ja w wakacje kupowałem Timkeny po 50 zł za sztukę a na obydwa koła idą 4 szt. Uszczelniacz kupiłem w rockauto z przesyłka wyszło chyba 80 zł, ale teraz dolar drogi
Uszczelniacz da się wyjąć delikutaśnie tak żeby go nie zniszczyć a łożysko hamerykańskie tylko w hutrowni kosztuje z 35 zł szt. - mam to w paluszku - już tyle razy wymieniałem że robię to pod domem na chodniku w 30min komplet
Ostatnio zmieniony 2008-10-24, 20:04 przez alban, łącznie zmieniany 1 raz.
http://therangerstation.com/tech_librar ... ubswap.htm
pomiń montaż sprzęgiłek manualnych
Po odkręceniu łozysk lub przed zdejmij zacisk z uchwytem,
następnie zdejmiesz bez problemu całą tarczę.
wyciągasz uszczelniacz najpierw delikatnie odbijasz go od piasty cienkim śrubokrętem a później wybijasz łożyska - montaż - kolejnośc odwrotna
Mikado amógłbyś podać symbole tych sklepowych łożysk, bo jak ja pojechałem do sklepu i powiedziałem do jakiego auta potrzebne są mi łożyska to pan zrobił tylko duże oczy i powiedział że muszę wyjąć to wtedy może coś mi diobierze
Zmieniłem łożyska (symbole takie jak podał Mikado), uszczelniacze i wszystko niby było OK, ale....
...ale po przejechaniu kilku kilometrów okazało się że piasty mocno się grzeją, sołony wystające na zewnątrz z felg są ciepłe, ciepłe sią też felgi a tarcz hamulcowych nie da się dotknąć, przy czym zaciski nie trzymają bo auto toczy się na luzie bez problemów.
Po włączeniu 4x4 i skręceniu kół czuć jak wszystko się blokuje, po wyłączeniu przodu wraca do normy.
76pablo, mógł za mocno docisnąć-dokręcić łożyska, poluzuj o 1/4 obrotu nakrętkę dociskową-ustalającą
Ostatnio zmieniony 2008-10-31, 09:39 przez BATORY, łącznie zmieniany 1 raz.
w życiu piękne są/były/ tylko chwile....
----------------------------------------
...ale jedno wiem po latach,
prawdę musisz znać i TY,
zawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy....