Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

K..a znowu :(

2017-05-24, 23:31

Może coś doradzicie, choć nie sądzę żeby się komuś chciało do końca czytać:)

Siedzę sobie w pracy zarabiając na lpg do forda, a tu dzwoni moja konkubina że ford nie jeździ, korzystając z uprzejmości kolegi z pracy dostałem się na miejsce (jakieś 20 m od mojej budowy tyle zajechała). Z opowiadań wiem, że wyglądało to tak (wersja ewoluowała), samochód nie chciał jechać do tyłu no to zgasiła i zapaliła no i pojechał, trochę dziwnie jechał do przodu (oczywiście zawsze z każdą pierdołą mam telefon w tym wypadku cisza ;) telefon dopiero po fakcie), no i jak tak sobie jechał do przełączyła na 1 trochę jeszcze pojechała i w samochodzie zablokowały się tylne koła.
To ostatnie mogę potwierdzić bo było widać ślady jak przyjechałem na miejsce samochód nie chciał ruszyć - przełączanie na 4x4l nic nie dawało, pchanie na N nic nie dawało.
Odkręciłem shift motor i przestawiłem na N - musiałem dość mocno pociągnąć żeby pyknęło samo ręczne przestawianie nie bardzo coś dało, samochód udało się przepchać te 20m. Zacząłem od regulacji linki od skrzyni - coś mi tam nie pasowało, ale nie sądzę żeby to był powód. Następnie po zmaganiach żeby przestawić reduktor z powrotem zrobiłem pełny obrót kluczem co się wydaje dziwne samochód zaczął się poruszać.
Sytuacja wygląda aktualnie dość dziwnie:
-daje na 4x4 auto - samochód jedzie do tyłu normalnie - słychać jakieś tarcie ale mogły to być tarcze, do przodu coś tam załapuje (bez względu od pozycji wajchy D321) ale za bardzo jechać nie chce na czymś się ślizga - żadnych dziwnych dźwięków nie słychać.
-daje na 4x4 low - samochód wydaje się jechać w obie strony normalnie do tyłu też słychać tarcie jak wyżej.

Nie wiem czemu samochód przestał jeździć, czemu zaczął w taki dziwny sposób objawy trochę się nie trzymają kupy. Jak to możliwe że na reduktorze coś tam do przodu się ślizga sprzęgło tam jest chyba tylko do dopinania przodu?
Jeżeli padła znowu skrzynia to jak to jest możliwe że na 4x4 ford wydaje się jechać normalnie?

Ciekawe czy ktoś to przeczytał od początku do końca ;)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: K..a znowu :(

2017-05-24, 23:37

Ja przeczytałem ale nie znam rozwiązania zagadki ;)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: K..a znowu :(

2017-05-24, 23:38

Ja przeczytałem ale nie znam rozwiązania zagadki ;)
lol
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: K..a znowu :(

2017-05-24, 23:41

Lecz jak zgasiła i pojechał, a wcześniej nie chciał to coś się najpewniej w skrzynce posypało.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: K..a znowu :(

2017-05-24, 23:43

Lecz jak zgasiła i pojechał, a wcześniej nie chciał to coś się najpewniej w skrzynce posypało.
Mogła też nie trafić w R z powodu linki.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: K..a znowu :(

2017-05-24, 23:45

Jeżeli aż tak mocno była rozregulowana to mogła. For Scan coś wskazuje czy 0 błędów ? Puść test skrzyni biegów na odpalonym silniku w For Scanie. Jak nie będziesz mógł znaleźć opcji to śmiało dzwoń.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: K..a znowu :(

2017-05-24, 23:54

Jeżeli aż tak mocno była rozregulowana to mogła. For Scan coś wskazuje czy 0 błędów ? Puść test skrzyni biegów na odpalonym silniku w For Scanie. Jak nie będziesz mógł znaleźć opcji to śmiało dzwoń.
Puszcze, sprawdzałem innym programem nic w temacie skrzyni nie było zresztą też OD się nie pluło, wiem że for scan może pokazać coś więcej, w zasadzie z tego co mi Mirex pokazywał kiedyś to % poślizg między skrzynią a silnikiem też można odczytać, między reduktorem a skrzynią pewnie już nie.
Generalnie skrzynia była o Mirexa po remoncie pół roku temu, koszta mnie zabiły jak się okaże, że znowu skrzynia to czas na szukanie skarpy.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: K..a znowu :(

2017-05-24, 23:59

tak można sprawdzić. Dalszy poślizg można oszacować z wyliczonego przełożenia przekładni w odniesieniu do żądanego przełożenia przekładni. Ostatnio diagnozowałem 4x4 w 2006r i póki nie puściłem testu to żadnych błędów nie wyrzucało ;) 4x4 też możesz przetestować. w 3 jest praktycznie ten sam moduł co w 4.
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: K..a znowu :(

2017-05-25, 09:23

przeczytałem bez problemu,ale rozwiązania zagadki na razie nie widzę,w trakcie czytania pomyślałem że coś się sypnęło w tylnych hamulcach (zablokowane tylne koła) albo w moście (!),ale jak twoje manewry przy reduktorze przyniosły jakieś zmiany to pomysł upadł,teraz myślę że może to być wina reduktora,czy jak nie chciał ruszyć to co się działo-ślizgał się czy coś go tak trzymało że nie miał siły?
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: K..a znowu :(

2017-05-25, 10:52

przeczytałem bez problemu,ale rozwiązania zagadki na razie nie widzę,w trakcie czytania pomyślałem że coś się sypnęło w tylnych hamulcach (zablokowane tylne koła) albo w moście (!),ale jak twoje manewry przy reduktorze przyniosły jakieś zmiany to pomysł upadł,teraz myślę że może to być wina reduktora,czy jak nie chciał ruszyć to co się działo-ślizgał się czy coś go tak trzymało że nie miał siły?
Jak nie chciał ruszyć i były koła zablokowane, to nie było czuć żadnej reakcji, żadnych hałasów tak jakby skrzynia była na N, a tył był zblokowany.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: K..a znowu :(

2017-05-25, 11:01

W sumie to dobrym pytaniem jest, czy jak mam włączone 4x4L to skrzynia zapina biegi w ten sam sposób jak na 4x4A/4x4H czy nie?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: K..a znowu :(

2017-05-25, 13:55

zapina tak samo
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: K..a znowu :(

2017-05-25, 14:30

zapina tak samo
Czyli problem z reduktorem na pewno jest. Dalej nie bardzo rozumiem jak to technicznie możliwe, żeby trochę jechał - chyba że nie zapina tyłu na zębatce a zapina przód na sprzęgle i dlatego trochę jedzie, ale z drugiej strony jak nie ma poślizgu na tylnych kołach nie dopina przodu więc by w ogóle nie jechał.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Northools
Posty: 327
Rejestracja: 2016-04-26, 12:24
Lokalizacja: Trojmiasto
Model Explorera: Czarny Ex III 4.6 V8 - tzw pomnik.

Re: K..a znowu :(

2017-05-29, 15:27

Twoj przynajmniej troche jedzie, bo moj wcale i to od lutego.

Pocieszylem Cie? :-D
Kur....a! Gdzie jest moja szaro-zielona skora? :shock:

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: K..a znowu :(

2017-05-29, 16:29

Twoj przynajmniej troche jedzie, bo moj wcale i to od lutego.

Pocieszylem Cie? :-D
Niebardzo, mówiłem nie kupuj tego rocznika. U mnie skrzynia znowu padła nie będę pisal nawet ile mnie to kosztowało pół roku temu ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”