Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 21:09

pewnie... ohv z 4x4HI ( stały napęd na przód bez reduktora) masz i to jest ważne w terenie...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 21:39

Ja zrobiłem.. polecam.. masz ohv jak ja więc 4hi się przyda.
Do tej pory na auto nie dało się w terenie bo zanim się przód dołączył to ja już siedziałem heheh..
teraz nawet jak siądzie to się można wyratować..
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
Wojciechow
Posty: 572
Rejestracja: 2007-10-21, 20:08
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 21:56

No to po modyfikacji w OHV będzie (pisane za Radkiem) ...
Czy pomożecie uzupełnić znaki zapytania ???

2 HI - napędzany przód
???

2 LO - napędzany przód
???

4 AUTO - napędzany tył, przód dopinany automatycznie
Jazda po asfalcie, po mokrej nawierzchni, ew. po śniegu

4 HI - napędzane obie osie
Jazda po nieutwardzonej nawierzchni, głęboki śnieg, lód

4 LO - napędzane obie osie
Jazda w ciężkim terenie, wygrzebywanie się z błota i z piachu

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 21:59

2hi z przodu i 2 lo z przodu nie bedzie

do tego co wymieniles to bedzie jeszcze 2lo z tylu
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 22:11

Wojciechow, prześledź ten temat... jest tak wszystko...
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=5365
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 22:51

Wojciechow, miałem ten sam problem kiedyś.. niestety dopiero łopatologiczne wytłumaczenie pomogło mi a nie czytanie forum.. mimo ze czytałem razy kilka..

Masz silnik ohv więc masz tak jak i ja 2wd, 4auto i 4low.
Tu chyba jasne wszystko nie?
Po zrobieniu kabelka dostajesz 4hi przy włączonym auto i właczonym bwm. w praktyce oznacza to ze od razu masz naped na 4 a nie jak tył juz sie grzebie.
2low w sumie sam nie wiem po co jest bo jeszcze nigdy nie uzyłem.

Co do Twojego podziału to na czarnym możesz użyc z tego co mi wiadomo tylko 2wd oryginalnego i 4auto oryginalnego :mrgreen:

Mam nadzieje że teraz jasno jest ;-)
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Awatar użytkownika
Agusia
Posty: 163
Rejestracja: 2013-02-04, 12:21
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 22:55

i musisz pamiętać aby bwm był wyłączony gdy gasisz silnik bop aku padnie, ta modyfikacja włączona ciągle pobiera prąd.
Ostatnio zmieniony 2013-03-04, 22:56 przez Agusia, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma Boga.. jest MoTóR !!!

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 23:05

2low w sumie sam nie wiem po co jest bo jeszcze nigdy nie uzyłem.
2low świetnie się sprawdza, gdy masz długie zjazdy w dół i możesz użyć silnik jak retarder w ciężarówkach (mocno hamujesz silnikiem i nie spalisz hamulców), jednocześnie nie masz dopiętego przodu, więc możesz wykonywać zakręty. Mocno pożyteczna sprawa :-)
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 23:13

i musisz pamiętać aby bwm był wyłączony gdy gasisz silnik bop aku padnie
Albo wystarczy się podpiąć do prądu - po kluczyku. ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-04, 23:19

No i jeszcze przydatne na długich podjazdach w górach, oraz na ABS-ów na światłach w Banditen Motor Wagen ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
SZCZooR
Posty: 1609
Rejestracja: 2012-01-26, 13:54
Lokalizacja: Zamość
Kontakt: Strona WWW

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-05, 01:43

jacek4, daj spokoj.. takich z bmw to ex robi z wywalona uszczelka pod glowica, na mtkach i z 20 workami cementu na pace.. hehehe
And if you're not down with that I got two words for ya...
SUCK IT !!!

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-05, 23:11

teraz trochę podpadnę zwolennikom bwm,ale naprawdę nie odczułem nigdy potrzeby posiadania 4x4 HI :-) ,może w zbyt słaby teren jeżdżę,ale nawet zimą nie odczuwałem momentu kiedy przód się dołącza,a sprawdzałem milion razy czy działa i działał za każdym razem,nie wiem czy szybkość reakcji całego tego 4x4 Auto jest uzależniona od "zgrania" ABS-u ze sterownikiem 4x4,czy może prąd u mnie jakoś szybciej przechodzi przez przewody :-> jedyny argument który przemawia za bwm to dla mnie hamowanie silnikiem,albo długie podjazdy pod górę ,więc może kiedyś się zdecyduję i przetnę w odpowiednim miejscu odpowiedni kabelek :grin:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
bondek
Posty: 771
Rejestracja: 2007-08-08, 11:09
Lokalizacja: Nie z tej ziemi :)
Model Explorera: Ex'98 4,0 U2

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-05, 23:20

Myślę, że to zależy od "urody" auta ;-)
U mnie BWM było koniecznością, ponieważ na Auto po mocniejszym dodawaniu gazu momentalnie przód dołączał się i odłączał, szarpiąc okrutnie, sprawiając wrażenie, że jadę wyboistą drogą. :-/
Ten stan rzeczy zresztą w ciągu roku doprowadziło do rozciągnięcia łańcucha w reduktorze, jak spagetti :-P
Więc wraz z wymianą reduktora zafundowałem sobie BWM i zamiast Auto mam 2H przez całe lato, jedynie na śliskim pozwalam fikać przodowi :lol:
Zamiast koła zapasowego.. KOŁO BLUESA :)

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-05, 23:48

karolb863, w moim przypadku... 4x4 hi fajnie sprawdzało się... polecam...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
dyfrend
Posty: 700
Rejestracja: 2011-02-14, 23:38
Lokalizacja: polska
Model Explorera: II EB V6 po SWAPe V8, convert BW4406

Re: Legenda brązowego kabelka

2013-03-09, 21:32

No to po modyfikacji w OHV będzie (pisane za Radkiem) ...
Czy pomożecie uzupełnić znaki zapytania ???

2 HI - napędzany przód
???

2 LO - napędzany przód
???

4 AUTO - napędzany tył, przód dopinany automatycznie
Jazda po asfalcie, po mokrej nawierzchni, ew. po śniegu

4 HI - napędzane obie osie
Jazda po nieutwardzonej nawierzchni, głęboki śnieg, lód

4 LO - napędzane obie osie
Jazda w ciężkim terenie, wygrzebywanie się z błota i z piachu
upraszczając w standardzie masz
2wd czyli robi sam tył
4AUTO czyli nie robi tył a samochód stwierdza że pomoże przodem i jak już robi tył to odłacza przód
4LOW czyli robi tył i przód na zredukowanym przełożeniu[więcej siły]
po wprowadzeniu "brązowego kabelka] dojdzie ci:
4HI czyli ty decydujesz czy i kiedy rozpiąć przód [takie AUTO na stałe]
oraz 2LOW czyli sam tył na zredukowanym przełożeniu, bez przodu [ przydaje się naprzykład w górach, na stromym zjeżdzie albo podczas ciągnięcia przyczepy po czarnym, ponieważ jak wiadomo, nie można jeździć z zapiętym przodem na asfalcie bo rozdupisz napędy]
:mrgreen: ;-)
500 114 608 jak moge to Pomoge;)

Wróć do „ELEKTRYKA, OŚWIETLENIE, ZAPŁON”