Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Nivo przestało działać

2015-01-21, 00:15

Witam,

z tyłu mam amortyzatory pompowane, nivo. Do tej pory zawsze jak włożyłem coś cięższego do bagażnika, to po kilku chwilach słychać było charakterystyczne "bzzzzz" i tył auta się podnosił/opadał - to samo nawet było po prostu przy zamykaniu auta po dłuższej wyboistej trasie, albo np. gdybym ustał i pobujał tyłem auta - zawsze po chwili auto wracało tyłem do normalnej pozycji. No i jest mały problem. Jakoś o tym zapomniałem, przyzwyczaiłem się do buczenia auta po przejażdżce, że gdzieś od chyba miesiąca przestałem słyszeć charakterystyczny odgłos. Zero, nic nie reaguje. Zamykam auto, nic nie bzyczy. Wrzuciłem ostatnio 4 opony na tył, null, nadal nie pompuje. Od ponad miesiąca chyba ani razu nie było pompowania. Tył nie jest jakoś strasznie nisko, no ale wydaje mi się że zawsze był dopompowywany "wyżej". Amorki z tyłu są oryginalne, stan jeszcze nie najgorszy (na badaniu technicznym bodajże 60% sprawności). Kiedyś jak mi spadła taka obejma z nich i też przestał pompować, to na desce rozdzielczej pojawił się taki przekreślony symbol samochodu - obecnie on się nie pali, więc tak jakby nie wskazuje na to że byłby uszkodzony.
I co teraz? O co może chodzić? Jest szansa że amortyzatory tylne się tak wysłużyły, że nie chcą się pompować? Moim zdaniem nie są jeszcze tragiczne, dobrze odbijają, autem nie buja, a za cholerę nie chcą się pompować, podczas gdy jeszcze niedawno charakterystyczne pompowanie było 5-6 razy dziennie, wręcz co chwilę. Ewentualnie jakie są warunki, jak komputer wie, kiedy ma pompować, a kiedy nie? Może chodzi o temperaturę? Co sprawdzić z elektroniki? Może przez OBD da się coś wyłapać (sprawdzałem, ale błędów nie wywala)?

I przy okazji: z tyłu tam przy przełączniku włączania/wyłączania poziomowania auta jest taki mały czerwony zawór z lewej strony. Co to jest, do czego służy? Bo nigdzie w manualu o nim nie pisze. U mnie jest to trochę odkręcone.

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 01:34

Jesli brzeczalo i nie brzeczy.. zacznij od kompresora nivo..
Znajduje sie tam gdzie brzeczalo najglosniej :-).
Skoro mowisz ze dzialalo i ze czesto musialo dopompowywac to moze gdzies masz w ukladzie nieszczelnosc i szlag trafil kompresor z wysilku.
Starosc.. w exie niedzialajace niwo to norma.. zreszta w audi a8, allroadzie, mesku s klasy, moim buicku czy citroenach na hydraulice to tez norma.
Stare przewody stare kompresory wytluczone resory ktorych role musi przejac nivo..
Gdyby amory puszczaly to oczywiscie auto by siadlo troche i slabo by sie nim jezdzilo.

Te 60%amorow to nie wierz. Ja mam ponad 70% w buicku na przegladzie a tak na prawde amory sa do wymiany totalnie.

Co do dziwnego zaworu to nie wiem u mnie nie bylo takiego.. zreszta ja nivo wywalilem i wstawilem zwykle amorki.

Pozatym nie znam sie za bardzo i to takie moje przemyslenia na podstawie roznych aut.
Ostatnio zmieniony 2015-01-21, 01:46 przez SZCZooR, łącznie zmieniany 1 raz.
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 08:15

I przy okazji: z tyłu tam przy przełączniku włączania/wyłączania poziomowania auta jest taki mały czerwony zawór z lewej strony. Co to jest, do czego służy? Bo nigdzie w manualu o nim nie pisze. U mnie jest to trochę odkręcone.

to..... lewarek 8-)

Obrazek

Ewentualnie jakie są warunki, jak komputer wie, kiedy ma pompować, a kiedy nie?
jest czujnik po prawej stronie tylnego mostu. Ten pstryczek od poziomowania to właśnie jest od nivo - wyłącz go i zobacz czy Ci w ogóle kontrolka na desce działa :)
Może dawno już zgłasza błąd nivo, ale żarówka się przepaliła :)
Ostatnio zmieniony 2015-01-21, 08:17 przez Rad-T, łącznie zmieniany 1 raz.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
madakelus
Posty: 434
Rejestracja: 2011-11-06, 15:52
Lokalizacja: TST

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 14:03

tak... te 60% to nie wierz... ja miałem kompletnie do wymiany amora (wciskałem go nawet niezbyt mocna ręką) a wyszło mi 68% - nie wiem czy można to tłumaczyć tym że przez resory takie przekłamanie daje.... czy czymś innym

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 14:51

Nie.. ja w buicku nie mam resorow i wlasbie taka mialem sytuacje .. amot na pierwszy rzut oka do wywalenia a na przegladzie git i bez problemu :roll:
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 16:26

Jak włączę przycisk z tyłu w bagażniku od właśnie autopoziomowania zawieszenia na OFF, to na desce rozdzielczej pojawia się przekreślona ikona samopoziomowania, więc raczej błędów nie zgasza, a jednak od miesiąca chyba ani razu nie załączył się kompresor od poziomowania auta. Jakoś strasznie nisko nie jest, tył jest dość standardowo, no ale trochę mnie to martwi że nagle przestało to pracować, skoro zawsze kompresor załączał się 5-6 razy dziennie. A na dodatek komputer żadnych błędów nie daje. Tak jakby po prostu nie chce się angażować, nie wiem, jakby złe warunki były czy coś i auto nie wykrywa tego, że trzeba wypoziomować :P
Zobacze jeszcze potem, bo w programie ForScan widziałem, że jest procedura do testowania Nivo (włącza i wyłącza kompresor) - ARC się zwie czy jakoś tak.
A jest może nie wiem, jakaś procedura resetowania nivo? Albo cuś?

Odnośnie tego lewarka z tyłu - tak, to dokładnie to. Tyle tylko, że u mnie to wygląda bardzo ciekawie :). Bowiem ten lewarek jest przyklejony jakimś żółtym klejem do bagażnika (do tej komory z przełącznikami i przełącznikiem od autopoziomowania) i ani drgnie, nie da się go wyjąć, jest tak jakby tam na stałe przymocowany klejem :P. Nie mam pojęcia o co chodzi i czemu go ktoś tam przykleił, ale ciekawa sprawa, bo myślałem że to jakiś zawór jest.

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 16:33

jest przyklejony jakimś żółtym klejem
To może być jakaś pianka, którą ktoś podłożył pod lewarek, żeby nie hałasował. I ta pianka z upływu lat i temperatury stopiła się, przyklejając lewarek... :/ ;P

Ale to tylko taka moja teoria ... ;)
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 16:43

Możliwe, bo właśnie ten żółty "klej" jest w miejscu tego lewarka (w tej przestrzeni do włączania/wyłączania nivo i z przekaźnikami) oraz jest, nie wiedzieć czemu, w jednym miejscu pod wykładziną w bagażniku, przez co kawałek wykładziny jest przyklejony do podłogi auta :P. A ten lewarek to pewnie został przewidziany przez Forda do wymiany koła na zapasowe? Bo akurat od poprzedniego właściciela koła zapasowego nie mam, a w jego miejscu mam butlę LPG - może po prostu z jakiegoś dziwnego powodu gość uznał, że się nie przyda nigdy lewarek, to... przykleił go :P.
Ostatnio zmieniony 2015-01-21, 16:45 przez drakerc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 17:49

drakerc, sprawdź czy przypadkiem cięgno łączące nivo z mostem się nie dołączyło
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 18:14

A pokręć tą śrubą od lewarka... to się zluzuje i go wyjmiesz... :x
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
decania
Posty: 3370
Rejestracja: 2011-08-11, 21:15
Lokalizacja: Płock
Kontakt: Strona WWW

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 18:17

A pokręć tą śrubą od lewarka... to się zluzuje i go wyjmiesz.
Właśnie miałem to napisać :-P
Patryk
723-371-234

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 18:20

Czerwony zawór (śruba) jest odkręcona na full, ale to nic nie daje - lewarek jest przyklejony tą żółtą mazistą substancją do bagażnika i trzeba by użyć mocnej siły by go rozerwać. Ale nie ma sensu, bo i tak nie mam koła.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 18:41

Czerwony zawór (śruba) jest odkręcona na full, ale to nic nie daje - lewarek jest przyklejony tą żółtą mazistą substancją do bagażnika i trzeba by użyć mocnej siły by go rozerwać. Ale nie ma sensu, bo i tak nie mam koła.
a lewarek zjechał w dół, tak żeby zejść poniżej tego miejsca w którym siedzi, bo mam wrażenie, że to nie kwestia żadnego kleju :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Nivo przestało działać

2015-01-21, 22:09

drakerc, a może fotka poglądowa? wyjaśni wszystko :)

Awatar użytkownika
drakerc
Posty: 129
Rejestracja: 2013-11-17, 00:35
Lokalizacja: Ełk

Re: Nivo przestało działać

2015-01-22, 16:25

Fotka :>
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 16:44 przez drakerc, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”