Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 08:19

Zanabyłem Expo z 2004. Miał kila wydawało się drobnych wad. M.in. skrzynia czasami z taki lekkim szarpnięciem przerzucała biegi. Czasami również przy wrzucanie na R było za mocna szarpnięcie. Po obejrzeniu oleju, był ciemny podjąłem decyzje o płukaniu skrzyni i wymianie dynamicznej. Skrzynia została podłączona do specjalnej maszyny-pompy magnetti marelli. Najpierw płukanie środkiem do skrzyń, później nowy filtr i wymiana dynamiczna. Żeby kolor oleju na wyjściu ze skrzyni, zaczał wyglądać jak ten na wejsciu - zużyliśmy 16 litrów oleju - Ravenol Mercon V. Po wymianie i nagrzaniu oleju został ustawiony stan. Skrzynia zachowywała się poprawnie. Objawy delikatnego szarpania nadal się pojawiały, ale wsteczny wchodził wzorcowo. Na drugi dzień, krótka wycieczka do sklepu. Zapala się kontrolka OD. Zaczyna się tryb awaryjny. Po zgaszeniu było ok. Kolejny dzień i znowu po przejechaniu kilkunastu km tryb awaryjny. Wcześniej ślizganie pomiędzy chyba 3 a 4 biegiem.
Dziś jeszcze postaram się połączyć ze skrzynią i poznać błędy. Wpieprzyłem w zakup auto, sporo ponad ustalony limit, licząc, że pomału je ogarnę a tu taki zonk. Co robić, gdzie to zaprowadzić żeby było tanio - tak wiem to najgorsze kryterium przy naprawie. Okolice Płocka - Bydgoszcz, Łódź, Wawa
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 08:48

pakiet elektrozaworów do wymiany i przegląd skrzynki prawdopodobnie zestaw tarczek do wymiany bo się mogły zeszlifowac. tanio nie będzie, wymiana oleju i płukanie przy takich objawach nic by nie poprawiła i była zrobiona bez sensu
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 08:59

soleoid pack to byłoby prawdziwe szczęście, koło 1000 pln i wymienić moźna samemu. Tarczek na ban sam nie zrobie. Wymiana oleju i płukanie IMO zawsze ma sens - przynajmniej mam czystą skrzynię ;-)
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 09:05

czystą i niesprawną tego ja nigdy nie zrozumiem . . . powiedz które cudo żeś zanabył ?
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 09:48

czystą i niesprawną tego ja nigdy nie zrozumiem . . . powiedz które cudo żeś zanabył ?
Tak wyszło, niestety, że jeet czysta i nie sprawna. Przyznać trzeba że po czyszczeniu olej był jak w dieslu prawie. K
upiłem we wrżeśniu złota III XLT która stała w okolicy Strykowa, u człowieka który mial kilka innych amerykanów na podwórku.
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 14:12

P0734
P0735
P0795 czyli solenoid pack?
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 14:42

tak, wszystkie od zaworów, pozostaje pytanie czy są błędy bo ucieka ciśnienie mechanicznie np gdzieś olej poszcza czy dlatego że zesrał się zawór stąd kwestia żeby do niej zajrzeć identyczną sytuację przerabiam właśnie w 2 skrzyniach 5r55w z trójek
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 16:28

Na sto % elektrozawory plus naprawa. same elektro pomogą na chwilę albo i nie. jak olej był czarny to i tarczek nie ma i nie wiadomo co z pistonami.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 18:37

Chyba jednak nie mam wyjścia, a przede wszystkim kasy. Zaryzykuję więc i ściognę solenoid pack. Jak wymienię, opiszę który z Was miał rację. Choć wolałabym żeby żaden jej nie miał.
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 18:56

Samo się nie naprawi
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 19:36

obaj mamy rację selenoid + naprawa + samo się nie zrobi :D

ehhh Mirku ....
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-02, 20:50

A ja się podepnę pod temat zapraszam do mnie na reanimacje skrzyni
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-03, 08:10

hmm w mojej łysej głowie rodzi się jedna wątpliwość. W opisach na ebay jest napisane że od 2004 roku (all vehicles with the 5R55W & 5R55S Transmission from 2004+) w skrzyni jest stosowany solenoid pack o numerach 46420B, wcześniej był stosowany 46420. Moje auto pochodzi z 2004 roku, czy ktoś jest w stanie sprawdzić mi, ew jak ja jestem w stanie sprawdzić który zestaw powinienem zastosować? Czy da się bez zdejmowania miski?
solenoid pack.JPG
solenoid pack.JPG (172.54 KiB) Przejrzano 8529 razy
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-03, 08:20

nie wyjmiesz zestawu to się nie dowiesz, ja np w 2003 i 2005 miałem takie same
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

kmc
Posty: 86
Rejestracja: 2010-07-03, 10:05
Lokalizacja: Płock
Model Explorera: III '04
Kontakt: Strona WWW

Re: EX III 5R55 padła po wymianie oleju

2016-11-03, 08:33

ciekawa sprawa, bo to tylko jeden ze sprzedawców na ebay o tym wspomina, Cała reszta sprzedaje model z literką B jako właściwy od 2002 do 2010 roku
Krzysiek K.M.C. Płock
był Ex '99 4.0
jest Ex III 4,0 '04

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”