Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 23:28

Radek a masz napisane co polepsza zatkanie dziury na płycie separującej?
to jeden z kroków w celu "fix for the EPC limit problem" :)
Pytanie czy to można we własnym zakresie zrobić. Mam na myśli zalepienie tej dziurki, czy potrzeba całość modefikować?
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-03, 23:29

Myślę że całość trzeba modyfikować. Bo zalepienie dziury nic nie da.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-04, 16:52

wrzucę później pełny skan/zdjęcie tej instrukcji od update'u to sobie poczytacie i zobaczycie co jest wstawiane, zmieniane i jaki opis jest :)

taki jest pełen skład zestawu. Na chwilę obecną nie wiem do czego są te duże gumowe uszczelki, bo przekładka metalowa i teflonowe uszczelki są do center support.

Obrazek
FEATURES: Corrects/Prevents/Reduces: Forward clutch failure and 2-3 Cutloose. Allows shift feel adjustability. Hard throttle 2-3 slip; 2nd and 4th band failure; won't move. Includes Clutch Rings.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

frankotech
Posty: 306
Rejestracja: 2010-06-20, 21:10
Lokalizacja: zach-pom

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-04, 17:17

Nie istotne, wcięcia prawdo podobnie służą do montażu w fabryce.
Na 100%, służy do ustawienia położenia kanałów olejowych łożyska ślizgowego wzgl. kanałów olejowych obudowy, jedna osoba składa elementy a potem inna reguluje i ustawia położenia panewek.

Awatar użytkownika
resko
Posty: 755
Rejestracja: 2012-02-03, 19:29
Lokalizacja: ZGL

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-04, 22:05

Ja pierdziele jak czytam to wszystko i oglądam te obrazki z innego świata :-D to proszę Boga aby moja skrzyneczka jeździłaz jak najdłużej bo jak pomyślę :x ach nie będę krakał :-)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-04, 22:56

Ja pierdziele jak czytam to wszystko i oglądam te obrazki z innego świata :-D to proszę Boga aby moja skrzyneczka jeździłaz jak najdłużej bo jak pomyślę :x ach nie będę krakał :-)
Co tam te przerażające rysunki, przecież zawsze można oddać do specjalisty :-P ;-)

Ale masz rację - obyśmy nie musieli tego robić. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-05, 09:37

szybkie pytanie - czy tarczki po tak długim leżeniu w koszach powinienem ponownie namoczyć olejem przed montażem ? ze 3 tygodnie tam leżały...
czy pasy też powinny być namoczone ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-05, 10:51

Nie musisz moczyć ponownie.
Taśmy się namoczą jak będziesz zalewał i uruchamiał auto.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-05, 16:17

Skrzynka złożona, została tylko jeszcze płyta sterująca. Wieczorem fotki, a teraz trzeba nadrobić obowiązki domowe :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-06, 05:58

Na początek instrukcja od upgrade'u - wykonałem wszystkie kroki łącznie z nawiertem płyty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jest też dodatkowy mod - tego nie robiłem:

Obrazek

Obrazek

Składamy w całość :)

Najpierw rzut oka na wszystkie łożyska, przekładki, uszczelniacze.

Obrazek

Wsuwamy do skrzyni i osadzamy kosz reverse brake - to ten z hamulcem jednokierunkowym

Obrazek

Zakładamy łożysko nr 10

Obrazek

W między czasie wstawiamy zębatkę od P od tyłu skrzyni i wsuwamy długi wałek, przed zębatką P wstawiamy przekładkę/ślizg - zębami w stronę skrzyni, miedzianą stroną w kierunku zębatki P

Obrazek

Obrazek

Wsuwamy w kosz wcześniej przygotowany element z łożyskiem 10

Obrazek

I całość zabezpieczamy segerem

Obrazek

Obrazek

w tym momencie cały kosz i koło od P oraz wałek już nam się nie wysuną.

Czas na plastikowy "kapturek"

Obrazek

czubkiem w stronę przodu skrzyni

Obrazek

Następna idzie planetarka - ale trzeba pamiętać o łożysku nr 9 który wchodzi między planetarkę, a wcześniej wsunięte elementy. Planetarkę zabezpieczamy dużym segerem

Obrazek

Na planetarkę nakładamy łożysko nr 8

Obrazek

Wsuwamy pas low/reverse do osadzenia dookoła zamontowanego kosza. Ważne aby osadzić go dobrze na wystających trzpieniach

Obrazek

Wsuwamy piston low/reverse aby trzymał pas hamulca z drugiej strony

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czas na przygotowanie zestawu forward do montażu.

Przed montażem sprawdziłem jeszcze szczelinomierzem luz tarczek z przekładkami czy mieści się w wyznaczonych parametrach.

Obrazek

Obrazek

Zmontowany w całość element

Obrazek

Osadzamy łożysko

Obrazek

Po drugiej stronie przekładkę

Obrazek

Wsuwamy bieżnię planetarki

Obrazek

i zamykamy całość

Obrazek

Tak przygotowany zestaw (uwaga - ciężki) osadzamy w skrzyni

Obrazek

Czas na wstawienie mocowania "napinaczy" od pasa środkowego.
Osadzamy go na trzpieniu - najpierw element z literką A, a na nim mocujemy właściwy napinacz który będzie popychał pas.

Obrazek

Dobre podejście do obydwu elementów jest od strony kanałów płyty sterującej

Obrazek

Wsuwamy pas hamujący i osadzamy na pierwszym napinaczu

Obrazek

Obrazek

Przy okazji wymieniłem też śruby kontrujące regulatory pasa hamującego

Obrazek

Wstawiamy drugi napinacz pasa - po drugiej stronie, to na niego będzie napierać śruba, którą regulujemy pas.

Obrazek

Wkręcamy śrubę lekko naciągając pas aby nam nie spadł w trakcie dalszych prac ze skrzynią.

Obrazek

Następny element to ulubiona kierownica - czyli center support. Wchodzi dość ciasno więc trzeba wsuwać go delikatnie, trzeba też zwrócić uwagę, żeby ustawić dobrze kanały olejowe. Pomiędzy kierownicę, a wcześniej zamontowane kosze wchodzi tradycyjnie łożysko (nr 4)

Obrazek

Ustawione koło zapinamy segerem

Obrazek

oraz przykręcamy od strony kanałów płyty śrubą

Obrazek

Montujemy na kierownicy czujnik prędkości (TSS - turbine shaft speed). Kabel przeprowadzamy kanałem od strony płyty sterującej.

Obrazek

Na kierownicy ląduje łożysko nr 3, a na to wałek/sprzęgło z drugim łożyskiem jednokierunkowym (overdrive).

Obrazek

i pozostałe elementy (planetarka, etc)

Obrazek

całość zamykamy koszem overdrive z tarczkami

Obrazek

I ponownie montaż napinaczy pasa hamującego. Podobnie jak poprzednio najwygodniej od strony płyty sterującej

Obrazek

Obrazek

Osadzamy pas na napinaczu

Obrazek

I jak poprzednio - wstawiamy drugi napinacz i wstępnie naciągamy śrubę regulującą

Obrazek

Obrazek

Czas przygotować dzwon z pompą do ostatecznego montażu. Śruby podokręcane odpowiednim momentem (22-28Nm)

Obrazek

i osadzone uszczelki

Obrazek

Na pompę idzie jeszcze od strony skrzyni plastikowa przekładka - warto o niej nie zapomnieć :)

Wsuwamy drugi wałek...

Obrazek

i osadzamy dzwon z pompą.

Obrazek

Śruby od dzwona mają oringi - są w zestawie naprawczym na wymianę.

Obrazek

Dokręcamy śruby jak w kołach - gwiaździście momentem 36-52 Nm.

Obrazek

Następnie można osadzić tłoki serwa środkowy i overdrive

Obrazek

A tu widok na śruby regulacyjne i nakrętki kontrujące. Obydwa pasy zostały dokręcone wg manuala siła 14 Nm, a następnie odpuszczone o DWA pełne obroty. W tej pozycji dokręcamy nakrętki kontrujące.

Wstawiamy okablowanie - w zestawie są również oringi od tego

Obrazek

Osadzamy wtyczkę i zabezpieczamy segerem

Obrazek

I wpinamy wtyczkę od czujnika prędkości

Obrazek

Czas wrócić do tyłu skrzyni - na przejściówkę pomiędzy skrzynię a reduktor osadzamy ząb hamulca P - razem ze sprężyną, dzięki której po wypięciu P ząb schodzi z zębatki. Przygotowany element łączymy ze skrzynią. Osadza się tam trzpień na który nasuwamy obudowę oraz trzeba trafić w otwór na prowadnicę od wybieraka biegów.

Obrazek

Przy okazji jak już czyścimy wszystko, to tabliczkę też :)

Obrazek

Czas na osadzenie płyty sterującej. Ważne aby dobrze ustawić uszczelkę.

Obrazek

Przykręcamy płytę z odpowiednim momentem i co ważne w odpowiedniej kolejności śrub. Wpinamy wtyczki od elektrozaworów. Instalujemy też uszczelkę i pokrywę od tłoka, który wcześniej wstawiliśmy.

Obrazek

Obrazek

Osadzamy filtr - trzeba pamiętać o oringach na kanałach.

Obrazek

Zamykamy pudło :) namaczając wcześniej uszczelkę i dokręcając śruby momentem 13-15 Nm

Obrazek

Zostało mi kilka uszczelek z zestawu. Najbardziej stresuje mnie ta duża bo wygląda jak od któregoś pistona, ale przejrzałem wszystkie stare (zebrałem wszystkie elementy stare w kuwetkę) i średnicą nie pasuje do niczego, więc albo nie wymieniłem :) albo była ponad stan zestawu.

Obrazek

Dziś prawdopodobnie montaż... i chwila prawdy - pojedzie czy nie.
Ostatnio zmieniony 2013-01-06, 06:05 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-06, 06:06

Jeśli coś sknociłem po drodze, to piszcie szybko :) to będę jeszcze miał czas na poprawkę 8-)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-06, 08:59

Nie zauważyłem nieprawidłowości w składaniu :-). Przy nalewaniu oleju pamiętaj aby nie wlewać całego stanu, po zalaniu około 6l na moment uruchom silnik w celu wpompowania oleju w podzespoły, inaczej przelejesz odpowietrzeniem skrzyni
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-06, 10:41

Kawał dobrej roboty, ale sam bym na razie się nie podjął - zacznę sobie trening od swojej starej 4R44 jak czas pozwoli :-) .

Z niecierpliwością czekam na pierwszą jazdę i wrażenia z różnicy po przeróbce :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-06, 10:51

Mały simering jest od wałka wybieraka biegów.
A ponad planowe uszczelki to standard w każdym ohaku takie znajdzie.
I jeszcze bardzo istotna sprawa którą zaniedbałeś za słabo do pucowana obudowa :P
Ostatnio zmieniony 2013-01-06, 10:53 przez albricht, łącznie zmieniany 1 raz.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-01-06, 11:01

I jeszcze bardzo istotna sprawa którą zaniedbałeś za słabo do pucowana obudowa :P
następnym razem :D się poprawie :P

Obrazek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”