Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
mangooostar
Posty: 50
Rejestracja: 2016-06-27, 22:57
Lokalizacja: Szczecin
Model Explorera: EXII OHV 97' i EXII SOHC 2000

Re: Wymiana napinaczy

2016-11-18, 12:29

OKej dzięki za porady, może uratujesz kolejnego debila... :P

A jeszcze lopatologicznie zapytam - w ktora strone, w ktorym miejscu, na jakim biegu....zeby nie bylo jak wczesniej.

PRzepraszam za klopot, czlowiek chyba nie powinien sie brac za grzebanie w aucie bez odpowiedniego przygotowania...

A jak odpali to jakos kontrolowac jesli nie bedzie dziwnych dzwiekow? Bo teraz nie wiem czy jesli bedzie ok to jezdze na tykajacej bombie czy jak ;/

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: Wymiana napinaczy

2017-05-06, 12:43

Dobra chłopaki leci do mnie napinacz przedni od Jankesa. Teraz moje pytanie siedząc w aucie po stronie kierowcy który to jest pierwszy cylinder? I i kiedy jest ten punkt ? Czy w momencie kiedy tłok jest u góry czy na dole?

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: Wymiana napinaczy

2017-05-08, 21:17

Dobra chłopaki leci do mnie napinacz przedni od Jankesa. Teraz moje pytanie siedząc w aucie po stronie kierowcy który to jest pierwszy cylinder? I i kiedy jest ten punkt ? Czy w momencie kiedy tłok jest u góry czy na dole?
Boris napisz jakieś wypociny na ten temat. :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Wymiana napinaczy

2017-05-08, 23:20

auto ma zawsze tylko dwie strony, - lewą kierowcy i prawą pasażera, pierwszy cylinder jest po prawej od przodu (chłodnicy) - jest 123, po lewej (kierowcy) od przodu jest 456
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Wymiana napinaczy

2017-05-09, 07:48

no chyba że mamy do czynienia z angolem albo australijczykiem,to wtedy lewa jest po stronie pasażera,a prawa kierowcy,układ silnika się nie zmienia :)
generalnie silnik w układzie V ma jedną głowicę bardziej wystawioną do przodu i to jest pierwsza głowica,cylindry liczymy od przodu silnika,chyba że ktoś ma wytwór francuskiej motoryzacji to wtedy cylindry liczy od tyłu do przodu :)
tel. 606414212

golden86
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-29, 22:08
Model Explorera: III SOHC 4.0

Re: Wymiana napinaczy

2017-05-09, 22:14

ok. Dzięki to jeszcze kiedy jest ten punkt 0 jak tłok jest na górze ? Dobrze myślę?

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Wymiana napinaczy

2017-05-09, 22:40

punkt 0,TDC,GMP to jedno i to samo i oznacza najwyższy punkt który osiąga tłok,czyli Górny Martwy Punkt.
tel. 606414212

Wróć do „ROZRZĄD SOHC”