Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-09, 22:39

Odświeżę kotleta ;)
mamy tu kolegę z explorerem który ma ABS tylko na tylną oś
W moim EXI 92 rok też siedzi tylko REAR ANTILOCK. Po co to niby?
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 06:41

REAR ANTILOCK nie oznacza ABS-u na tylnych kolach , tylko wskazuje że masz wlączony napęd tylko na tylne kola. Ja mam tak samo też w tym modelu , z tego samego roku kolejno świeci:
REAR ANTILOCK - napęd tylko na tyl
4X4 - napęd na wszystkie kola
4X4 LOW - zalaczony reduktor
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 07:59

A od czego w takim razie jest elektrozawór na rurce hamulcy tylnych kół, znajdujący się na ramie po lewej stronie tuż przy filtrze paliwa?
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 08:04

REAR ANTILOCK nie oznacza ABS-u na tylnych kolach , tylko wskazuje że masz wlączony napęd tylko na tylne kola. Ja mam tak samo też w tym modelu , z tego samego roku kolejno świeci:
REAR ANTILOCK - napęd tylko na tyl
gdzie Ci się to świeci :?: :?:
i na jakiej podstawie twierdzisz, że to oznacza napęd tylko na tylną oś???
niezależnie od faktu, że u kogoś są czujniki przód czy ich nie ma to REAR ANTILOCK to informacja o obecności układu ABS dla tylnej osi
wydaje mi się, że kilka postów wyżej była o tym mowa...

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 08:11

REAR ANTILOCK to informacja o obecności układu ABS dla tylnej osi
Zapala sie toto na pomarańczowo, testuje układ i gaśnie. Cały czas mi się nie świeci jak koledze Leszkowi.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 08:14

no i wszystko się zgadza
przy włączeniu zapłonu następuje test układu i jeśli jest OK to gaśnie

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 08:26

U mnie cały czas świeci przy ustawieniu reduktora na 2H (reduktor manualny- mechaniczny),po przełączeniu na 4H lub 4L gaśnie a zapalają się odpowiednio 4X4 lub 4X4 Low.

Zapala się dopiero po odpaleniu silnika , chyba że mam coś pomotane.
Ostatnio zmieniony 2009-01-10, 08:29 przez Leszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 08:35

coś masz chyba popsute... :x

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 08:40

może ktoś coś już kombinował , ale muszę sprawdzi czy mam jakieś kabelki podłączone do tylnego mostu.
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 09:37

to tłumaczenie tego co znalazłem pod adresem http://autorepair.about.com/library/faqs/bl166g.htm


RABS aby zakomunikować uszkodzenie korzysta z kontrolek systemu hamulcowego i tylnego ABS jednocześnie.
Obie lampki muszą być sprawne aby móc poprawnie zdiagnozować problem.

Przed zczytaniem kodów "błyskowych" przejedź samochodem na płaski i równy teren. Przestaw dźwignię biegów na pozycję PARK w przypadku przekładni automatycznej lub NETRUAL w przypadku przekładni manualnej.

Zablokuj przednie i tylne koła zabezpieczając samochód przed przemieszczaniem się w trakcie odczytywania kodów.
Przed zablokowaniem hamulca postojowego sprawdź czy świeci się czerwona kontrolka BRAKE (ważne w późniejszej diagnozie). Zablokuj hamulec postojowy. Stacyjkę pozostaw w pozycji włączonej tak aby kody błędów nie zostały utracone.

W celu zczytania kodów błyskowych zlokalizuj końcówkę diagnostyczną RABS z pomarańczowy/czarny kabel biegnący z kolumny kierowniczej w pobliży stacyjki.
Połącz czarny/pomarańczowy kabel za pomocą "jumper wire" (nie wiedziałem jak go nazwać po polsku więc poniżej załączyłem zdjęcie) do uziemienia (do dowolnego elementu karoserii, nadwozia). Po podłączeniu uziemienia i jego ponownym rozłączeniu kontrolka REAR ABS powinna zacząć migać.

Jeśli czerwona kontrolka BRAKE była zapalona przed załączeniem hamulca parkingowego może to oznaczać niski poziom płynu w obiegu i w tym przypadku nie otrzymamy kodów błyskowych - kontrolka REAR ABS będzie świecić światłem ciągłym.

niestety nie znalazłem opisu kodów błyskowych :(

[ Dodano: 2009-01-10, 09:46 ]
znalazłem listę kodów pod adresem http://www.aa1car.com/library/abs_kelseyhayes_rwal.htm

Tutaj też piszą, że dla Ford Trucks do zczytania kodów wystarczy uziemnić wiązkę kabli biegnącą od modułu kontrolnego ABS

Przepraszam, ale nie mam chwilowo czasu ich dokładnie przetłumaczyć - mam nadzieję, że to jednak coś pomoże ;)
Codes for Dodge RWAL, Ford RABS and GM RWAL applications are similar but have a few differences:

1. Should not occur (replace the controller if it does)
2. Open isolation valve circuit or defective ABS module
3. Open dump valve circuit or defective ABS module
4. Grounded or closed RABS or RWAL valve switch
5. Excessive actuations of dump valve during ABS braking
6. Erratic speed sensor signal
7. Shorted isolation valve or defective ABS module
8. Shorter dump valve or defective ABS module
9. High resistance or open speed sensor circuit (resistance should be 1000 to 2500 ohms)
10. Low speed sensor resistance (Dodge & Ford only)
11. Open speed sensor circuit (GM only)
12. Stop lamp switch circuit (Dodge & Ford)
13. ABS module speed processor (Dodge & Ford only)
14. ABS module program (Dodge & Ford only)
15. ABS module RAM memory failure (Dodge & Ford)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 16:35

ABS nie ma nic wspólnego z napędami. ANTI LOCK jak sama nazwa wskazuje - przeciw-poślizgowe w dokąłdnym tłumaczeniu.

Były samochody tylko z tylnym ABS i czujnik jest w tym samym miejscu co i przy ABS na cztery koła czyli w tylnym moście.

Nie ma takiej opcji, żeby lampka ABS świeciła przy napędzie na tylną oś a gasła jak włączysz 4X4. Pewnie chodzi ci o coś innego.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 18:12

ANTI LOCK jak sama nazwa wskazuje - przeciw-poślizgowe
przeciw-blokujące jak coś ;)
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 471
Rejestracja: 2008-01-24, 20:34
Lokalizacja: Środa Wlkp - Koszuty

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 18:29

No to znów mam kolejną zagadkę do odkrycia w moim autku. Ciekawe co jeszcze jest w nim namotane.
Skazany na bluesa
Mając samochód z napędem 4x4 zakopiesz się w bardziej niedostępnym miejscu...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-10, 21:03

ANTI LOCK jak sama nazwa wskazuje - przeciw-poślizgowe
przeciw-blokujące jak coś ;)
dokładnie . . . normalnie uczniowie muszą poprawiać nauczyciela - angielski to przecież mój drugi język. :roll:
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ABS na tylną oś.

2009-01-14, 09:59

"jumper wire" (nie wiedziałem jak go nazwać po polsku więc poniżej załączyłem zdjęcie)
to poprostu zworka lub mostek - tak bym przetłumaczył.

[ Dodano: 2009-02-12, 23:30 ]
No i stało się. Zdechł mi Rear Antilock. Od razu sie dowiedzialem do czego on potrzebny ;) Explo nie ma korektora siły hamowania na tylną oś. Próba hamowania na śliskim kończy się zarzucaniem tyłu, który hamuje zanim przednie koła zblokują.
Niestety, zaświeciły mi się kontrolki BRAKE oraz REAR ANTILOCK. Zaświecają się nawet podczas postoju, po włączeniu kluczyja. Powyższa rozpiska nie przewiduje opcji wymrugania kodów, jeśli czerwona lampka się świeci przed rozpoczęciem testu lub przed zablokowaniem hamulca. O co kaman? Co ją zaświeca? Czujnik hamulca postojowego mam rozwalony i kabelek wisi w powietrzu, po dotknięciu do masy zapalał lampkę. Teraz nie dotyka do masy a lampka świeci. Czy ex1 ma czujnik poziomu płynu hamulcowego? Bo jakoś go nie zauważyłem do tej pory...

Nie wiem czy to ma związek, ale parę dni temu zamilkł tempomat. Pozatym wszystko w normie ;) Bezpieczniki OK. Gdzie szukać?

[ Dodano: 2009-02-14, 12:14 ]
No i se naprawiłem. Winny był czujnik poziomu płynu hamulcowego, a nie przykumałem go bo jest od sodu zbiorniczka, a przyzwyczajony byłem zawsze do takich w korku :) Czujnik włączał kontrolkę BRAKE, a jak ta kontrolka świeci, to RABS od razu wypluwa błąd, i odłącza system REAR ANTILOCK zapalając stosowną lampkę. Tak więc opanowane :)
Ostatnio zmieniony 2009-02-12, 23:32 przez Mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „WARSZTAT”