Witam,
Podczas prawie 2 letniego użytkowania EXA miałem możliwość przetestowania kilku filtrów oleju silnikowego a że olej wymieniam co około 7000 km do oceny trafiło 5 modeli, podaję wg kolejności zastosowania:
1. Knecht OC67;
2. Filtron OP549
3. Filtron OP588/1
4. Fram PH8A
5. K&N HP 3001
W mojej bardzo subiektywnej ocenie klasyfikacja wygląda następująco:
1. K&N HP 3001 – praktycznie całkowity brak porannego “ułamkosekundowego” dzwonienia rozrządu, prawdopodobnie ze względu na pojemność filtra, UWAGA potrzebne będzie około 5,5 litra oleju silnikowego, wysoka cena około 56,00;
2. FRAM PHA 8A – jak stoi około dwóch dni to niestety słychać rozrząd po odpaleniu Cena ok. 30,00
3. Knecht OC67 – ja wyżej, dość drogi, cena około 45,00
4. Filtron OP588/1 – jak wyżej tylko niska cena cena około 20,00
5. Filtron OP549 – niska cena cena około 20,00
Wg mnie najlepiej zachowuje się filtr K&N ze względu na “zaniknięcie” delikatnego grzechotania rozrządu, odpalanie chociaż na chwilę co drugi dzień wspomaga smarowanie napinaczy hydraulicznych, wymiana oleju co 7000-8000 km też działa korzystniej.
Jest to moje bardzo subiektywne zdanie.
Pozdrawiam