Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
mati_poznan
Posty: 28
Rejestracja: 2010-08-31, 10:21
Lokalizacja: Poznań

Adaptacja z STAG 300

2015-10-20, 21:31

Skrzynia sprawdzona, świece i filtry nowe, olej również w skrzyni.
Krokowiec wymyty i wydaje się sprawny.
W dalszym ciągu na trasie przy prędkościach max110km/h jest 20l LPG/100km.
Na Pb chodzi stosunkowo równo, zaczął przyśpieszać etc.
Planuję zrobić hard reset i adaptację silnika (kilka minut na wolnych obrotach, po nagrzaniu kilkanaście km jazda na Pb.
Pytanie czy jeśli gazownik zapowiadał mi, że zostawił adaptację LPG włączoną na stałe, to wszystkie ustawienia LPG znikną po resecie, i czy wrócą do prawidłowych po adaptacji i jeździe kolejno Pb i LPG ?
Nie chcę przedobrzyć, zresetować i przeklinać jadąc z pracy, mam 100km :)
Czy w okolicy Nowej Soli do kogoś po kluczu forum można się z tym pojawić ?

Połączę z pytaniem czy przy dość krótkich czasach wtrysku LPG kolega poleca wymianę dysz na mniejsze średnice, żeby wydłużyć czasy i zmniejszyć spalanie, prawda ?
Część pewnie wie o które auto chodzi więc może z doświadczeń podpowiecie.
Waham się z ogłoszeniem

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Adaptacja z STAG 300

2015-10-20, 21:42

z tego co pamiętam to masz valteki ? :-) czerwone :lol:

Klubowicz troll73
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 2015-01-28, 14:28
Lokalizacja: Warszawa/Soboklęszcz
Model Explorera: II OHV

Re: Adaptacja z STAG 300

2015-10-20, 21:45

alo ;)

jeśli gazownik zblokował ci mapy to reset sterownika benzynowego nic nie zmieni ( poprzednie mapy benzynowe będziesz miał zapamiętane )
reset może ewentualnie poprawić prace na benzynie

jeżeli masz poprawione to co napisałeś to należy odblokować mapy przed resetem i zebrać od nowa benzynę i do tego robić autokalibracje i od nowa mapy gazowe

dysz wcale nie musisz wymieniać jeśli łapią się w autokalibracji na ciśnieniu 0,8 do 1,1 bara
oczywiście jeżeli będziesz miał wolne wtryskiwacze i z autokalibracji wyjdą małe czasy ( w granicach deklarowanych przez producenta wtryskiwacza ) wtedy wymieniasz dysze albo wtryski na szybsze ;)
chyba, że możesz zjechać ciśnieniem roboczym do tych 0,8 ale tu kłania się jeszcze stabilność ciśnieniowa parownika czy nie poleci ciśnienie poniżej minimalnego przy bucie w podłogę ;)

edit:

pamiętaj żeby ustawić lekko bogato gaz przy średnim obciążeniu, jeśli masz staga bez adaptacji OBD nie ustawisz dokładnie mieszanki. będę o tym pisał w osobnym wątku
Ostatnio zmieniony 2015-10-20, 21:49 przez troll73, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”