Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 20:43

Boris, dostałeś PMke ode mnie?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 20:47

Słowo klucz - dziura po rozruszniku :) i klucz 19 do kręcenia kołem pasowym wału. I odkręcisz wszystkie śrubki.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 20:51

Radku, tam jest taki problem że rozrząd zblokowany i nie ma jak zakręcić wałem silnika, :-D przynajmniej tak zrozumiałem
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 22:27

Rozrząd dawcy zrobił dziurę w pokrywie:)

Rozrząd w moim aucie nie jest zablokowany znaczy że uszkodzony. Tylko chodzi mi o to jak przestawić wał żeby wszystkie cztery śruby odkręcić?

Tak będzie klarowniej

Czy nie uszkodzę nic kręcąc wałem?

PS ten uszczelniacz sobie jutro zamówię z midparts a złoże już z konwerterem
Ostatnio zmieniony 2013-09-23, 22:30 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 22:31

boris, odkręcasz po kolei, czyli jedna, później przekręcasz wałem i druga, później znów przekręcasz i trzecią.... itd
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 22:32

Trzeba wyjąć rozrusznik i kręcić kołem zamachowym pociągając za zęby wieńca. Jak nic nie blokuje pod głowicą, to co ma się zepsuć?
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 22:38

to co ma się zepsuć?
nie wiem jakaś uszczelka :mrgreen: albo pompa do tej uszczelki

Jak złoże to auto do kupy to zejdę na zawał a wcześniej przepisze w testamencie temu co mi na forum najwięcej pomógł :)

Ex mi się śni po nocach jak Punto mojej żony
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 22:41

Jak skrzynia jeszcze skręcona z silnikiem, to nic się nie stanie pompą.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 22:48

Jaki jest objaw uszkodzenia pompy?

Bo tak generalnie po moich dwu miesięcznych przygodach z naprawą skrzyni

mam jedną którą podejrzewam że jest sprawna choć zdjąłem bez konwertera a Radek mnie wystraszył że uszkodziłem uszczelkę i pompę

drugą w kawałkach

i trzecią w SportTracu i tak jak to powoli podliczam to bym nową kupił

może przełożę pompę od którejś skrzyni zanim zamontuje ?
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 23:00

boris, przeczytaj to - może to troszkę naświetli. Co prawda inna skrzynia, ale metoda ta sama ;)

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=5003
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 23:01

Wysyłam PW
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-23, 23:10

Wysyłam PW
- odebrałem

HUBI: punkt 7 - jak zapytałem mojego mechanika czy zdejmując skrzynie oznaczył położenie tylnego wału powiedział że to nie ma znaczenia, choć ja jak wymieniałem krzyżaki zaznaczyłem lakierem do paznokci, powiedział że to się tyczy wyjmowania z wieloklinu ?
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-24, 08:31

z tym zaznaczeniem wału to rzeczywiście nie ma znaczenia. Powiedzmy, że tamto było pisane kilka kilogramów wiedzy temu ;)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-26, 09:12

Witam, ponownie po wielu bojach pełnych krwi potu i łez udało się założyć ASB, ciekawi mnie taka sprawa skrzynie nie są opisane i w żaden w sumie sposób nie wiadomo co to jest jednak na boku skrzyni są takie kółka z jakby datownikiem moja ma koło napisu 750 Nm na przykład 4/12 kropek a pośrodku wybite 01, zaś na skrzyni od exa którą kupiłem jest 7/12 kropek i 05 czy to oznacza że skrzynia pochodzi z 2005 r? bo taka dziwnie nowa mi się wydaje. I czy po tym numerze można wywnioskować jaki to typ?
Ostatnio zmieniony 2013-09-26, 09:14 przez boris, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-26, 18:02

Bardziej po wnętrznościach albo po blaszce przykręconej do skrzyni, której raczej zawsze nie ma.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”