Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: amortyzatory RANCHO...

2009-03-31, 20:55

OHLINS nie jest robiony specyficznie do Explo. Oni robią sprzęt do off-roadu ale już do bardziej zaawansowanego off-roadu.

Rancho też robi taki sprzęt...

i myślę, ze do Explo da się dobrać...
Załączniki
RO_PROseries.jpg
RO_PROseries.jpg (4.9 KiB) Przejrzano 5056 razy
RO_CoilOver.jpg
RO_CoilOver.jpg (15.58 KiB) Przejrzano 5056 razy
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Waldi369

Re: amortyzatory RANCHO...

2009-04-01, 00:26

http://www.allegro.pl/item588404807_ran ... wanie.html

..ten gość sprzedaje na Allegro te wszystkie bajery razem i osobno ...

[ Dodano: 2009-04-01, 00:33 ]
zastanawiam sie nad kompletem do Exa koszt sumaryczny to 1150 + 1330,- tyle ,że nie mam zdrowia żeby to zamotać na auto a nie widzę w swojej okolicy kogos sensownego.. przy czym mam wrażenie ,że to niezły pomysł ta zabawka zwłaszcza przy moim przwrażliwieniu na pracę zawieszenia

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: amortyzatory RANCHO...

2009-04-01, 08:09

Zdecyduj się gdzie mieszkasz .... :-D
Jak we Wrocku to ja Ci założę...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
geos1
Posty: 481
Rejestracja: 2007-07-15, 20:58
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: Chevrolet Trailblazer 4.2

Re: amortyzatory RANCHO...

2009-04-01, 08:47

http://www.allegro.pl/item588404807_ran ... wanie.html

..ten gość sprzedaje na Allegro te wszystkie bajery razem i osobno ...

[ Dodano: 2009-04-01, 00:33 ]
zastanawiam sie nad kompletem do Exa koszt sumaryczny to 1150 + 1330,- tyle ,że nie mam zdrowia żeby to zamotać na auto a nie widzę w swojej okolicy kogos sensownego.. przy czym mam wrażenie ,że to niezły pomysł ta zabawka zwłaszcza przy moim przwrażliwieniu na pracę zawieszenia
Kolego, :-D

Mi się wydaje że do Explo II takie systemy sie nie nadają o ile nie przerobisz całkiem zawiechy z przodu i z tyłu: chodzi o to zeby sie podnosiła w jakimś zakresie; jeżeli chodzi o tył - to bez problemu, bo jak wstawisz większe szekle czy wyklepiesz reseory to jakos wszystko bedzie chodzilo; ale przód???? przecież jak podniesiesz na drążkach kierowniczych te 3 - 4 mc to juz amen, nie opuścisz ani troche, a zawieszenie ogólnie i tak stwardnieje po podniesieniu przodu (to juz wszyscy przerabiali!!); Więc jaki sens zakładania czegoś co tylko spowoduje dalsze - ekstremalne juz - stwardnienie, bo z niego nigdy nie skorzystasz, bo komfort jazdy będzie żaden; Jedyne co będzie ci dawal ten system to stwardnienie zawiechy a nie powiększenie prześwitu; a tylko po to żeby na lekki teren robić sobie "wóz z drewnianymi kołami" to chyba nie ma sensu.
Owszem do Explo I i do Explo II które są dużo podniesione, łącznie z różnymi dodatkami (tak jak np. u Radka) to sens by był;
Nie wiem czy dobrze rozumuję - ale niech koledzy sie wypowiedzą w tej ogólnej kwesti;
Bo np. Daniel - jak pisal o tym systemie, pare postów wyżej, to chyba chce go założyć bardziej po to żeby regulować prześwit a tym samym i twardość zawieszenie, a wtedy to ma jaknajbardziej sens.
Nawet regulowane amory na przód do Explo byly robione oryginalnie przez motorcrafta, ale miedzy innymi po to zeby regulować prześwit na teren.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2009-04-01, 08:49 przez geos1, łącznie zmieniany 2 razy.
geos1
A.P.

chevidan

Re: amortyzatory RANCHO...

2009-04-01, 22:03

tył jak napisałem mam juz pompowany i można podnieść zadek o około 5 cm przy nie zwiększaniu twardości,może minimalnie.plusem jest to że jeżeli zapakuję 200kg do bagażnika to tył mogę podnieść tak jak ori robi to nivo.
trzeba jednak pamiętać że nie podniesie się auto wyżej niż ogranicza to zakres pracy zawieszenia.jeżeli ex jast już podniesiony o 5 cm to dużo wyżej już się nie podniesie zwłaszcza przód.w montku zawieszenie przednie jest skonstruowane tak jak w ex II i tez nie liczę na lift a raczej na regulację twardości i poziomowanie auta pod różnym obciążeniem.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: amortyzatory RANCHO...

2009-04-01, 22:40

no chyba, że potraktować exa jakimś liftem z przodka i zapakować poduchy - na takich poduchach można sporo regulować a komfort jazdy jaki.....
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Waldi369

Re: amortyzatory RANCHO...

2009-04-01, 23:56

Jedyne co będzie ci dawal ten system to stwardnienie zawiechy a nie powiększenie prześwitu; a tylko po to żeby na lekki teren robić sobie "wóz z drewnianymi kołami" to chyba nie ma sensu.
Dzięki za wyczerpującą wypowiedż :-) Ja nie szukam w Exie extremalnych wrażeń offroad bo nawet gdybym chciał to mój zdezelowany kręgowiec szybko by mnie wyleczył ..więc muszę szukać kompromisu pom.komfortem i bezpieczeństwem stąd moje rozważania - jak na razie wsadziłem KYB na przód i jest nienajgorzej na tyle mam pompowane balony na resorach ( kiedys wrzuciłem fotki ) może ew. podmiosę nieco przód na regulacji bo jest raczej nisko wykręcony..z nadzieja,że nie stwardnieje zanadto. :mrgreen:

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: amortyzatory RANCHO...

2010-03-27, 09:27

No to odswieze temat

wlasnie zakupilem i zalozylem komplet Rancho 9000X do nieco wyliftowanego exia. Wrazenia: no coz trzeba bylo pocwiczyc przy roznych nastawach twardosci i dobrac optymalne. ale bylo warto efekt jest - Ex jezdzi jak przyklejony a i nie trzeba w gorsecie jezdzic. Cena za komplet 1350 pln jest bardzo przyzwoita szczegolnie w odniesieniu do jakosci amorkow.

teraz moze pomysle o pneumatyce do nich - ale to tak na przyszlosc.
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Rolnik

Re: amortyzatory RANCHO...

2010-03-27, 21:37

gdzie zakupiles jesli to nie tajemnica?

Awatar użytkownika
uli75
Posty: 357
Rejestracja: 2009-01-12, 11:36
Lokalizacja: Żory śląsk
Model Explorera: 98 OHV

Re: amortyzatory RANCHO...

2010-03-28, 00:02

kupisz na alledrogo http://moto.allegro.pl/item968986601_ra ... kazja.html
a tak przy okazji moze ktoś się orientuje co to za amorki i czy niebyłby lepsze na tył
http://moto.allegro.pl/item956407140_am ... _2003.html
Ostatnio zmieniony 2010-03-28, 00:03 przez uli75, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotr_z
Posty: 154
Rejestracja: 2008-03-23, 13:03
Lokalizacja: Marki

Re: amortyzatory RANCHO...

2010-03-31, 11:53

Dokladnie tam je kupilem. Dostawa natychmiastowa. Kolejne obserwacje:

po czarnym trzeba bylo zejsc do "3" - optymalne w moim przypadku.
pzdr piotr_z
EX II - czarne i zabrane przez zone :(
chevrolet venture 3,4

Awatar użytkownika
Pafi
Posty: 79
Rejestracja: 2012-03-02, 01:08
Lokalizacja: Warszawa Wola
Kontakt: Strona WWW

nadal o rancho

2013-09-22, 21:21

tak wiec dojrzałem do zmiany amorków na liftowe. przymierzam się do rs 5000 ale który dokładnie do nas pasuje? znalazłem takie http://www.4x4funservice.pl/amortyzator ... -do-3.html . cena nie powiem kusząca. dodam, że na tyle mam wykute resory i zmienione wieszaki a przód delikatnie podkręcony (hehe opuściłem jak poprzednie amorki urwałem). klocki pod budę też wcisnąłem. aha wywaliłem stabilizator z przodu i ....polecam.
Ostatnio zmieniony 2013-09-22, 21:23 przez Pafi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: amortyzatory RANCHO...

2013-09-22, 21:23

aha wywaliłem stabilizator z przodu i ....polecam.
oj uważaj... nie dość, że na zakrętach możesz się zdziwić, to półosie/przeguby będą Ci wołać amen szybciej niż myślisz....
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: amortyzatory RANCHO...

2013-09-22, 21:25

oj uważaj... nie dość, że na zakrętach możesz się zdziwić, to półosie/przeguby będą Ci wołać amen szybciej niż myślisz....
Nie sluchaj Radka :-D Kwestia przyzwyczajenia, dopiero bez stabilizatorów zaczyna "w miare" pracować zawieszenie z przodu.

Awatar użytkownika
Pafi
Posty: 79
Rejestracja: 2012-03-02, 01:08
Lokalizacja: Warszawa Wola
Kontakt: Strona WWW

Re: amortyzatory RANCHO...

2013-09-22, 21:28

zdjąłem go w ramach testów i chyba tak zostanie. mówisz stabilizatorów...... zdjąłeś oba? też się zastanawiałem nad tylnim

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”