Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-03, 16:33

Zalałem Midland ATF M3, wg opisu ma normę merconowską.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-03, 17:26

ale mercon V ? :-)

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-03, 17:34

Zwykły tak wyczytałem z http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... .php?t=563 ja mam 4r55 wiec chyba zwykły, na bagnecie też wybite tylko MERCON a nie MERCON V

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-03, 17:46

hehe kupuj polepszacz bo sie źle skończy http://www.midparts.com.pl/pl/p/LUBEGAR ... -Ford/1861 :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-03, 18:10

I tak już jest źle, kolor oleju i opiłki nic dobrego nie wróżą. Dalsza jazda na tej skrzyni nawet na super oleju nie uzdrowi a tylko doprowadzi do zawału z rozległym udarem. Chwilowo oczywiście będzie lepiej a później po otwarciu pacjenta wolę się już nie wypowiadać.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-03, 18:23

Czarny olej to zapewne tarczki, plus wytarty metal i dawno nie zmieniana oliwa ?

Z tym merconem V to nie jest przerost formy skoro oryginalnie był opisany zwykły ?

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-03, 18:56

Z tym merconem V to nie jest przerost formy skoro oryginalnie był opisany zwykły ?
nie jest na zwyklym potrafią być jaja ja mialem zalany zwykły i w zimie musiałem zaczekać przy zapięciu (D) jak sie zrobiło ciepło było git
Czarny olej to zapewne tarczki, plus wytarty metal i dawno nie zmieniana oliwa ?
tak i może ta wymiana oleum na dlugo niewystarczeć ten metal najgorzej wróży ;-)

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-04, 18:45

No zobaczymy, jak będzie :P Wcześniej ślizgał się tylko przy tej jednej konkretnej zmianie biegu, na reszcie było idealnie, więc może chwilę wytrzyma :P
A jeszcze mam takie pytanko, bo w poprzednim egzemplarzu EXa miałem do ohv wstawioną skrzynkę od SOHC ma czujnik prędkości na skrzyni czyli 5r55 i jak to się ma do elektroniki ? Wypadałoby chyba coś przełożyć przy takiej kombinacji. Wyczytałem, że miałaby podobny poślizg jak u mnie tyle, że z winy sterownika, a nie z syfu i małej ilości oleju.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-04, 20:19

nic nie przekladasz uślizg w takiej kombinacji to efekt uboczny ;-) aczkolwiek temat jest do zgłębienia jeżeli chodzi o płyte z tym że nikomu chyba nie chce sie z tym bawić w sumie sie nie dziwie sciągać kilka razy miche i płyte też by mi sie nie chciało :-P

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-04, 22:32

Ja zrobiłem i jest super.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-04, 22:41

Normalnie chodzi 5 biegów? Zdradziłbyś jak i co przerobić? A może to tajemnica wyłącznie dla dobrych magików od ASB.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-04, 23:12

Potrzebna jest skrzynia 5R55E i separator od 4R55E i to cała filozofia.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz Paklak
Klubowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-02-01, 01:57
Lokalizacja: Łódź
Model Explorera: OHV 95r

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-05, 00:15

No to muszę Ci zaufać na słowo :P Jak znajdę chwilę muszę poszukać jakie dokładnie są różnice pomiędzy 4r a 5r czym różni się płyta zaworowa i sama płyta separacyjna. Ale to już nie dzisiaj i nie o tej porze :)

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-05, 00:55

Paklak, zobacz moje foto w tym temacie : http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ht=#100286
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3

2015-05-05, 07:08

Prawdę mówiąc nie jest to jedyna różnica, ale pozostałe otwory są w tych samych miejscach. Po takiej operacji komfort mechaniczny niezastąpiony. :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”