Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

EX I 1993r

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

FFK
Posty: 16
Rejestracja: 2016-09-11, 20:51
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Model Explorera: 4.0 V6 z 1993r

EX I 1993r

2016-09-17, 23:12

Witam
Przeglądając forum nie mogę znaleźć tego co dotyczy mojego auta. Jest to EX z 1993r. 4.0 V6. Problem leży w skrzyni, a mianowicie skrzynia przełącza ładnie biegi, wszystko wydaje się OK, ale.... wyciągając dzisiaj frotkę z błota, podczepiwszy linę, włączyłem "D", spięty na 4x4 i ... dupa! Auto nie jedzie, jakby się w manualu sprzęgło ślizgało. Po prostu nic nie przekazuje napędu na koła. Czy to wina skrzyni, czy sprzęgła hydrokinetycznego?
Czy ktoś wie jakie jest oznaczenie tej skrzyni? Naprawiać, czy kupować używkę?

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EX I 1993r

2016-09-17, 23:24

nie jedzie bo ma Opla na lince i się buntuje:)
nie jedzie tylko z obciążeniem czy w ogóle przestał jeździć?
masz wyciek ATF-u pomiędzy silnikiem a skrzynią?
tel. 606414212

FFK
Posty: 16
Rejestracja: 2016-09-11, 20:51
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Model Explorera: 4.0 V6 z 1993r

Re: EX I 1993r

2016-09-17, 23:43

Nie jedzie tylko z obciążeniem. Chociaż na pusto pod górkę (na wstecznym) też miał problem.
Wycieku ATFu nie zauważyłem, ale w poniedziałek podjadę na warsztat to się sprawdzi i doleje.
Przy normalnej jeździe jest OK, problem się zaczyna jak miałem frote na lince i jak sam powoli pod dużą pochyłość wjeżdżałem.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: EX I 1993r

2016-09-17, 23:48

Napisz jeszcze dokładnie i po kolei jak załączasz napędy bawiąc się w terenie. (sam bez podpowiedzi ;) )
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

FFK
Posty: 16
Rejestracja: 2016-09-11, 20:51
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Model Explorera: 4.0 V6 z 1993r

Re: EX I 1993r

2016-09-17, 23:51

Jak wjeżdżam w teren to włączam najpierw 4x4, kontrolka się zapala. Potem włączam LOW RANGE. Tylko przy LOW RANGE nie zapala mi się pomarańczowe "światełko", a przy przełączniku od 4x4 "światełko" się świeci..

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 00:01

A jak sprzegiełka przy kołach, jakie masz ?
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

FFK
Posty: 16
Rejestracja: 2016-09-11, 20:51
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Model Explorera: 4.0 V6 z 1993r

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 00:02

Przy kołach są automaty.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 00:39

to jeszcze napisz jak wyłączasz 4x4 to co robisz,oprócz tego że nadusisz guzik?:)
jeżeli w I system załączania 4x4 LOW jest podobny jak w II (nie pamiętam niestety), to jeszcze musisz cuś zrobić żeby się załączyło :)
jeżeli wyrywałeś Opla bez włączonego 4x4 LOW,to nie wyszło to skrzyni na zdrowie.
tel. 606414212

FFK
Posty: 16
Rejestracja: 2016-09-11, 20:51
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Model Explorera: 4.0 V6 z 1993r

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 07:18

Nie wiem jaka jest procedura załączania napędu. Zrobiłem tak jak zalecił mi poprzedni właściciel. Teraz tak na spokojnie myśląc to jeszcze wcześniej podjeżdżając pod stromą górkę też ledwo co się wdrapałem i objawy były takie same. Jak załączam 4x4 to zatrzymałem się. Włączyłem 4x4, coś stuknęło w przednim moście, następnie LOW RANGE i to wszystko, nie wiem co powinienem zrobić jeszcze. Poprzedni właściciel zademonstrował mi w ten sposób załączenie napędu.
Przy automacie wiem, że wyłączając napęd muszę cofnąć autem ze 3 metry, aby się rozpięło wszystko. Nie wiem w jakim stanie była skrzynia jak kupiłem, jak dla mnie auto jechało, biegi zmieniały się prawidłowo. To co wiedziałem to sprawdziłem, ale jest to moje pierwsze auto z ASB i nie wiem jak powinna działać i jak sprawdzić ASB.

Awatar użytkownika
Klubowicz tomgrodzisk
Klubowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2011-03-22, 17:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Model Explorera: ford explorer 4.0 1999r.

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 07:53

Wajcha na D , hamulec i gaz. Obroty nie moga przekroczyć 3000 czy 2500 obrotow. Wciskaj gazcmax 3 sekundy.
fanexplor tel.668357337

FFK
Posty: 16
Rejestracja: 2016-09-11, 20:51
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Model Explorera: 4.0 V6 z 1993r

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 07:59

I jak powinno zachować się auto z dobrze działającą ASB?

Awatar użytkownika
Klubowicz tomgrodzisk
Klubowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2011-03-22, 17:23
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Model Explorera: ford explorer 4.0 1999r.

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 08:03

Obroty nie powinny przekroczyc 3000 tysi to wtedy wiesz cxy sie cos slizga czy nie. No i auto stoi w miejscu:)
fanexplor tel.668357337

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 08:20

Załączanie reduktora, skrzynia na N, wciśnięty hamulec i dopiero 4low.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 08:38

no,wyłączasz prawidłowo :)
tel. 606414212

FFK
Posty: 16
Rejestracja: 2016-09-11, 20:51
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Model Explorera: 4.0 V6 z 1993r

Re: EX I 1993r

2016-09-18, 09:38

Przy włączeniu 4x4 też powinna być skrzynia na N?

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”