś metalowym oringu mocowany plus pewnie łożyskowanie. Poszukam po sieci czy ktoś to już rozbierał.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-01, 19:32

Czy jest możliwość przemycia tego pozycjonera i zrobienia zbliżeń z obu stron?

Ten pierścień jest wewnątrz i zamknięty tą plastyczną obudową która jest nitowana?
Działa jako ustalenie na wałku i łożysko, może mieć również w środku jakiś element inicjujący do czujnika (chyba ma tam jakiś czujnik).
Sprawdź czy to są nity czy śruby ze zrywanym łbem.
Jeżeli nity to nawiercanie lub na frezarce, zamocować pozycjoner do stołu krzyżowego i ściąć łby. Może być również sklejony.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-02, 09:23

Wracając do tematu centrowania pompy przed jej przykręceniem do dzwona. Znalazłem ten temat na hamerykańskim forum w wątku o A4LD rebuild. I rzeczywiście jest tam mowa o aligment tool:

http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=47

Obrazek

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”