Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Remont silnika OHV

2012-07-08, 15:59

Dziś nastał totalny armagedon i ugotowałem silnik w swoim Exie. Podczas jazdy straciłem cały płyn z chłodnicy i zorientowałem się jak silnik zaczął ryczeć jak młot pneumatyczny oraz straciłem moc. Czujnik temperatury pokazywał, że jest OK i żadna wredna kontrolka się nie zaświeciła. No i teraz zamiast kupić oponki trzeba ratować silnik. Ma ktoś jakaś radę od czego zacząć oprócz flaszki i ścioprania się bo to już zrobiłem ;) :P

cooki531
Posty: 615
Rejestracja: 2010-01-16, 20:31
Lokalizacja: Warszawa i Góry

Re: Remont silnika OHV

2012-07-08, 16:04

ja bym kupil uzywke :roll:
Piesek

Awatar użytkownika
sebastian
Posty: 343
Rejestracja: 2008-11-16, 14:10
Lokalizacja: Niemcy ,Emmerthal.
Model Explorera: XPII.1996er.4,0-Liter-V6(OHV)
Kontakt: Strona WWW

Re: Remont silnika OHV

2012-07-08, 18:17

Ja tesz bym uzywke ;-) z dobrych rak naturalnie . :-)
( ͡° ͜ʖ ͡°) .1996er.4,0-Liter-V6-Motor mit 115 kW (OHV)•Automatikgetriebe(4R55E).
Sorki za BYKI ale jesten od 31 lat w Niemczech.

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Remont silnika OHV

2012-07-08, 19:48

Kup uzywkę, będzie prościej
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-08, 22:17

Zobaczę co się rozleciało w silniku. Jeśli to będzie kwestia planowania głowic, wymiany zaworów, to wolę zrobić kapitalny remont bo mam wtedy wszystko na sicher i autko na lata. Natomiast jeśli coś pękło czy tłoki, cylindry są do szlifowania to od razu mogę dać sobie spokój.

Tak czy siak muszę silnik wyciągnąć. Na pewno już ktoś to robił ;) Jak najprościej wytargać silnik ?
781 660 341

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 07:21

jak przegrzałeś silnik to głowice na pewno popękały między zaworami jak będziesz chciał go robić musisz znaleźć warsztat który poza planowaniem będzie mógł sprawdzić ciśnieniowo czy jest szczelna a najlepiej przed remontem czy się w ogóle opłaca
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 07:55

Chcesz głowice od Ex III z 2004?
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 08:02

@starwind: Jeśli coś popękało to tylko wymiana, jak mam robić to porządnie. oduczyłem się "łatania".
@leszek_g: Głowice z ExIII pasują do ExI ?

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 08:11

Boguś nie wiem, trzeba by przymierzyć, w teorii ten silnik to ciągle ta sama skała.
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Awatar użytkownika
atosal
Posty: 326
Rejestracja: 2010-03-17, 22:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 08:22

mnie dwa lata temu spotkała podobna przygoda
zanim wskaźnik temperatury się podniósł silnik był zagotowany i płyn uciekł wymieniłem wtedy jedną głowicę bo była pęknięta i uszczelki
za robotę jakieś 500 uszczelki z Rockauto + głowica ok. tyle samo
też zastanawiałem się nad wymianą motoru ale bałem się czy nie będzie problemów bo mam manualną skrzynię biegów :?:

morfeusz453
Posty: 468
Rejestracja: 2008-11-04, 20:58
Lokalizacja: Nowy Dwór
Kontakt: Strona WWW

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 08:32

wszystko zależy od tego jaką ilością czasu dysponujesz szybciej i pewnie taniej będzie używka a jak zrobisz ewentualnie ten skopany to albo go wsadzisz albo pogonisz a czasu zaoszczedzisz

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 08:51

@leszek_g: Będziemy myśleć jak porozbieram silnik i sprawdzę co i jak.
@atosal: Wyciągałeś silnik do wymiany głowicy ? Jak tak to może mi podpowiesz jak to najwygodniej zrobić ;)
@morfeusz453: Najpóźniej auto chcę mieć zrobione na wrzesień aby się do Ciebie dokulać ;) Zarezerwowane mam na taką okoliczność 2500zł. W związku z czym chcę to zrobić jak najlepiej, niekoniecznie najszybciej i najtaniej :)

Awatar użytkownika
atosal
Posty: 326
Rejestracja: 2010-03-17, 22:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 09:13

Boguś, nie wyjmowałem silnika tylko osprzęt z góry i głowice
jakbyś miał silnik lub głowice na wierzchu to nie zapomnij wymienić = sprawdzić BROKI i obudowę termostatu ;-)

Boguś
Posty: 335
Rejestracja: 2012-02-19, 15:50
Lokalizacja: Katowice

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 11:05

Nie denerwuj mnie brokami, wszystkie wytargam i nowe powsadzam :P
Skoro się da wymienić głowice bez wyciągania silnika to nie jest tak źle. Obawiałem się, że nie poustawiam wszystkiego przy zabudowanym silniku.
781 660 341

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Remont silnika OHV

2012-07-09, 11:09

głowice od trójki raczej nie podejdą bo to nie do końca jest ten sam silnik :)
a wymienić się głowice da na pewno bez wywalania silnika
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Wróć do „WARSZTAT”