to tłumaczenie tego co znalazłem pod adresem
http://autorepair.about.com/library/faqs/bl166g.htm
RABS aby zakomunikować uszkodzenie korzysta z kontrolek systemu hamulcowego i tylnego ABS jednocześnie.
Obie lampki muszą być sprawne aby móc poprawnie zdiagnozować problem.
Przed zczytaniem kodów "błyskowych" przejedź samochodem na płaski i równy teren. Przestaw dźwignię biegów na pozycję PARK w przypadku przekładni automatycznej lub NETRUAL w przypadku przekładni manualnej.
Zablokuj przednie i tylne koła zabezpieczając samochód przed przemieszczaniem się w trakcie odczytywania kodów.
Przed zablokowaniem hamulca postojowego sprawdź czy świeci się czerwona kontrolka BRAKE (ważne w późniejszej diagnozie). Zablokuj hamulec postojowy. Stacyjkę pozostaw w pozycji włączonej tak aby kody błędów nie zostały utracone.
W celu zczytania kodów błyskowych zlokalizuj końcówkę diagnostyczną RABS z pomarańczowy/czarny kabel biegnący z kolumny kierowniczej w pobliży stacyjki.
Połącz czarny/pomarańczowy kabel za pomocą "jumper wire" (nie wiedziałem jak go nazwać po polsku więc poniżej załączyłem zdjęcie) do uziemienia (do dowolnego elementu karoserii, nadwozia). Po podłączeniu uziemienia i jego ponownym rozłączeniu kontrolka REAR ABS powinna zacząć migać.
Jeśli czerwona kontrolka BRAKE była zapalona przed załączeniem hamulca parkingowego może to oznaczać niski poziom płynu w obiegu i w tym przypadku nie otrzymamy kodów błyskowych - kontrolka REAR ABS będzie świecić światłem ciągłym.
niestety nie znalazłem opisu kodów błyskowych
[ Dodano: 2009-01-10, 09:46 ]
znalazłem listę kodów pod adresem
http://www.aa1car.com/library/abs_kelseyhayes_rwal.htm
Tutaj też piszą, że dla Ford Trucks do zczytania kodów wystarczy uziemnić wiązkę kabli biegnącą od modułu kontrolnego ABS
Przepraszam, ale nie mam chwilowo czasu ich dokładnie przetłumaczyć - mam nadzieję, że to jednak coś pomoże
Codes for Dodge RWAL, Ford RABS and GM RWAL applications are similar but have a few differences:
1. Should not occur (replace the controller if it does)
2. Open isolation valve circuit or defective ABS module
3. Open dump valve circuit or defective ABS module
4. Grounded or closed RABS or RWAL valve switch
5. Excessive actuations of dump valve during ABS braking
6. Erratic speed sensor signal
7. Shorted isolation valve or defective ABS module
8. Shorter dump valve or defective ABS module
9. High resistance or open speed sensor circuit (resistance should be 1000 to 2500 ohms)
10. Low speed sensor resistance (Dodge & Ford only)
11. Open speed sensor circuit (GM only)
12. Stop lamp switch circuit (Dodge & Ford)
13. ABS module speed processor (Dodge & Ford only)
14. ABS module program (Dodge & Ford only)
15. ABS module RAM memory failure (Dodge & Ford)