Rozrząd ustawiony, w piątek podjechał Adam i pomógł mi w prawidłowym ustawieniu wszystkiego, dzisiaj jeszcze zrobiłem małe korekty.
Generalnie nadal wałek w pozycji "0" - TDS, pierwszy cylinder w pozycji kompresji. Odkręcamy wszystko po kolei. Warto pamiętać o tym, że górna śruba od tylnej kasety jest odkręcana zgodnie z ruchem wskazówek zegara (przeciwnie jak normalnie).
Składanie warto zacząć od tylnej kasety, można wtedy delikatnie przesunąć wałek, żeby udało się bez kombinowania wsunąć koło zębate z łańcuchem na miejsce (chodzi o to, którego śruba jest zakryta brokiem).
Wymieniamy łańcuchy, kasety, zębatki, etc.
W trakcie dokręcania śrub pomocny okazał się znowu łańcuch.
A tu schemat z forum z momentami śrub i znacznikami.
Blokujemy wałki:
Czego trzeba pilnować przy ustawianiu:
- znacznik zębatki wałka wyważającego - na godzinę trzecią
- wałek wyważający - otwór który widać pod zębatką na godzinę trzecią
- wcięcia wałków popychaczy - blokujemy np. jak u mnie płaskownikiem 6mm i ustawiamy w pozycji równoległej do płaszczyzny głowicy
- koło pasowe ustawione klinem godzina 12 lub lepiej wykorzystać znacznik "0" TDS i ustawić na podstawie wskazania czujnika położenia wałka
I tak wszystko blokujemy, żeby podczas skręcania się nie przestawiało
Dzisiaj zacząłem składanie. I szybko skończyłem - ukręciła się jedna szpilka od pokrywy zaworów. Musiała być mocno zmęczona, bo moment ich dokręcania to ledwie 10 Nm.
Udało się ją wykręcić bez stresu, ale w ten sposób zostałem bez szpilki do pokrywy
Odkręciłem też pompę oleju, żeby założyć nową. Ze starej musiałem przekręcić mocowanie ssaka i zmienić uszczelkę.
Dla potomności wygląd środka starej pompki.
Odebrałem też z planowania kolektory wydechowe.
I tyle na dziś
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...