Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
antyk-wariat
Posty: 30
Rejestracja: 2010-07-29, 05:19
Lokalizacja: Malopolska

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2010-08-11, 04:03

Genialnie proste! Na razie nie mam czasu ale jak tylko znajde chwile to na pewno wreszczie wezme sie i zrobie jak pisales.

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
misiakmic
Posty: 32
Rejestracja: 2009-05-21, 21:17
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2010-08-31, 23:33

A próbowałeś zejść biegami do samego końca (3,2,1). Ja miałem tak jak ty. Pierwsze wejscie na biegi 3,2,1 przechodziło ciężko ale później wskażnik wskakiwał na P. Jeśli to taka przypadłość jak u mnie to wystarczy raz na jakiś czas zejsc na postoju z biegami na 3,2,1 i po kłopocie.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-05, 23:55

Witam ,co do ustawienia wskaźnika położenia biegów walczyłem z tym tematem i jeżeli pokrywa wszystkie biegi oprócz P to jest prawdopodobnie jest za krotka stalowa linka która idzie od drążka zmiany biegów do wskaźnika - sklep wędkarski poprosić o linkę MUSTAD do 25 kilo -Identyczna z orginalną w komplecie z zaciskani, zdjąć starą zrobić ciut dłuższą i po kłopocie.Plusy-koszt 10-15zlociszy,zapas na kilka lat rolka ma 10 m, ;-)
Czy ktoś to jeszcze robił? bo od jakiegoś czasu nie do końca chciało mi wskakiwać "P" a co za tym idzie nie było/nie ma blokady tuż przed samym "P" mocno blokuje i to by miało sens że jakaś linka jest za krótka ale czy ktoś może napisać coś więcej o dostaniu się do niej? Nie próbowałem jeszcze zrobić jak radzi misiakmic a nie powiem bo już dawno tego dolnego zakresu nie używałem, co nie zmienia faktu że z chęcią sie dowiem jak tam dojść i ewentualne spostrzeżenia żeby czegoś nie wyłamać/popsuć... ;D

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-06, 00:13

ale jak kiedyś działało,a teraz nie to linka się sama skróciła :?:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
1260Cube
Posty: 185
Rejestracja: 2010-09-04, 11:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-06, 09:09

Ja mam tak samo, że wskaźnik nie ląduje na P tylko pomiędzy PiR, poza estetyką wszystko pozostałe działa:)

Przy okazji grzebania przy lewarku próbowałem regulować ten wskaźnik - w III jest porkętło na lince - ale ono napina całą linkę więc zmieniały się położenia pozostałych biegów.

Moje rozwiązanie jest następujące: olać to:)


miłego upału!!

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-06, 09:39

no wcześniej działało a teraz już nie bardzo, olać nie bardzo bo nie chodzi tylko o estetyke a o to że jak nie wchodzi na P to nie łapie ta zapadka i nie blokuje skrzyni czy tam reduktora no i na wzniesieniu auto zaczyna sie staczać jak parkuje :/ a te nasze "ręczne" to nie bardzo są...

Awatar użytkownika
1260Cube
Posty: 185
Rejestracja: 2010-09-04, 11:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-06, 13:02

A widzisz, to zdejmij obudowę kolumny i popatrz sobie na mocowanie lewarka do kolumny, bo możliwe że masz ten sam problem co ja ostatnio, a mianowicie pękło Ci mocowanie.
częśc wygląda tak: http://www.1aauto.com/1A/ChassisSuspens ... 111/477038

Do pewnego momentu przenosiło ruch lewarka, aż w końcu przestało, na szczescie na parkingu rozleciało się zupełnie i właśnie przy wrzucaniu na P.

Z tego co się zorientowałem to stała przypadłość EXów.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-06, 17:03

1260Cube, dzięki za sugestie, sprawdzę ale czy ex II ma tak samo jak exIII? się okaże ;D

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-07, 07:10

Paweł jak u góry masz dobrze to na dole przy skrzyni jest regulacja tego cięgna od zmiany biegów a nie wskaźnika
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
1260Cube
Posty: 185
Rejestracja: 2010-09-04, 11:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-07, 19:01

1260Cube, dzięki za sugestie, sprawdzę ale czy ex II ma tak samo jak exIII? się okaże ;D
Myślę, że ten patent występuje we wszystkich furach z lewarkiem przy kierownicy:)

Awatar użytkownika
antyk-wariat
Posty: 30
Rejestracja: 2010-07-29, 05:19
Lokalizacja: Malopolska

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-15, 04:35

Panowie, maly update do tematu.
U mnie poczatkowo olalem temat, ale pozniej z ciekawosci rozkrecilem obudowe i powod bolaczki okazal sie bardzo banalny - jedna z wtyczek blokowala wajche i po przesunieciu jej w wlasciwe miejsce zaczelo schodzic na P.

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-07-15, 22:22

na górze jest dobrze, teraz musze jeszcze na kanal podjechać żeby zobaczyć od spodu :)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Wajcha zmiany biegow nie dochdzi na "P"

2012-08-01, 17:43

jednak na górze nie było dobrze oczywiście okazała się błaha sprawa ale trzeba było ją zlokalizować a mianowicie okazało się że śruby które (śruby okrągłe łby z torxem w środku) trzymają ramie od linki z jednej strony a z drugiej strony do mechanizmu od wajchy zmiany biegów są luźne wystarczyło je dokręcić a dojście nie było łatwe, teraz biegi chodzą aż miło mało tego nigdy nie były jeszcze tak idealnych pozycjach :) czyli pokrywa się wskazówka z PRND12 ;D

Wróć do „WARSZTAT”