Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
kszesz
Posty: 727
Rejestracja: 2007-07-17, 22:59
Lokalizacja: W-wa Włochy

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-09-09, 08:08

Sagi silnik chodzi nakrótko poprawnie od skrajni do skrajni


[ Dodano: 2008-09-09, 08:08 ]
Ręcznie załancza prawidłowo,miałem go nawet podniesionego do góry.
To ja bym teraz szukał po kabelkach i wtyczkach skoro wszystko osobno działa.
Ostatnio zmieniony 2008-09-09, 08:09 przez kszesz, łącznie zmieniany 1 raz.

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-09-09, 08:15

Właśnie idę do garażu :-/

[ Dodano: 2008-09-09, 17:11 ]
Rozebrałem całe sterowanie iposprawdzałem napięcia , przejścia drożnośc przewodów i wychodzi na to że na przewodzie brązowym od sterownika do cewki w reduktorze po włączeniu 4x4H jest napięcie 7V . Gdy odpalam silnik i jest włączony napęd to przez 0,5sek pojawia się napięcie 12,3V więc chybasterownik poszedł w cho...e. :eek:

jareki007

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 12:37

Nie chcę zaczynać nowego tematu więc dopiszę tutaj. U mnie problem z napędami traw już chwilę i zabrałem się wreszcie za naprawę shift motorka. Okazało się, że ogranicznik jest ok ale odkleiła się tarczka ze ścieżkami. Może mi ktoś powiedzieć w jakiej pozycji ona ma być przyklejona? Tzn. przykleiłem ją tak jak wydawało mi się, że jest ok, były jakieś ślady jak była zamocowana ale dalej sa problemy z przełączaniem. Shift motor staje w pozycji N i nie można nic już zrobić. Ręcznie na reduktorze można przekręcić pomiędzy H-N-L. Zauważyłem, że można też regulować położenie tych "pędzelków" na ścieżkach poprzez kręcenie obudową (u mnie jest niebieska). Wprawdzie niewiele można przekręcić ale może to pomoże, tylko w którą stronę to robić? Czy mam robić to metoda prób i błędów? Pytanie mam jeszcze takie, skoro na reduktorze sa pozycje H-N-L to w jaki sposób załącza się 4WD AUTO? Jak jest na H to jedzie na 2 WD, na N nie ma w ogóle biegów a na L jest 4WD LOW.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 17:34

A to nie jest przypadkiem:
H-4wd Auto
N-2wd
L-4wd Low
???
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 18:29

Jeżeli miałeś odklejoną tarczke i przykleiłeś ją spowrotem w to samo miejsce/niby/ to pozostaje ci tylko regulacja tą niebieską obudową.Na płytce napewno są slady w kturym miejscu silniczek ma pozycję 4x4auto.Ja ze swoim walczyłem 4 miesiące i znalazłem przyczyne.
Gdyby co to 609-416-966

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 21:08

IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

jareki007

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 21:36

Według mnie H to pozycja odpowiadająca za napęd 2WD i 4WD AUTO a pozycja L odpowiada za 4WD LOW. Zresztą jak ustawię ręcznie na N to nie ma w ogóle biegów. Odkręciłem dzisiaj shift motor od reduktora i próbowałem zmieniać napędy pomiędzy 4WD AUTO i LOW no i coś jest nie tak, bo silnik obrócił ten tryb o może 1 cm a potem zero reakcji. No więc wyjąłem go całkiem i zacząłem sprawdzać w domu. Sam silnik działa bo podałem mu napięcie i kręci. Nie bardzo wiem, na które piny dać prąd, żeby shift motor obrócił się do ogranicznika i z powrotem. Generalnie sprawa wygląda tak, że ustawiłem tryb w pozycji H i założyłem obudowę na środek regulacji. W tej pozycji zwarte są styki nr 5, 9, 10, 13 a styk 1 nie jest z nimi połączony poprzez ścieżkę. Czy to jest prawidłowa pozycja? Jak sprawdzić w domu czy całość działa prawidłowo? Dodam tylko, że jeden z czujników (ten po lewej stronie) ma pękniętą obudowę ale nie wiem czy to może mieś wpływ na działanie wszystkiego. Ponizej zdjęcie czujnika:
Obrazek

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 21:49

to jest pewnie (czujnik położenia) Shift Position Sensor
Ostatnio zmieniony 2008-12-30, 21:53 przez mika, łącznie zmieniany 1 raz.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 22:35

Czujniki dawają tylko sygnał że wszystko stoi ,więc jeżeli rusza to stawiam na żle przyklejoną tacszke,gubi sygnał nie w tym momencie.
Gdyby co to 609-416-966

jareki007

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 22:44

Też mi się tak wydaje tylko chciałbym sprawdzić w domu czy działa poprawnie bo pod autem nie jest za wygodnie szczególnie, że nie mam kanału a nie bardzo wiem jak to zrobić.

kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 22:52

Osobno nie sprawdzisz musisz miec podpiętege pod instalacje,obwody zamknięte.Kolega też przyklejał tarczke i pomylił się o 180st /efekt lustrzanego odbicia./
Gdyby co to 609-416-966

jareki007

Re: Napęd 4x4 nie działa

2008-12-30, 23:20

Jutro podepnę i zobaczę co będzie. rozumiem, że shift motor jak go zapnę pod wiązkę i wsadzę czujniki to ma się obrócić z pozycji H poprzez N do L jeśli przełączę w na desce z 4WD AUTO na 4WD LOW i z powrotem w drugą stronę? Zastanawia mnie tylko po co jest ta pozycja N skoro nie ma na niej biegów. W opisie na amerykańskim forum jest jakiś inny reduktor, on am pozycje 2H-4H-4L i do dla mnie ma sens. No chyba, że coś nie kumam.

[ Dodano: 2008-12-31, 13:08 ]
Po wielu próbach ustawienia w prawidłowej pozycji tarczki ze ścieżkami wreszcie mi się udało i shift motor działa jak należy. Ale... przy włączaniu napędu 4WD LOW słychać wyraźny zgrzyt, zresztą przy jego wyłączaniu też. A co najgorsze jak się jedzie na 4WD AUTO to przy mocnym dodaniu gazu słychać stukanie, jakby jakieś tryby przeskakiwały, a przy zapiętym reduktorze wystarczy lekko dodać gazu i już stuka, im mocniej przygazujesz tym bardziej wali. Gdzieś czytałem, że to może być wina rozciągniętego łańcucha w reduktorze. Ile taki łańcuch może kosztować i gdzie to kupić? A może to coś w przednim moście? Mam jeszcze kilka pytań:
Jaki olej idzie do reduktora i gdzie się go wlewa? Czy może pod czujnikiem z prawej strony shift motora?
Czy jest to ten sam olej co w skrzyni biegów?
Jakie oleje lać do mostów?

[ Dodano: 2008-12-31, 13:23 ]
Zapominałem dodać, że jak próbowałem zawrócić na parkingu na 4WD LOW to przy skręcaniu też słychać to stukanie jak auto się powoli toczy na D (nawet gazu nie trzeba było dodawać). Kół mocno nie skręcałem bo podobno nie wolno kręcić w miejscu na 4WD LOW. Na 4WD AUTO tego nie ma. Dodam, że wszystko było na śniegu i lodzie.

Wróć do „SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY”