Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
mirekquad
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-11, 20:06
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-10-31, 09:44

Może skręcił za mocno łożyska. Czasami robią tona chama i taki masz efekt, albo zrobił czeski błąd i założył odwrotnie łożyska, ale o coś takiego bym nie posądzał. Spróbuj zdjąć koło i zacisk i pokręcić samą tarczą powinno się dość lekko kręcić. Jeżeli to nie będzie się chciało kręcić to masz za mocno dokręcone łożyska i wystarczy popuścić nakrętki. Radzę zrobić to szybko bo jeżdżąc tak zniszczysz łożyska.
Jeżeli będzie się kręcić lekko to sprawdż prowadnice zacisków może weszło tam brudu i blokuje zacisk. istnieje też możliwość że mechanik chciał zobaczyć jak zbudowane jest sprzęgło piast i je źle poskładał
EXPLOZJA - Siła spokoju!!

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-10-31, 19:28

albo łożyska za mocno dokręcone albo zapomniał łożyska przesmarować przed założeniem...

:roll:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-01, 16:43

to nie wina smarowania bo jak dał tam smar wogóle jakiś to przy tej temperaturze już się rozpłynął i jest wszędzie ...
za mocno dokręcone - na bank...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

76pablo
Posty: 17
Rejestracja: 2008-09-28, 23:10
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-03, 16:08

Jeszcze jedno małe pytanko:

Już po zmianie łożysk kiedy trzeba założyć "pokrywkę" na piastę (tą z napisem 4x4 automatic) to zakłada się ją obojętnie jak czy w określonym położeniu?
Zaobserwowałem że niekiedy dochodzi do tarczy bez problebu a po przekręceniu o jeden - dwa otwory na szpilki ostatni 1 centymetr wchodzi tak jakby coś w środku spręzynowalo.

Jak więc zakładać?

BATORY
Posty: 458
Rejestracja: 2007-07-09, 21:12
Lokalizacja: Chełm

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-03, 16:27

Musi wchodzić lekko do końca bez ,,sprężynowania'' , twardo dociskać inaczej, nawet jak o pół centymetra zostanie w środku ruszone to nie założysz dobrze, to jest część sprzęgiełka i możesz palcem naprowadzić na odpowiednie położenie.
w życiu piękne są/były/ tylko chwile....
----------------------------------------
...ale jedno wiem po latach,
prawdę musisz znać i TY,
zawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy....

Awatar użytkownika
mirekquad
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-11, 20:06
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-03, 16:48

Ja cały czas mam podejrzenia, że gość który ci wymieniał łożyska kombinował coś przy sprzęgłach piast to to co nakładasz na piastę co ci nie chce wejść. Zaintrygowało mnie to że przy pełnym skręcie blokują się koła i coś ci strzela. Obiaw taki jest jak się nie porozłączają sprzęgiełka, albo je źle poskładał albo po podmieniał ci jakieś części. Chyba że masz manuale i są cały czas włączone w opcji 4x4. To że ci niechce sprzęgło wejść na koło to to że jest załąćzony przedni napęd w sprzęgle.One pracują na sprężynie, która wypycha podkładkę z 2 klinami do piasty i dlatego nie chce najść. Trochę to zawile opisałem lecz mam nadzieję że skumasz. Jak nie potrafisz tego sam opanować to jak najszybciej zasuwaj do porządnego mechanika bo łożyska + sprzęgła piast to inwestycja 1000 zł a napewno jak jest coś nie tak to wszystko zmielisz
EXPLOZJA - Siła spokoju!!

76pablo
Posty: 17
Rejestracja: 2008-09-28, 23:10
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-03, 22:13

Qrde to jak mam sprawdzić co padło???

Nie chcę sobie nic zmielić...
Mechanika nie podejrzewam o dłubanie tam gdzie nie trzeba, za dobrze go znam.

Awatar użytkownika
mirekquad
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-11, 20:06
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-03, 22:27

No słuchaj ewidentnie jak piszesz problem jest w piastach a wszystko to stało się po wymianie łożysk. Mechanik może dobry i go znasz lecz czy miał już doczynienia z autami 4x4? Wielu mechaników jak słyszy o sprzęgach w kołach to robi duże oczy :roll: i nie wie o czym mówisz więc się nie dziw. Wielu mechaników ja nazywam "wymieniaczami" bo mechanik umie naprawić a reszta wymienia części. Z tym co pisałem to nie żart i proponuję szybko zajżeć bo jak będziesz chciał automaty to nie wiem czy nawet dostaniesz, ludzie którzy jeżdżą w off-roadzie kupują manuale i tu cena w okolicy 600 -800 zł za komplet sprzęgieł firmy AVM sam niedawno kupowałem, automaty do pajero nowe kosztują 1300 zł a używki po 300 zł za stronę, do expo nie widziałem. Jeżeli blokuje ci koła przy ruszaniu w pełnym skręcie to na bank blokują sprzęgła, czuć to tak jakbyś zaciągną ręczny na przednich kołach i po ruszeniu strzeli. Chociaż może to zbieg okoliczności i poszły ci krzyżaki na przednim moście zjżyj pod auto widać je tuż przy kole wewnątrz mostu. Jak ruszysz półosią ręką i wyczujesz na nich luz to na pewno krzyżaki. Lecz proponuję się udać do porządnego mechanika bo na odległość to se można gdybać
EXPLOZJA - Siła spokoju!!

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-03, 23:23

:-)
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

76pablo
Posty: 17
Rejestracja: 2008-09-28, 23:10
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-04, 11:41

Ale mam nadzieję że wszystko się nie rozsypie jeżeli nie będę załączał 4x4???

Mam czas do tego zajrzeć dopiero 11 listopada niestety :sad:

Awatar użytkownika
mirekquad
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-11, 20:06
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-04, 17:02

;-) NIIIIIIIIEEEEEEEEEEEE :-D
EXPLOZJA - Siła spokoju!!

76pablo
Posty: 17
Rejestracja: 2008-09-28, 23:10
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-04, 20:38

Czyli na mój prosty chłopski ;-) rozum całe ustrojstwo działa w sposób następujący:

4x4 odłączone - przedni wał się nie kręci, półosie się nie kręcą a koła są jakby na "wolnym biegu", przy włączeniu 4x4 zaczyna się kręcić wał, półośki i wtedy sprzęgiełka "zabierają" koła???

EXPLO to mój pierwszy w życiu samochód 4x4 więc nie mam doświadczenia w tym względzie ale chyba zaczynam pomału łapać jak toto działa, nie wiem tylko czy dobrze sobie to tłumaczę...

Tak poza wszystkim to przypilnowalem mechanika który mi łożyska zmieniał i przy mnie regulował. Po odpuszczeniu nakrętki dociskowej o jeden "ząbek" gwintu pojawiał się wyczuwalny luz na kołach więc trzeba było powrócić do poprzednich ustawień - znaczy się dobrze było złożone.
Zaobserwowałem również że koła grzeją się tylko jak wracam z tyry około 17-18 kiedy są korki i dużo się podjeżdża i hamuje natomiast rano około 6.30 - 7.00 kiedy jedzie się w miarę płynnie obudowy sprzęgiełek są tylko trochę ciepłe. Temperatura zewnętrzna różni się niewiele, rano ok +5 po południu ok. +8 więc to pewnie nie ma takiego wpływu na grzanie się piast. Nurtuje mnie tylko pytanie czy całe zamieszanie z gorącymi felami nie jest aby spowodowane dużą ilością hamowania i grzaniem wszystkiego od tarcz???

Z trzeciej jednak strony w drugim samochodzie również z ASB nie ma takiego problemu.

Co do sprzęgiełek to koniecznie do nich zajrzę w wolnej chwili bo nie lubię jak mi coś w samochodzie nie działa, znalazłem na forum kilka zdjęć rozbebeszonego sprzęgiełka to pewnie sobie poradzę... :-) albo nie :-(
Ostatnio zmieniony 2008-11-04, 20:38 przez 76pablo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mirekquad
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-11, 20:06
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt: Strona WWW

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-04, 21:33

Napęd działa tak jak piszesz. Tylko pamiętaj że po wyłączeniu napędu 4x4 przy sprzęgłach automatycznych trzeba autem cofnąć kilka metrów żeby sprzęgła się rozłączyły! Budowa sprzęgła jest dość prosta o ile masz pojęcie o mechanice jakiejkolwiek. Jeżeli ci się grzeją koła przy dużej ilości hamowania to może ci po prostu nie hamuje tył i dlatego grzeje się przód, bo to on musi zatrzymać całą masę auta. Lecz na początku pisałeś że przy pełnym skręcie blokuje przód przy ruszaniu ? Jeżeli już kiedyś włączałeś napęd 4x4 i nie cofnołeś to mogły się jeszcze do tej pory nie porozłanczać sprzęgła lub jedno z nich, najczęściej wtedy słychać dźwięk jakby potłuczonej szklanki ( dzwonienie). W okolicy Trujmiasta jest wielu ludzi z autami 4x4 Off-road może podjeć do kogoś i niech ci udzieli wskazówek jak takim autem się poruszać. Lub nie wiem czy dojdzie do skutku szkoła Off-Road koło Łodzi ( jest taka propozycja na forum ) wtedy zapraszam, będę :lol: cały twój przez cały dzień :lol:

[ Dodano: 2008-11-04, 21:34 ]
Ach sooorki ty ze świętego miasta jesteś.
EXPLOZJA - Siła spokoju!!

76pablo
Posty: 17
Rejestracja: 2008-09-28, 23:10
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Łożyska przedniej piasty EX1

2008-11-04, 21:55

Dzięki mirekquad za szybką odpowiedź i w ogóle zainteresowaniem moim być może bzdurnym tematem.
O mechanice to chyba jakieś pojęcie mam bo zawsze mam auta przy których trzeba dduużżoo grzebać ale ja to chyba lubię :-)
Jeżeli dojdzie do skutku szkoła OFF-road koło Łodzi to postaram siępojawić.

Jednym słowem, spróbuję jutro załączyć 4x4 i delikatnie przejechać kilkadziesiąt metrów a później wyłączę i cofnę kilkanaście matrów i zobaczę co się dzieje. Pomimo to rozbiorę swoje sprzęgiełka na drobne bo mnie skręca jak nie wiem co boli mój samochód, jakikolwiek by nie był.

Co do kiepskich hamulców z tyłu to masz rację bo prawie nie trzymają i muszę wymienić bębny i szczęki ale nie wszystko na raz bo i tak pakuję w EXPLO wszystkie zaskórniaki a jeszcze trochę mam do zrobienia.

Tak swoją drogą gdzie można kupić bębny i szczęki w rozsądnej cenie i jakości, bo na sieciowe hurtownie części nie ma co liczyć w tym temacie?


... ale święty to ja nie jestem :564:

Awatar użytkownika
Palio
Posty: 28
Rejestracja: 2008-01-18, 21:31
Lokalizacja: Kuklówka Radz.
Kontakt: Strona WWW

uszczelniacz przedniej prawej półosi

2008-11-04, 22:59

Czy może ktoś z Was, Szacowni Klubowiczem udzielić mi informacji.
Jak Do Ciężkiej Cholery Mam Wymienić Uszczelniacz Lewy Półosi (od dyfra), bo Cieknie Jak Cholera :(( i jaki mam dobrać wymiar, bo podobno są różne?:((

PzDr
Palio
Ford Granada 2.8iV6 GHIA AD1982
Sprzedawany...Ford Transit 2,8V6 AD1974
Sprzedany...Ford Explorer 4,0V6 na Blosie AD1993

e-mail: palio@capri.pl
tel. 0-604-591-002

Wróć do „WARSZTAT”