Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

2017-02-25, 08:32

nie rozumiem dlaczego zwykłe żarówki są ble,w porównaniu do azjatyckich (najczęściej) xenonów świecących na niebiesko,proponuję poczytać dlaczego do oświetlenia xenonowego potrzebny jest układ zmywania reflektorów,chociaż to pewnie wiesz bo to Twoja branża,z tego co ja wiem to nie chodzi tu o jasność świecenia.
Naprawdę nie rozumiem czasami fenomenu xenonu,idąc tym tropem (nowoczesne oświetlenie) nie wiem dlaczego ludzie zakładają akurat xenony bo to przecież technologia sprzed 15 lat-tak mi się wydaje,jeżeli chodziło by o nowoczesność to teraz chyba laser jest na topie.
w Exie mam zwykłe żarówki i świecą bdb,nie zakładam żadnych xenonów i ledów-bo mi się to zwyczajnie nie podoba w starym samochodzie,w innym moim samochodzie mam xenon połączony z ledem (fabryczny) i muszę powiedzieć że świeci lepiej (chociaż długie nie powalają,ale z długimi zawsze w xenonach był jakiś problem) od 21 letnich reflektorów Explorera,z racji wykonywanej pracy,mam styczność z ledami i xenonami ze wschodu i jedno co mogę powiedzieć to częstotliwość wymiany tych żarówek w porównaniu ze zwykłymi jest na bardzo podobnym poziomie,a ustawienie reflektorów ogólnie w naszym kraju jest na niezwykle niskim poziomie,a dokładanych xenonów szczególnie niskim.na koniec jedna rada,ale na pewno zdajesz sobie z tego sprawę skoro jesteś człowiekiem z branży,naprawdę nie życzę nikomu aby uczestniczył w jakimkolwiek wypadku drogowym,szczególnie takim z ofiarami i mając nieoryginalne oświetlenie-xenon,led,itd trafił na policjanta,prokuratora który się tego dopatrzy,konsekwencje mogą być naprawdę nieciekawe i odmowa wypłaty odszkodowania jest tu małym problemem.
pozdr.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

2017-02-25, 11:29

Ja uważam, że światła w exach są fatalne...

Sam używam zwykłych żarówek (ale HB...) jedynie o większej mocy świecenia (130% czy jakoś tak) osramowej produkcji. To rozwiązanie daje lepsze oświetlenie przed autem, chociaż nadal światła krótkie są krótkie ;)

Jednak pomimo tego na pewno nie pójdę drogą xenonów, bo uważam, że montaż samych żarników do nieprzystosowanych do tego lamp jest olewaniem innych użytkowników, proszeniem się o wypadek i poważnym naruszeniem przepisów.

Po głowie chodzi mi jedynie wymiana bebechów na soczewkowe, ale to jeszcze kwestia przemyśleń i szczegółowego zapoznania się z plusami i minusami...
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

2017-02-25, 13:35

generalnie,to z racji tego że mój samochód ma te osłonki gumowe ,którymi zakryte są żarówki,chyba nie do końca szczelne,chociaż nie są popękane ani twarde (taka ich konstrukcja),to raz do roku wyciągam oba reflektory,płuczę wodą demineralizowaną,a następnie chwilka z polerki z zewnątrz i świecą naprawdę całkiem przyzwoicie,cała operacja to jakieś 30 minut roboty+czas potrzebny na wysuszenie reflektora,czyli około 1-1,5h.
też mam założone żarówki osram silver star (chyba tak się nazywają),wsadziłem je jakieś 4 lata temu,jak dostałem je od kogoś i dziwne że jeszcze się nie przepaliły,różnica pomiędzy zwykłymi żarówkami osram a tymi co mam od 4 lat to wg mnie jakieś 10% na korzyść tych silverów.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
zbyszek
Posty: 25
Rejestracja: 2014-02-05, 02:31
Lokalizacja: Mysłowice
Model Explorera: EX4 4.0 SOHC 2006 r.

Re: Światła europejskie do Explorera IV !!!

2017-11-08, 00:07

Xymenez, I ile Cię ten interes kosztował? pomijając ring.
Zbyszek

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”