Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

[EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2007-07-18, 17:04

czy ktoś wymieniał,i wie czy da się wymienić te gumy bez rozbierania całego zawieszenia.wydaje mi się że można podnieść cały przód,odkręcić śruby na końcach wahaczy i przesunąć cały most do przodu umożliwiając wyjęcie i wymianę gum.nie wiem czy tak się da.proszę o poradę doświadczonych.
Załączniki
gumy.jpg
Ostatnio zmieniony 2009-05-14, 14:08 przez chevidan, łącznie zmieniany 1 raz.

BATORY
Posty: 458
Rejestracja: 2007-07-09, 21:12
Lokalizacja: Chełm

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2007-07-18, 19:46

No tak, ten temat poruszaliśmy na zlocie ale tylko teoretycznie, ja w przyszłym tygodniu (pod koniec) będę chciał wymienić.Jeżeli do tego czasu nie będziesz wymieniał to po swojej nauce może coś konkretnego przekażę.A pro po gdzie nabyłeś gumy i po ile (o ile to nie tajemnica)?.
w życiu piękne są/były/ tylko chwile....
----------------------------------------
...ale jedno wiem po latach,
prawdę musisz znać i TY,
zawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy....

nemrod

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2007-07-18, 19:51

Ja wymieniałem.
To sie chyba nazywa drazek reakcyjny.
wydaje mi się że można podnieść cały przód,odkręcić śruby na końcach wahaczy i przesunąć cały most do przodu umożliwiając wyjęcie i wymianę gum
Umnie tak było robione ale mogę się dopytać.

Gniazda mogą być wybite więc w gre może wejść napawanie.
Umnie dotoczyli tuleje i wspawali nowe.
Trzeba będzie nity ciąć i zamienić na śruby (chyba ze ktoś wcześniej już wymieniał).

Po wymiane daje się odczuć poprawę.

DB!

Nemrod

chevidan

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2007-07-18, 19:52

jeszcze nie kupiłem.na allegro są po koło 100zł za komplet na stronę.

nemrod

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2007-07-18, 19:53

A pro po gdzie nabyłeś gumy i po ile (o ile to nie tajemnica)?.
allegro
chyba coś koło 75,- za stronę.

vectra

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2007-07-27, 01:00

czy ktoś wymieniał,i wie czy da się wymienić te gumy bez rozbierania całego zawieszenia.
Tak , w moim aucie było tak wymienianie , jeśli potrzebna instrukcja to mogę nadwyrężyć mojego TZ by opisał krok po kroku.
Cała wymiana to kilka minut , tylko że trzeba odrobinę fabryke poprawić , obcinając nity z tej belki co jest obrysowana w kółeczku na rysunku w pierwszym poście.

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2007-07-30, 08:39

wymieniałem osobiście, około trzy godziny roboty ale takiej bez przerw :mrgreen:
żeby sobie ułatwić życie można zrobić inaczej niż przewiduje serwis tzn.:
przygotowane 4 śruby M10 10.9 + nakrętki samokątujące + podkładki płaskie 20mm zewnętrznej
przygotowana kątówka, wiertarka + wiertło 8 + klucze: 13, 15, francuz albo szwed
samochód na kołach
wrzucony P, podkładki pod koła
wyciągamy z gniazda linkę ręcznego ( w miejscu pod którym jest nit łącznika)
odkręcamy nakrętkę drążka reakcyjnego i zdejmujemy stare, wyrąbane gumy :mrgreen:
odcinamy 2 nity łącznika pomiędzy nim a ramą (kątówka)
rozwiercamy delikatnie nit w otworze ta żeby nie ruszyć samego otworu (nie powiększyć go)
odkręcamy 4 śruby na środku łącznika
teraz zostały nam dwie śruby klucz 15 - trudno do nich dojść bo są nad drążkiem i tam niestety tylko klucz płaski z przedłużką...
siłujemy się z tym pół godziny...
pod drążek podstawiamy podnośnik samochodowy zabezpieczając tym siebie przed niekontrolowanym jego (drążka) opadnięciem - jest to niewielki ruch w dół około 10 cm więcej nic się nie stanie
kiedy mamy już dość bierzemy kątówkę i zcinamy te cholerne śruby co są dla nas największą przeszkodą życiową... :-)
kiedy to się uda całość drążka wraz z łącznikiem idzie w dół około 10 cm
jeśli nie poszło (bol trzymają resztki nitów i śrub) można pomóc breszką
jeśli zeszło wyciągamy łącznik żeby na niego chwilę popatrzeć i pokiwać głową (zyskując trochę czasu na odsapnięcie :mrgreen: )
składamy w odwrotnej kolejności pamiętając żeby zakładaną jako ostanią białą część polibuszy dać w odwrotną stronę niż pokazane w instrukcji (serio)
gotowe!

powodzenia :mrgreen:

Awatar użytkownika
jash
Posty: 329
Rejestracja: 2007-07-12, 20:35
Lokalizacja: Poznań

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2007-08-18, 22:40

dodatkowa uwaga do tego co Mikado napisał - też to robiłem i jakoś tak mi się wydało, jak to oglądałem, żeby ze Stanów ściągnąć obydwa łączniki (takie duże kawały blachy, co to są do ramy przynitowane). A dlaczego? Ano dlatego, że jak już wali po tych blachach drążek to wywala bardzo dużą dziurę - ponad miarę naszych gumowych tulei. I jak już to słyszysz to na bank ściągnij sobie te łączniki. No i jak poprzednik napisał - bez kątówki ani rusz. A że nity zetniesz to przy zamówieniu tychże łączników nowe śruby dostaniesz. I nie dopisal mój poprzednik - po robocie leżysz pod autem, patrzysz i podziwiasz. I dtylko musisz spod auta szybko wyjść, bo duma z tego coś zrobił jest tak wielka, że cały spuchłeś i zaczynasz się nie mieścić.
Jash
Jash

grabasz
Posty: 197
Rejestracja: 2008-09-18, 13:48
Lokalizacja: BRWINÓW

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2008-10-03, 21:01

odgrzeję starocia ;)

przechodziłem dzisiaj przez te męki i nie było tak źle.
używając sporo chemii (crc 5-56) śruby trzymające ten kawał blachy (ten na 15) poszły łatwo.
ścięte nity wybiłem wybijakiem (nie było potrzeby ich rozwiercania).

składałem inaczej tj. drążek połączyłem z blachą jak ta jeszcze była luźna i dopiero wtedy skręcałem wszystko (dla ułatwienia w miejsce górnego nitu na początku włożyłem śrubę m8 i ją skręciłem blacha bez większego problemu weszła na swoje miejsce mimo że drążek był już z gumami załapany we właściwe miejsce).
Desperados don't die We just go to hell for regroup.

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2008-10-04, 13:10

Jeszcze ja dopytam się kolegów. Wspomniane gumy miałem wymieniane jakieś 1,5 roku temu. Jakiś czas po tym zaczęło mi w tych okolicach skrzypieć. Teraz prawie non stop, chyba że jest wilgotno. Gumy są z takiego białego tworzywa chyba polurethan. Musze to chyba ponownie rozkręcić. W związku z tym, czym to porządnie przesmarować i czy rzeczywiście odwrotne założenie ostatniego elementu, tak jak napisał Mikado, może pomóc w kwestii tych pisków.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2009-05-14, 14:18

no to ja odświeżę temat ;)

kupiłem właśnie w american part zestaw gum... pomyślałem - DROBIAZG :P

ale jak przeczytałem Wasze posty to wymiękłem ;)

może uda mi się zrobić fotomanual :P
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

grabasz
Posty: 197
Rejestracja: 2008-09-18, 13:48
Lokalizacja: BRWINÓW

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2009-05-14, 14:24

hubi trudne to nie jest, ino dużo kręcenia.
polecam zaopatrzyć się w kluczyk płaski 15 z grzechotką i ostry przecinak (do nitów).
Desperados don't die We just go to hell for regroup.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2009-05-14, 14:25

w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne ;)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2009-05-14, 15:37

Hubi napisz czy po montażu nie skrzypią. Tak jak napisałem wcześniej moje co jakiś czas "odzywają się". W końcu je wymienię. Nie wiem czy kupować np. w Olkuszu zwykłe, czy też Spicer. Różnica w cenie prawie dwukrotna. Jak twoje będą "ciche" , to też je wybiorę. Banalne pytanie CHASSIS PARTS, to nazwa producenta tych gum? Ile dałeś?
Ostatnio zmieniony 2009-05-14, 15:42 przez ŁYSY, łącznie zmieniany 1 raz.
Explorer 2'' lift, 31x10,5x15

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: [EXI zawieszenie] wymiana gumy drążka reakcyjnego

2009-05-14, 16:12

kupiłem je tutaj

http://www.amerykany.sklep.pl/product_i ... ts_id=3797

zamówione wczoraj dostałem już dziś przed 12:00 :)

Zakładać będę dopiero po weekendzie, bo akurat jutro wyjeżdżam na Litwę.
Chciałem zmienić przed wyjazdem, ale po przeczytaniu opisów wolę nie ryzykować unieruchomienia auta jak mi jakiejś śrubki zabraknie ;)

Ze swojej strony jestem ciekaw czy wymiana gumy, której u mnie już praktycznie brak, będzie rozwiązaniem problemu z głośnym uderzeniem przy najechaniu na nierówność przy ostrym skręcie. Było to już kiedyś wałkowane na forum.
To chyba przewaga najeżdżania na prawy krawężnik powoduje szybsze wyrobienie się tej gumy (w Anglii pewnie leci w pierwszym rzędzie lewa strona ;) )
Ostatnio zmieniony 2009-05-14, 16:14 przez Hubi, łącznie zmieniany 1 raz.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Wróć do „ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY”