Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-27, 08:08

Witam.
Od kąd spadły temp.na dworze w okolice 0'C zaczął się delikatny problem z odpalaniem po nocnym postoju na dworze (wstawiłem nowy akumulator ale nic nie pomógł). Silnik kręcił ale obroty spadały (jednak nie na tyle nisko aby zgasł, spadały do ok 300obr/min i wracały na 1100obr/min). Dzisiaj najzimniejsza noc tej zimy -9'C i fordzik nie odpalił :-/ Musiałem mu pomóc i wcisnąć delikatnie pedał gazu. Dopiero wtedy chwycił.
Co może być przyczyną? Dodam, że ciśnienie paliwa trzyma (sprawdzałęm zaworek), akumulator nowy.....
Silniczek krokowy??? czujnik temperatury???
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-27, 08:37

Czujnik temperatury raczej nie - on raczej nie wpływa na odpalanie poranne :) (chyba)
Lewe powietrze ? Krokowiec możesz przeczyścić, ewentualnie czujnik położenia wału ?

Nie wiem jak z przepływomierzem, ale przy odpalaniu raczej też nie ma wpływu, chociaż ma zarówno czujnik przepływu powietrza jak i temperatury zasysanego powietrza (intake air temp)
Jeśli masz skaner sprawdź sobie parametry przy tylko przekręconym zapłonie (bez odpalania) - jakie wskazania masz na przepływce.

Trochę teoretyzuję :) u mnie z 90% trefne odpalanie było związane z uszczelkami kolektorów. Pozostałe 10% to już sławetne walki z pompą paliwa i jej wydajnością. A ciśnienie na listwie sprawdzałeś tylko zaworkiem na postoju czy manometrem w trakcie pracy silnika ? Może masz zafajdany filtr paliwa i przy "idle" i na zimno nie jest w stanie przepchnąć odpowiedniej ilości paliwa ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-27, 08:47

Trochę teoretyzuję u mnie z 90% trefne odpalanie było związane z uszczelkami kolektorów. Pozostałe 10% to już sławetne walki z pompą paliwa i jej wydajnością. A ciśnienie na listwie sprawdzałeś tylko zaworkiem na postoju czy manometrem w trakcie pracy silnika ? Może masz zafajdany filtr paliwa i przy "idle" i na zimno nie jest w stanie przepchnąć odpowiedniej ilości paliwa ?
Radku, uszczelki wymienione jakieś 10tyś.km temu (góra i dół). A ciśnienie sprawdzałęm tylko przez zaworek. Filtr paliwa faktycznie dawno nie wymieniany, nowy jeździ ze mną w bagażniku od 1,5roku ale nie mogę poradzić sobie z jego wymianą. Nie mam tych cholernych wsuwek do rozłączenia filtra, a metodą garażową przyznaje, że sobie nie poradziłęm :-/
Ostatnio zmieniony 2012-01-27, 08:48 przez maciejandrz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-27, 08:52

Nie mam tych cholernych wsuwek do rozłączenia filtra, a metodą garażową przyznaje, że sobie nie poradziłęm :-/
wsuwki kupisz na allegro albo w byle moto sklepie - taki zestawik plastikowych różnych rozmiarów kosztuje coś koło 12 pln :) (edit znalazłem linka)

http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i- ... jnych.html

albo taki zestawik:

http://www.narzedzie.com.pl/d596_Szczyp ... 0szt..html
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-27, 08:52

jak po dodaniu gazu zaskoczył to stawiam na krokowiec
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-27, 14:19

wsuwki kupisz na allegro albo w byle moto sklepie - taki zestawik plastikowych różnych rozmiarów kosztuje coś koło 12 pln (edit znalazłem linka)
Znalazłem kilka aukcji na allego...któryś zestaw będzie trzeba zamówić :-)
jak po dodaniu gazu zaskoczył to stawiam na krokowiec
Też tak myślałęm, jednak zastanawia mnie dlaczego dzieje sie to tylko przy niskich temperaturach...ale w wolnej chwili wyczeszczę dokładnie krokowca :-)

Byłem przed momentem zobaczyć czy odpali bez dodawania gazu, stoi na dworze od 7:00.....odpalił na dotyk...zobaczymy jak będzie rano :-D
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-28, 17:19

Odczekałęm 24h i jeszcze raz sprawdziłem zaworek czy trzyma ciśnienie.... :shock: brak ciśnienia :-/ Oczywiście nie odpalił bez wciśnięcia pedału gazu.
Wystarczy wymienić ten zaworek czy czeka mnie poważniejsza zabawa?
Może głupie pytanie ale czy ten zaworek jest identyczny jak przy wentylkach od kół?
Ostatnio zmieniony 2012-01-28, 17:22 przez maciejandrz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-28, 17:56

maciejandrz, wstydził byś się pytać... Do LIMITED'a wentyle?? :lol: :evil: :shock: :shock: :shock:

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-28, 19:00

Odczekałęm 24h i jeszcze raz sprawdziłem zaworek czy trzyma ciśnienie.... :shock: brak ciśnienia :-/ Oczywiście nie odpalił bez wciśnięcia pedału gazu.
Wystarczy wymienić ten zaworek czy czeka mnie poważniejsza zabawa?
Może głupie pytanie ale czy ten zaworek jest identyczny jak przy wentylkach od kół?
niestety tak łatwo to nie będzie - zaworek jest tylko do sprawdzania ciśnienia i nie ma nic wspólnego z jego utrzymywaniem.

Za ciśnienie na listwie odpowiada regulator ciśnienia listwy paliwowej. Umieszczony jest na końcu listwy wtryskowej za cewką (dochodzi do niego przewód podciśnienia). Pytanie czy ty masz układ paliwowy z powrotem do baku czy nie (dwa przewody paliwowe przy baku czy jeden). Jeśli masz powrót to regulator ciśnienia jest chyba w innym miejscu. Poszukaj mojego wątku z problemami z jazdą na PB - tam było dokładnie wszystko opisane co i jak robiłem.

Po nocy zrób jeszcze jedną próbę. Napełnij układ paliwowy kilka razy przed odpaleniem. Czyli przekręć zapłon (posłuchaj czy słychać pompkę), wyłącz zapłon, potem znowu przekręć zapłon, poczekaj aż pompka bzyknie i znowu wyłącz. Zrób tak ze 3 lub 4 razy i spróbuj odpalić, albo sprawdź na zaworku czy jest ciśnienie na listwie paliwowej.

I zacznij może od tego filtra :D bo jak jest zafajdany i przy mrozie ten syf zamarza to może jest to najprostsze rozwiązanie :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-28, 19:10

no... życzę miłej lektury :D znalazłem ten wątek

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ht=zaworek
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-29, 11:14

no... życzę miłej lektury :D znalazłem ten wątek

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ht=zaworek
Radku, dziękuję za pomoc. Uważnie przeczytałęm lekturę, za moment idę do forda potestować pracę pompki paliwowej. Mam nadzieję, że w tygodniu kupię wsuwki i wymienię filtr...oby on był przyczyną zamieszania ;-)
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
maciejandrz
Posty: 357
Rejestracja: 2010-03-09, 14:07
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-29, 14:05

Właśnie wróciłem....w pierwszej kolejności sprawdziłem ciśnienie na zaworku - brak paliwa, następnie sześć razy włączyłem zapłon i ponownie sprawdziłem zaworek - paliwo prysnęło na dobre 30cm :-) Jeszcze dwa razy włączyłęm zapłon i przekręciłem kluczyk na rozruch....zapalił na dotyk :mrgreen:
Mam wielką nadzieję, że wszystkiemu winny jest stary filtr paliwa :-)
Pozdrawiam.
Maciej

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-29, 15:08

albo jakaś nieszczelność i ucieka ciśnienie a co za tym idzie cofa się paliwo ??
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-29, 15:10

albo jakaś nieszczelność i ucieka ciśnienie a co za tym idzie cofa się paliwo ??
no to wtedy temat zaworka regulującego ciśnienie na listwie się pojawia. Ewentualnie jeszcze może sprawdź czy po prostu z niego podciśnienie nie spadło :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

mobil30
Posty: 102
Rejestracja: 2008-07-05, 20:31
Lokalizacja: wodzislaw sl

Re: Problem z odpaleniem przy ujemnych temperaturach

2012-01-29, 19:20

witam u mnie jak zaworek regulacji ciśnienia umarł to ciśnienie paliwa uciekało do akumulatora ciśnienia przez przewód podciśnienia i też były problemy z uruchomieniem silnika
fonia 603286763

Wróć do „WARSZTAT”